Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: سال گذشته به یک هزار و 300 واحد مسکن روستایی در استان تسهیلات 25 میلیون تومانی با عنوان تسهیلات بهسازی مسکن روستایی پرداخت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا قربانیان در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، در خصوص تسهیلات ارائه شده برای مسکن روستایی در استان گفت: طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 1374 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقای سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی آغاز شد و این مهم توأم با ارائه تسهیلات و زیرساخت‌ها، قابلیت آن را پیدا می‌کرد که به ایجاد حس تعلق به مکان، حفظ تراکم جمعیت خانوار، بهبود سیمای بصری و چشم انداز روستا، مقاوم سازی مسکن و در نتیجه بهسازی زندگی روستایی بینجامد هر چند با فراز و نشیب‌ها و مشکلات فراوان اداری و اجرایی روبرو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به منظور تسریع در روند اجرای بهسازی مسکن روستایی و نیل به اهداف این طرح، و با عنایت به کسب تجارب ارزنده و شناسایی نقاط ضعف و کمبود سال‌های گذشته، طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال 1384 در هیأت دولت مطرح شد و به تصویب رسید.

احداث مسکن مقاوم؛ از اهداف طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد، احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی و جنبه زیباشناسانه سیمای روستا، احداث مسکن سبز روستایی، احداث مسکن مقاوم و بادوام، تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی به فضایی شاداب و زیبا به منظور جلوگیری از مهاجرت را از اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی عنوان کرد.

قربانیان تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی، ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد زمینه‌های لازم برای تحت پوشش بیمه قراردادن واحدهای مسکونی روستایی، تلاش در بهینه سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی را از دیگر اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نام برد.

پرداخت تسهیلات به 120 واحد جهت تعمیر مسکن روستایی

وی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه معاونت بازسازی و مسکن روستایی گفت: در سال گذشته به یک هزار و 300 واحد مسکن روستایی در استان تسهیلات 25 میلیون تومانی با عنوان تسهیلات بهسازی مسکن روستایی پرداخت شد.

قربانیان افزود: همچنین در سال گذشته 120 واحد در روستاهای استان تسهیلات 5 میلیون تومانی با عنوان تسهیلات تعمیر مسکن روستایی دریافت کردند و به 70 واحد نیز تسهیلات 2 میلیون تا 8 میلیون تومانی قرض الحسنه مهر جهت تکمیل واحدهای نیمه تمام پرداخت شده  است.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات بوم گردی به مبلغ 15 میلیون تومان برای 30 واحد در سال 97 خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات به خانواده‌های دارای دو معلول با عنوان تسهیلات دو معلولی نیز به 21 واحد به مبلغ تسهیلات 25 میلیون تومان و 18 میلیون تومان بلاعوض نیز در سال گذشته پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با بیان اینکه سال گذشته 50 واحد در قالب مجموعه سازی مسکن روستایی ساخته شده است، تصریح کرد: متولی توسعه مسکن در روستاها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که به نوعی در جهت نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی گام برداشته و در این راستا در سال‌های اخیر اقدامات زیادی در جهت بهبود شرایط روستاها از جمله افزایش وام‌های نوسازی و بهسازی داشته است.

افزایش تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به 40 میلیون تومان

قربانیان ادامه داد: در حال حاضر با تصمیم جدید دولت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی را از 25 میلیون تومان در سال گذشته به 40 میلیون تومان در سال جاری افزایش و پس از ابلاغ از سوی بنیاد مسکن کشور در آینده نزدیک قابل پرداخت خواهد بود و با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی، دولت تسهیلات بسیار خوب بانکی به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت 15 ساله در اختیار روستاییان قرار داده است.

وی با بیان اینکه شایسته است روستاییان از این فرصت برای مقاوم‌سازی منازل خود در برابر حوادث طبیعی نهایت بهره را ببرند، عنوان کرد: این تسهیلات در تمامی روستاهای استان و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر برای تخریب و نوسازی یا احداث بنای جدید به متقاضیان اعطا می‌شود که متقاضیان می‌توانند به شعب بنیاد مسکن در شهرستان‌ها مراجعه و پس از طی مراحل لازم از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد

مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: واگذاری اراضی به متقاضیان نقش موثری در اجرایی شدن پروژه های نهضت ملی مسکن دارد و از سوی دیگر زمینه ساز محقق شدن شعار سال می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر واگذاری اراضی و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان می تواند زمینه ساز افزایش مشارکت مردمی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شود.

او اظهار کرد: تجربه نشان داده است که واگذاری اراضی و همچنین حمایت از خود متقاضیان برای اجرایی شدن این طرح ها می تواند روند ساخت و اجرای پروژه ها را تسریع کند بنابراین اعتماد به این بخش می تواند زمینه را برای ثبات بازار  مسکن فراهم می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۱ هزار مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان
  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت + جزئیات
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • خبر خوب نوروزی برای نخبگان/ وام خرید مسکن نخبگان افزایش یافت
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت