Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هفتمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر جدید مارال فرجاد بازیگر سریال پر مخاطب برادرجان در مورد این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، هفتمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر جدید «مارال فرجاد» بازیگر سریال پر مخاطب برادرجان در مورد این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت خواندن دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان/باید بتوانیم ماه مهمانی خدا را درک کنیم

کارشناس علوم قرآنی گفت: هر چقدر از فیوضات ماه مبارک رمضان بهرمند شویم برای ما با فضیلت‌تر است و چنانچه نتوانستیم روز‌های ماه مبارک رمضان را درک کنیم باید در ایام باقی مانده از فیوضات آن بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مرادی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان گفت: خواندن دعای بیست و دومین روز از ماه مبارک رمضان ثواب بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: در دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان می خوانیم: «بسم الله الرحمن الرحیم، اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین»، خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت و فرود آر برایم در آن برکاتت را و توفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت و مسکنم ده در آن وسط‌هاى بهشت اى اجابت کننده خواسته‌ها و دعاهاى بیچارگان.

این کارشناس علوم قرآنی در خصوص اهمیت اعتکاف در دهه پایانی ماه مبارک رمضان نیز بیان کرد: اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده است و رسول خدا در این دهه به اعتکاف می‌نشستند. روایت است که برای ایشان خیمه‌ای برپا می‌شد و حضرت به درون آن رفته و معتکف می‌شدند.

وی با اشاره به روز‌های آخر ماه مبارک رمضان افزود: جابربن عبدالله انصاری نقل می‌کند در روز جمعه‌ای از آخر ماه مبارک رمضان به محضر پیامبر اکرم (ص) رسیدم. ایشان خطاب به من فرمودند: یا جابر می‌دانی که امروز روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان است پس وداع کن با ماه رمضان و این دعا را بخوان: «اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِیَامِنَا إِیَّاهُ، فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی‏ مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِی مَحْرُوماً"»، خدایا این ماه را ماه آخر روزه‌داری ما قرار مده و اگر چنین خواهی کرد پس مرا از کسانی قرار ده که مورد رحمت تو قرار گرفته‌اند و من را از محرومین قرارم مده». در ادامه حضرت به جابر فرمودند: هر کس این دعا را بخواند خداوند دو چیز را به او کرم می‌فرماید یا به او عمر می‌دهد که ماه رمضان سال بعد را درک کند یا این که او را مورد رحمت بی نهایت خود قرار می‌دهد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

‌نمی‌توانم قصه را لو بدهم اما پایان سریال «برادرجان» همه را غافلگیر می‌کند/استقبال مردم از برادرجان مرا شگفت زده کرد

بازیگر سریال "برادرجان" گفت: ادامه و پایان سریال برادرجان به هیچ وجه مانند سریال‌هایی که تاکنون دیده ایم نیست زیرا نعمت الله به نحوی سریال می‌نویسد که حتی ما به عنوان بازیگر هم همواره شگفت زده و غافلگیر می‌شویم.

مارال فرجاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص نحوه حضورش در سریال رمضانی "برادر جان" گفت: این سریال دومین همکاری من با "سعید نعمت الله" است، پیش از این من در سریال "خواب‌زده" افتخار همکاری با وی را داشتم و به همین واسطه با نظر "محمدرضا آهنج" به این سریال نیز اضافه شدم.

وی درباره روند صعودی خود در عرصه بازیگری طی دو سال گذشته افزود: من طی سالهای اخیر تمام تمرکزم روی تئاتر بوده است، در این بین سریال هم پیشنهاد می‌شد اما به واسطه مشغولیتم با تئاتر سعی می‌کردم در هر اثری حضور پیدا نکنم، به عنوان مثال یکی از همان آثاری که به دلیل کیفیت بالا قبول کردم سریال "رهایم کن" بود که در آن با امین تارخ همبازی بودم.

بازیگر سریال "برادر جان" درباره اهمیت فیلمنامه برای پذیرش نقش تاکید کرد: درجه اول اهمیت برای انتخاب یک نقش از نظر من فیلمنامه است، سعید نعمت الله در سریال برادرجان خیال هر بازیگری را از لحاظ متن راحت کرده و در بخش دوم دلیل من برای حضور در سریال برادرجان بازیگرانی بودند که به درستی و بنا به نقش در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

وی در همین راستا ادامه داد: طی سالهای گذشته فضای تئاتر همواره برای من محیطی آرام، امن و سرشار از زندگی بوده و در این میان تنها وقتی تئاتر را رها کردم که نقش درستی به من پیشنهاد شود، با این وجود اگر باز هم بخواهم سر کار سینمایی و یا تلویزیونی بروم زمان‌بندی آن را با تئاتری که در حال تمرین یا اجرا هستم هماهنگ می‌کنم.

بازیگر سریال "رهایم کن" درباره استقبال دو سریال رمضانی خود طی دو سال گذشته افزود: خوشحالم که طی دو سال گذشته این اتفاق برای من افتاده است، به هر ترتیب مردم همواره از آثار رمضانی استقبال می‌کنند اما خوشبختانه دو سریالی که طی دو سال گذشته به قول معروف گل کرده‌اند آنهایی بوده که من در آنها به ایفای نقش پرداختم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

استقبال ویژه از طرح «نذر حجاب» در نمایشگاه عفاف و حجاب/تمرکز نمایشگاه روی پیشرفت فرهنگی است نه مالی


دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: برگزاری کنگره‌های تلفیقی همچون شعر عفاف و حجاب، تبلیغات کالاهای ایرانی، دوخت چادر مشکی و اهدای آن به صورت رایگان از جمله فعالیت های فرهنگی است که نشان می‌دهد نمایشگاه عفاف و حجاب تمام تمرکزش ابعاد مالی و فروش در نمایشگاه نیست.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره تاثیر راهکارهای نمایشگاه عفاف و حجاب برای پرداختن به موضوع عفاف و حجاب در ابعاد نمایشگاهی و دوری از بخش فروشگاهی گفت: در ابتدا باید بگویم که بخش عرضه و فروش، بخشی اساسی و حیاتی در صنعت مد و لباس است، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این تولیدکنندگان وجود داشته باشند اما فکری برای فروش محصولاتشان انجام ندهیم.

وی درباره تاکید ویژه نمایشگاه بر اشاعه فرهنگ حجاب اشاره کرد: منتها در این میان نباید فراموش کنیم که ما نمی‌توانیم همه چیز را قربانی فروش محصولات کنیم، به عنوان مثال در نمایشگاه عفاف و حجاب کارگاه‌هایی ویژه گسترش و بسط مقوله حجاب داریم، این کارگاه‌ها در صورت برگزاری مستمر می‌تواند تاثیرگذاری ویژه‌ای بر اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند.

این دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در همین راستا ادامه داد: یکی از دیگر فعالیت‌های نمایشگاه عفاف و حجاب رونمایی از طراحی آثار جدید است، به این معنا که ما این الگوهای جدید اسلامی را تبلیغ و ترویج عمومی کنیم.

وی با اشاره بر پدیده نذر حجاب اضافه کرد: یکی از بهترین دستاوردهای نمایشگاه عفاف و حجاب طی سالهای گذشته پرداختن به مقوله نذر حجاب است، این اتفاق بدون اینکه هیچگونه هزینه‌ای برای برگزار کننده داشته باشد می‌تواند مخاطب را از نزدیک با مقوله حجاب آشنا کرده و بدون هیچ هزینه‌ای وی را به داشتن عفاف و حجاب اسلامی ترغیب نماید.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ادامه داد: برگزاری کنگره‌های تلفیقی همچون شعر عفاف و حجاب، تبلیغات کالاهای ایرانی، دوخت چادر مشکی و اهدای آن به صورت رایگان از جمله فعالیت های فرهنگی است که نشان می‌دهد نمایشگاه عفاف و حجاب تمام تمرکزش ابعاد مالی و فروش در نمایشگاه نیست.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از اهمیت خاصی برخوردار است/کیفیت اعمال خود را بالا ببریم نه کمیت

 کارشناس علوم قرآنی گفت: یکی از شب‎های احیاء را پیش رو داریم که در روایات بر اهمیت خاص شب بیست و سوم تاکید فراوانی شده است. علاوه بر این، شب بیست و هفتم ماه رمضان شب بسیار پرفضیلتی است و بر احیای این شب نیز تاکید شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قنبری کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره بهره مندی مومنان از روز‌های باقی مانده ماه مبارک رمضان گفت: در مباحث دینی ما کمیت اعمال خیلی مورد توجه نیست بلکه کیفیت اعمال مهم است. اگر چه تا امروز از ماه رمضان برای کسانی که نتوانستند بهره‌مند شوند از دست رفته است، اما در آیات قرآن به ما سفارش شده به کیفیت اعمال توجه کنیم.

وی در همین راستا افزود: زمان و مکان هم گرچه در کیفیت اعمال موثر است، اما همین دهه آخر ماه مبارک رمضان هم زمان کمی نیست و چه بسا ما می‌توانیم با انجام اعمال با کیفیت‌تر، یعنی اعمالی که رضای خدا در آن باشد، اعمالی با عشق و علاقه، حضور قلب و اراده قلبی از این ماه بهره ببریم.


این کارشناس علوم قرآنی با اشاره بر شب‌های احیاء که در پیش رو است اظهار کرد: می‌توانیم از این فرصت باقی مانده ماه مبارک رمضان استفاده کنیم ضمن اینکه یکی از شب‎های احیاء را پیش رو داریم که در روایات بر اهمیت خاص شب بیست و سوم تاکید فراوانی شده است. علاوه بر این، شب بیست و هفتم ماه رمضان شب بسیار پرفضیلتی است و بر احیای این شب نیز تاکید شده است.

حجت‎الاسلام والمسلمین قنبری درباره سیره عملی پیامبر اسلام (ص) در دهه سوم ماه رمضان توضیح داد: سیره پیامبر اسلام (ص) نیز در دهه آخر ماه رمضان خاص بود و توجه ویژه‌ای به این دهه پایانی داشتند. اعتکاف که از ثمرات انقلاب اسلامی است معمولا در بسیاری از شب‌ها در دهه پایانی انجام می‌شود. از این فرصت‌ها می‌توان حداکثر استفاده از روز‌های باقیمانده را کرد ضمن حفظ کیفیت اعمال ما که اهمیت بیشتری نسبت به کمیت دارد.

وی ادامه داد: در سوره کهف آمده است که خداوند بندگانش را آزمایش می‌کند که بداند کدام بنده بهتر کار می‌کند و نفرموده کدام یک بیشتر کار می‌کند. گاهی انسان ممکن است با یک توکل یا یک دعا مسیر چند ساله را طی کند و بیشتر اوقات نیز یک جرقه باعث تغییر زندگی می‌شود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

وضعیت جسمانی جمال شورجه رو به بهبود است/کارگردان پروژه موسی (ع) با ویلچر امکان حرکت دارد

تهیه کننده سریال تلویزیونی «موسی(ع)» گفت: خدا را شکر جمال شورجه این روزها حالش خوب است و در منزل مراحل درمان خود را سپری می کند.

احمد میرعلایی تهیه کننده سریال تلویزیونی «موسی(ع)» در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره آخرین وضعیت جسمانی جمال شورجه کارگردان سریال «موسی(ع)» گفت: خدا را شکر حال عمومی شورجه خوب است و این روزها همچنان در منزل مراحل فیزیوتراپی و درمان خود را سپری می کند.

وی ادامه داد: شورجه نسبت به گذشته بهبود بیشتری پیدا کرده تا جایی که پزشکان وی پیشنهاد کردند برای بهبود شرایط روحی‌اش در هفته یک الی دو بار می‌تواند در مراحل کار حاضر شود.


میرعلایی درباره اینکه آیا شورجه کاملا توانایی بیرون آمدن از منزل را دارد یا خیر بیان کرد: متاسفانه به طور کامل شورجه توانایی حرکت ندارد به همین خاطر اگر بخواهیم وی را به محل کار ببریم فقط به وسیله ویلچر امکان پذیر است.

این تهیه کننده سینما در خصوص مراحل ساخت پروژه «موسی(ع)» نیز خاطرنشان کرد: سخت مشغول کار هستیم تا بتوانیم با بهبودی کامل جمال شورجه، کار را نیز جلو ببریم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نمایشگاه عفاف و حجاب جمال شورجه مرجانه گلچین شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از تازه‌ترین پروژه ابوذر روحی/ این یک نماهنگ متفاوت است

ابوذر روحی از خوانندگان شناخته شده موسیقی انقلاب که طی سال های اخیر با قطعه مشهور «سلام فرمانده» فصل تازه ای از فعالیت های خود را آغاز کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود توضیح داد: طی روزهای گذشته کار تولید قطعه جدیدی با نام «عهد ما» توسط مرکز هنری رسانه ای نهضت به پایان رسیده و در روزهای پیش رو پس از پایان مراحل تولید این نماهنگ پیش روی مخاطبان قرار گذاشته خواهد شد.

وی افزود: آنچه در این پروژه برای گروه تولید از درجه اهمیت برخوردار بود تولید یک نماهنگ جدید با موضوع محور مقاومت در قالب نماهنگ دو زبانه عربی و فارسی است که در آن مضامین جبهه مقاومت و قدردانی از رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی مورد توجه است. مضامینی چون «لبنانی قوت ما»، «عراق افتخار ما»، «ایرانی ارتش ما»، «یمن عهد ما»، «غزه صبر ما»، «ای صهیونیست ها ما مقاومت هستیم، ما انتقام جویانیم» که تلاش شده در قالبی متفاوت برای مخاطبان ارایه شود.

این خواننده آثار انقلابی بیان کرد: البته پیش از این قرار بود ما درباره «عملیات وعده صادق» نماهنگی را تولید کنیم اما چون می‌خواستیم تمام تلاش و رشادت رزمندگان جبهه مقاومت در دنیا پیش روی مخاطبان قرار گیرد، فضای گسترده تری را طراح کردیم. در این چارچوب قسمت اول نماهنگ درباره مظلومیت مردم غزه، قسمت دوم درباره قدرت جبهه مقاومت و قسمت سوم در راستای قدردانی از شهدای گرانقدر جبهه مقاومت است که دربرگیرنده تفاوت هایی هم هست.

روحی در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینکه پس از نماهنگ «یوم الانتقام» این دومین اثری است که با محوریت جبهه مقاومت به خوانندگی او منتشر شده است، گفت: احسان جوادی آهنگسازی نماهنگ «عهد ما» را به عهده دارد و به زودی نیز نماهنگ تصویری این پروژه پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6086646 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • جزییاتی از تازه‌ترین پروژه ابوذر روحی/ این یک نماهنگ متفاوت است
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • شهد شکرستان به کام مخاطبان
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند