Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای برجسته اهل‌سنت از برخورد قاطع رئیس رسانه ملی با مدیران خاطی شبکه ۵ قدردانی کردند و از مسئولان قوه قضائه خواستن که برهم زگان امنیت و وحدت ملی به اشدت مجازات محکوم شوند. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، درپی اهمال و بی‌توجهی در نظارت به پخش اهانت بی‌شرمانه مداح هتاک برنامه زنده شبکه پنج به مقدسات و باورهای دینی اهل‌سنت، احساسات و عواطف مردم اهل‌سنت جریحه‌دار شد اما پس از آن دست‌اندرکاران و عاملان هتاکی برکنار و فرد توهین‌کننده نیز احضار شد که این عمل سبب آرامش مردم و تقویت بیشتر وحدت شیعه و سنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج ضمن محکومیت این اقدام ناشایست، و قدردانی از صدا و سیما بابت این اقدام درست و به‌مصحلحت کشور اعلام کردند: انتظار داریم با عاملان و برهم‌زدگان امنیت و وحدت ملی قاطعانه برخورد و به اشد مجازات محکوم شوند.

اهانت به مقدسات شیعه و سنی گناهی بزرگ و نابخشودنی محسوب می‌شود

ماموستا فایق رستمی منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن محکومیت اهانت مداح برنامه زنده شبکه پنج به مقدسات و باورهای دینی اهل‌سنت اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی که تمام دشمنان مسلمانان و نظام درصدد ایجاد تفرقه بین دو طیف مبارک شیعه و سنی هستند، هر نوع اقدام و توهینی به اهل تشیع و تسنن محکوم  و همانند آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی افزود: باید همه مسئولان و اقشار مختلف مردم برای حفظ حرمت و کرامت برادران شیعه و سنی منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را معیار حرکت و الگوی زندگی خود قرار دهند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بنا بر فتوای امام خامنه‌ای اهانت به مقدسات شیعه و سنی و تحقیر ظالمانه باورهای هر کدام از دو گروه، به هر دلیلی حرام و جایز نیست و ایجاد اختلاف تفرقه و به‌خطر انداختن اساس وحدت امت اسلامی، گناهی بزرگ و نابخشودنی محسوب می‌شود.

وی گفت: باید از تکرار چنین حرکت‌هایی که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات مردم مؤمن و دین‌مدار اهل‌سنت می‌شود خودداری شود، تا این وحدت و برادری از هم نپاشد.

ماموستا رستمی تاکید کرد: باید در این شرایط حساسی کنونی تمام مسلمانان شیعه و سنی جوامع اسلامی برای تقویت وحدت، یکدلی، اتحاد، اخوت و برادری تلاش کنند چراکه دشمنان از تفرقه و اختلاف جامعه اسلامی خوشحالند.

وی با قدردانی از رئیس رسانه ملی بابت برکناری دست‌اندرکاران پخش این برنامه زنده تلویزیونی شبکه پنج که سبب جریحه‌دار احساسات اهل‌سنت شد، گفت: این حرکت سبب دلخوشی و بازگشت امید در بین مردم شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تقویت «وحدت و اتحاد» مسلمانان شیعه و سنی سبب شکست دشمنان نظام می‌‌شود، بنابراین باید همه با هم در راستای منویات رهبری گام برداریم و از تکرار چنین اهانت‌هایی خودداری شود.

تقویت وحدت شیعه و سنی مانع تحق اهداف گروهک‌های معاند نظام اسلامی می‌شود

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن محکومیت اهانت مداح هتاک به مقدسات و باورهای دینی اهل‌سنت اظهار داشت: همه ما علمای استان کردستان رفتار این مداح هتاک را به شدت محکوم کرده و انتظار می‌رود برای جلوگیری از ایجاد اختلاف و تفرقه میان برادران و خواهران شیعه و سنی از تکرار چنین اشتباهات و ساختارشکنی در صدا و سیما و جامعه خودداری شود.

وی از رئیس رسانه ملی و مسئولان قوه قضائیه بابت برکناری متولیان پخش این برنامه زنده تلویزیونی و احضار و بازجویی مداح توهین‌کننده به مقدسات اهل‌سنت قدردانی کرد و افزود: این حرکت در مقطع کنونی که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت اجتماعی است قابل تقدیر و خواستار برخورد جدی با عوامل دست‌اندرکار جهت تسکین روح جریحه‌دار شده جامعه اهل‌سنت هستیم.

امام جمعه سنندج با یادآوری فرمایشات گوهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با مردم استان کردستان تصریح کرد: خدشه‌دار کردن وحدت به بهانه شیعه و سنی، مزدوری دشمن و دشمنی با اسلام است.

وی تاکید کرد: هر کسی وحدت ملی را به بهانه‌های مذهبی از جمله طرفداری از شیعه و سنی خدشه‌دار کند چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن و دشمن اسلام است چه بداند چه نداند؛ بنابراین باید همه مسئولان برای تقویت وحدت و یکدلی شیعه و سنی فرمایشات رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند.

ماموستا خدایی با بیان اینکه وحدت و همدلی زمینه آفرینش قدرت و توانمندی در برابر دشمنان و ابرقدرت‌های جهانی است، گفت: باید برای حفظ انقلاب اسلامی وحدت میان شیعه و سنی روز به روز تقویت‌تر شود تا معاندان نظام نتوانند به اهداف شوم و پلید خود برسند.

شیعه و سنی هیچ اختلافی با هم ندارند

ماموستا محمدامین راستی عالم برجسته اهل‌سنت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، ضمن محکومیت اهانت بی‌شرمانه مداح برنامه زنده شبکه پنج به مقدسات و باورهای دینی اهل‌سنت اظهار داشت: تداوم این حرکت‌های ناشایست در ابتدا ضربه بزرگی به ریشه اسلام و منجر به ایجاد تفرقه و تشدد میان مسلمانان می‌شود.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش کرده تا تفرقه میان مسلمانان را از بین ببرد چراکه بابت مسئله تقریب و اخوت میان شیعه و سنی در داخل کشور هزینه‌های بسیار زیادی شده و نباید به افرادهای معلوم‌الحالی اجازه انجام چنین حرکات ضد وحدت داده شود.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به فرمایشات وحدت‌بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: هر کسی که در بین برادران و خواهران شیعه و سنی اختلاف و تفرقه ایجاد کند آن فرد نه شیعه و نه سنی و از هیچ مذهبی پیروی نمی‌کند؛ بنابراین باید مسلمانان بیش از پیش هوشیارتر باشند.

وی با بیان اینکه خدا، پیغمبر، قبله، اصول دین و فروع دین همه مسلمانان یکی است، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که دشمنان اسلام و نظام از مسائل پیش پا افتاده و جزئی سوءاستفاده و بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند بلکه باید مشترکات خود را ترویج و برای مقدسات یکدیگر احترام قائل شویم.

عذرخواهی شبکه پنج سیما از اهل تسنن به خاطر پخش گفتاری موهنتوبیخ مدیر شبکه پنج سیما و اخراج عوامل پخش گفتار موهن علیه مقدسات اهل‌سنتمدیر شبکه پنج سیما برکنار شد

ماموستا راستی با تاکید بر اینکه باید برای تقویت اتحاد و همبستگی میان مسلمانان شیعه و سنی بر روی مشترکات خود متمرکز شویم، گفت: اهل‌سنت و اهل‌تشیع علاوه بر آنکه اختلافی با هم ندارند بلکه مشترکات زیادی هم دارند.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین اتحاد و یکدلی است افزود: باید همه مسلمانان شیعه و سنی برای حفظ و رسیدن انقلاب به اهداف خود، با یکدیگر «وحدت، انسجام، اتحاد و برادری» داشته باشند.

امام جمعه موقت سنندج در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از رئیس رسانه ملی و مسئولان قوه قضائیه بابت برکناری دست‌اندرکاران پخش این برنامه زنده تلویزیونی و احضار و بازجویی مداح هتاک خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس کنونی کشور، چنین حرکتی به‌جا، امیدبخش، خداپسندانه و سبب تقویت وحدت شیعه و سنی شد اما از مسئولان ارشد نظام انتظار می‌رود که اجازه تکرار چنین رفتارهایی هرگز داده نشود.

وحدت بین شیعه و سنی در ایران اسلامی خدشه‌ناپذیر است

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن محکومیت اهانت بی‌شرمانه مداح برنامه زنده شبکه پنج به مقدسات و باورهای دینی اهل‌سنت اظهار داشت: همه ما ایمان‌داران و مسلمانان شیعه و سنی برادر یکدیگر هستیم و نباید هیچ توهین و بی‌احترامی به یکدیگر کنیم.

وی افزود: در کشور ایران همه اقوام ترک، کُرد، لُر، بلوچ و فارس با محبت، صفا و صمیمیت کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و وحدت بین آن‌ها خدشه‌ناپذیر است و نباید به چنین افرادهای احمقی اجازه تکرار چنین حرکاتی که سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردم و اختلاف و تفرقه می‌شود، داده شود.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی که استکبار و کفر جهانی با دروغ‌پردازی به‌دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان شیعه و سنی هستند، باید همه مسئولان و مردم حفظ وحدت و انسجام را در نظر بگیرند.

ماموستا شیرزادی به مسئولان ارشد کشور هشدار داد و گفت: اگر با چنین افرادهای نفهمی که به‌بهانه‌های مذهبی از جمله طرفداری از شیعه و سنی به‌دنبال خدشه‌ وارد کردن و گسترش اختلافات داخلی بین شیعه و سنی هستند، قاطعانه برخورد نشود، فتنه، نزاع، درگیری و نگرانی بین مردم ایجاد می‌شود.

درخواست علمای اهل‌سنت از قوه قضائیه؛ با عاملان هتاکی قاطعانه برخورد شود

ماموستا سیداحسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضحمن محکوم کردن اقدام مداح هتاک در برنامه زنده شبکه پنج سیما به مقدسات اهل‌سنت اظهار داشت: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر کسی کوچکترین اهانتی به همسران پیامبر داشته باشد، همانند اهانت به خود شخص پیغمبر بوده و یقیناً این رفتار ناپسند محکوم است.

وی ‌افزود: این اتفاق سبب جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات مردم شد اما از اینکه احضار و برخورد با این فرد بی‌هویت فوراً و به‌موقع در دستور کار مسئولان قرار گرفت، سبب آرامش مردم و مانع سوءاستفاده و موج‌سواری منافقین و دشمنان نظام شد.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: باید متولیان رسانه ملی اجازه تکرار چنین حرکت‌های ضد وحدت و انسجام مسلمانان شیعه و سنی را به هیچ فردی ندهند چراکه این اقدامات برخلاف منویات رهبری بوده و برای وحدت کشور بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: از مسئولان قوه قضائیه درخواست می‌شود، با افرادی که خواسته یا ناخواسته به بهانه‌های مذهبی، خدشه‌ای به انسجام و وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی وارد می‌کنند، به‌طور جدی و قاطیعت تمام برخورد کرده و آنها را سرکوب، تنبیه و سرزنش کند.

ماموستا حسینی به عذرخواهی شبکه پنج سیما از اهل تسنن به خاطر پخش گفتاری موهن اشاره کرد و گفت: برخورد با عوامل پخش این برنامه ضدوحدت بسیار به‌موقع، شایسته و قابل تقدیر بود اما امیدواریم که دیگر اجازه تکرار چنین برنامه‌هایی در رسانه ملی داده نشود.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: باید وحدت مسلمانان شیعه و سنی در کشور روز‌به‌روز تقویت و بیشتر شود و مسئولان با رفع تبعیض، بیکاری و فقر در مناطق مرزی و سنی‌نشین به فکر حل مشکلات مردم باشند.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ‌های قاطع فعال رسانه‌ای مشهور به مجریان انگلیسی+ فیلم

جکسون هینکل گفت: تاریخ از ۷ اکتبر شروع نشده، دهه‌ها است که مردم فلسطین کشته، نسل‌کشی و سرزمین‌شان از آنها غصب می‌شود. اسرائیل یک رژیم نیابتی در خاورمیانه است تا اهداف آمریکا در این منطقه را پیش ببرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پاسخ‌های قاطع فعال رسانه‌ای مشهور به مجریان انگلیسی+ فیلم
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با هنجارشکنان جشن نوروز
  • انجام۷۰۰بازرسی سرزده در کردستان/با مدیران ناکارآمد برخورد می‌شود
  • پشتیبانی از ولایت فقیه نقشه نفوذ دشمن را از بین می‌برد
  • مهاجری: با بازیکن خاطی شدیدا برخورد می‌کنم!
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد