Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید شیخی گفت: یک‌سوم وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه بازرگانی تعریف می‌شود و همانند معاونت اقتصادی نهاد ریاست جمهوری که پیش‌ازاین تأسیس شد، هیچ تأثیری نداشته و تنها باعث اتلاف انرژی و بیت‌المال می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس پیرامون تشکیل معاونت بازرگانی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: ساخت این‌چنین دستگاه‌هایی جز هزینه‌تراشی و اتلاف سرمایه‌های بیت‌المال حاصل دیگری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکل بازرگانی کشور ما با ایجاد معاونت بازرگانی در نهاد ریاست جمهوری حل نمی‌شود، ادامه داد: یک‌سوم وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه بازرگانی تعریف می‌شود و همانند معاونت اقتصادی نهاد ریاست جمهوری که پیش‌ازاین تأسیس شد، هیچ تأثیری نداشته و تنها باعث اتلاف انرژی و بیت‌المال می‌شود.

شیخی ادامه داد: تأسیس این‌چنین معاونت‌های ناکارآمد نشان از شکست سیاست‌های اقتصادی و ناکارآمدی دولت دارد و قرار نیست با اضافه کردن آفتابه و لگن مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران فقدان مدیریت جهادی را بزرگ‌ترین اشکال و آفت کشور دانست و افزود: برای نجات اقتصاد کشور نیازمند مدیران و مدیریت جهادی هستیم و قرار نیست با ایجاد دستگاه و معاونت مشکلات اقتصادی حل شود.

وی با اشاره به زمزمه‌های انتخاب «حسن یونس سینکی» به‌عنوان معاون بازرگانی نهاد ریاست جمهوری، گفت: استفاده از نیروهای مسئله‌دار و فتنه‌گر، خیانت به جمهوری اسلامی ایران است و دولت نباید به خود اجازه دهد این‌چنین افراد را به‌کارگیری کند زیرا این اقدام دور زدن قانون و انقلاب اسلامی است و باعث ایجاد نارضایتی در جامعه می‌شود.

شیخی یادآور شد: پیش‌ازاین «سینکی» مسئول تنظیم بازار وزارت صمت بودد اما متأسفانه در زمان تصدی‌گری ایشان اقدام خاصی انجام نشد و عملکردش تنها یک عملکرد روزانه و آشفته بود و هیچ عملکرد مثبتی از وی شاهد نبودیم، به همین دلیل از بالا به وی فشار آمد که از پست خود استعفا کند.

وی با بیان اینکه این دولت جرئت میدان دادن به نیروهای جوان و جهادی را ندارد و تنها به دنبال نیروهای وابسته به خود است، تصریح کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که این دولت دوباره به نیروهای معزول وزارتخانه‌ها، پست‌های اجرایی داده، مانند «ربیعی» که اکنون دوباره به کارگیری شده است.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی تأکید کرد: تنظیم بازار یکی از وظایف اصلی دولت‌ها است و دولتی که قادر به کنترل و تأمین بازار نباشد باید جای خود را به افراد و دولت کارآمد دهد و دلیل هرج‌ومرج در بازار، بی‌برنامگی دولت در زمینه تنظیم بازار است.

شیخی با بیان اینکه متأسفانه امروز توزیع کالاهای اساسی در دست یک عده سوداگر و لاشخور اقتصادی افتاده است که چیزی جز منافعشان برایشان مهم نیست، گفت: دولت دل‌مشغولی هایی را برای خود ایجاد کرده است و توجهی به نیازهای اساسی مردم ندارد.

وی با اشاره به اینکه برهم زنندگان آرامش بازار مهره‌های دشمن و فتنه‌گران اقتصادی هستند اظهار کرد: امروز ما با آمریکا وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم و شعار گزینه نظامی یک شعار ردگم‌کن است تا حواس همه به سمت گزینه نظامی برود و نفوذی‌ها و ستون پنجم دشمن که بعضی از آن‌ها آقازاده‌ها هستند بتوانند به‌نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در شورای اشتغال گفت : تعهد اشتغال سال گذشته ۱۲ هزار فرصت شغلی بود که ۱۸ هزار شغل با رشد ۱۵۳ درصدی ایجاد شد.
نورانی با اشاره به تعهد ایجاد بیش از ۱۴ هزار شغل در سال ۱۴۰۳ گفت: قرار است بیش از ۴۰ درصد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و مشاغل روستایی اختصاص یابد.
تهیه تسهیلات تبصره ۱۸ تا پایان ماه   و پیگیری نامه‌های مردمی مربوط به دستگاه‌های اجرایی در سفر ریاست جمهوری از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

استاندار سمنان هم در این جلسه با قدردانی از مردم  بخاطر استقبال پرشور  از رئیس جمهور گفت :  کار مدیران   برای پیگیری مصوبات ریاست جمهوری در استان آغاز شده است.
سید محمد رضا هاشمی افزود:  در بررسی سامانه سامد استان در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ۳۲ هزار نامه مردمی رسیدگی و به ۱۶ هزار نفر وام قرض الحسنه پرداخت شد.
وی گفت: در دور دوم سفر هم تاکنون ۱۱۱ هزار نامه در سامانه سامد ثبت شده که باید رسیدگی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی