Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@21:08:12 GMT

افزایش ۴۸ درصدی نرخ تورم تولیدکننده زراعی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۲۴۶۱

نرخ تورم سالیانه تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در زمستان سال گذشته نسبت به دوره مشابه سال قبل‌تر از آن ۴۷.۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مهر، گزارش شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (تعدیل یافته) فصل زمستان ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۳۶۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۶۰.۵ درصد افزایش یافته است. شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۴٧.٨ درصد افزایش یافته است.

شاخص زراعت و باغداری

شاخص زراعت و باغداری در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۳۱۶.۹ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴٢.٠ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز معادل ۴۵.۵ درصد افزایش است.

شاخص گروه غلات در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۴۳۱.۵ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٠.۵ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۲۸.۶ درصد افزایش است.

شاخص گروه میوه‌ها و میوه‌های آجیلی در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۲۳۲.۸ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹.۴ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۵۴.۵ درصد افزایش است.

شاخص گروه سبزیجات در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۴۶۰.۲ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۴.۷ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۵۱.۸ درصد افزایش است.

شاخص گروه مواد خام طبقه بندی نشده در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۲۶۵.۹ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٩.٣ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۳۴.۲ درصد افزایش است.

شاخص دامداری سنتی

شاخص دامداری سنتی در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۴۷۹.۵ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹۶.۹ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٥٣.٠ درصد افزایش است.

شاخص گروه پرورش بز و بزغاله در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۵۵۸.۸ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۳۸.۶ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٧١.٩ درصد افزایش است.

شاخص گروه پرورش گاو و گوساله سنتی در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۴۸۱.۱ است که نسبت به فصل مشابه سال ۱۰۴.۴ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۵۶.۲ درصد افزایش است.

شاخص گروه گوسفند و بره در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۵۶۵.۸ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۳۷.۶ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۷۳.۴ درصد افزایش است.

شاخص گروه سایر محصولات حیوانی در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ۳۷۱.۳ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴١.٨ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٢۶.۶ درصد افزایش است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نرخ تورم شاخص جوشن کبیر شب قدر میترا استاد معامله قرن استراماچونی محمد علی نجفی اتحادیه اروپا روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر / ثبت بیش از سه میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در راه های استان تهران

تین نیوز

سید جلال ملکی درباره حادثه مرگبار امروز در تهران، گفت: ساعت ۰۶:۰۶ امروز حادثه تصادف در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید رستگاری مقدم نرسیده به بزرگراه امام علی (ع) به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان سه دقیقه ماموران ایستگاه شماره ۷۹ به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش تین نیوز، ملکی افزود: یک دستگاه خودرو سواری پرشیا با یک سرنشین به هنگام حرکت با قسمت عقب تریلر برخورد کرد.

ملکی با بیان اینکه بدلیل شدت برخورد قسمت جلوی پرشیا در قسمت عقب تریلر گرفتار و اتاقک خودرو تا تا حدودی تخریب شده بود، گفت: آتش نشانان با تجهیزات هیدرولیکی قطعات خودرو را برش داده و راننده که مردی ۴۹ ساله بود را از خودرو خارج کردند.

به گفته وی، بدلیل شدت جراحات وارده این فرد جان باخت.

ملکی با بیان اینکه علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهور پایتخت در دست بررسی است، به رانندگان توصیه کرد به هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند.

سرعت غیرمجاز دلیل تصادفات منجر به فوت

دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر (۲۴ اسفند پارسال) تا هفتم فروردین امسال در مجموع سه میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ تخلف ناشی از سرعت غیرمجاز در راه‌های ارتباطی این استان ثبت شده که ۴۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل دربانی روز پنجشنبه با اشاره به آخرین آمار تردد مسافران نوروزی در راه‌های ارتباطی این استان گفت: مجموع ترددها از ۲۴ اسفند پارسال تا هفتم فروردین امسال ۳۸ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۴۶ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان تهران در این مدت سه میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۸۳ مورد بوده ضمن اینکه چهار میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۷ خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.

دربانی در خصوص تلفات جانی و مصدومان حوادث رانندگی در استان نیز یادآور شد: در این مدت ۱۰ نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته ضمن اینکه مجموع تلفات تصادفات درون و برون شهری در این مدت ۲۰ نفر بوده که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته‌ایم.

دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: تعداد مصدومان تصادفات رانندگی برون شهری استان نیز تاکنون ۱۳۲ نفر بوده که ۱۸ درصد کمتر از پارسال است البته در بخش تصادف درون شهری نیز ۷۶۳ نفر مصدوم داشتیم که این هم ۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه/ کشف سلاح و مهمات ۱۴ درصد افزایش داشته است
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها
  • ◄ تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر / ثبت بیش از سه میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در راه های استان تهران
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید
  • افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی
  • گرد و غبار امروز از کرمانشاه خارج می‌شود/ افزایش ۵۵ درصدی بارش‌ها
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان