Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکات موریسون امروز چهارشنبه، ۱۱ روز بعد از انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر استرالیا در انتخابات سراسری این کشور به عنوان نخست وزیر سوگند یاد کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از خبرگزاری ‌آسوشیتدپرس، در مراسم تحلیف امروز (چهارشنبه)  اسکات موریسون همراه با معاونش یعنی مایکل مک‌کورمک در مقابل نماینده رسمی ملکه انگلیس در استرالیا، "فرماندار کل سِر پیتر کاسگروو"، در شهر کانبرا تحلیف به جا آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به غیر از این دو نفر، دیگر اعضای کابینه اصلاح شده موریسون که شامل هفت زن نیز می‌شود و همچنین کن ویات که برای نخستین بار به عنوان وزیر امور بومی‌ها منصوب شده است، تحلیف به جا آوردند.

کن ویات در این مراسم لباس سنتی بومی‌های استرالیا را بر تن کرده بود.

اسکات موریسون ماه اوت گذشته ابتدا در جریان یک رای‌گیری درون حزبی به عنوان سی‌امین نخست وزیر استرالیا و همچنین جانشین مالکوم ترنبول در رهبری حزب حاکم لیبرال انتخاب شده بود.

این اتفاق چهارمین مورد تغییر نخست وزیر استرالیا از طریق یک رای‌گیری درون حزبی در طی هشت سال گذشته محسوب می‌شد و با انتقادهای گسترده مردم مواجه شد.

با این حال در تاریخ ۱۸ مه در استرالیا انتخابات سراسری برگزار شد و  به موجب این انتخابات موریسون رسما به نخست وزیری بازگشت و در نتیجه‌ انتخابات نیز اکثریت متعلق به ائتلاف حاکم محافظه‌کار " لیبرال ــ ملی‌گرا" افزایش یافت.

بعد از این انتخابات این ائتلاف ۷۷ کرسی کسب کرد در حالی که حزب مخالف کارگر ۶۸ کرسی به دست آورد و شش کرسی نیز در اختیار احزاب کم اهمیت تر و کاندیداهای مستقل قرار گرفت.

موریسون پیش از به جا آوردن مراسم تحلیف امروزش، اظهار کرد، تیم او یک تیم "متحد، متعهد و تشنه خدمت" هستند که تمرکزشان بر خواسته‌های مردم عادی در استرالیا در طول کار این دولت ائتلافی خواهد بود.

او به همکارانش در روز سه‌شنبه و در اولین نشست قانونگذاران ائتلاف حاکم از زمان برگزاری انتخابات ، گفت‌: مردم دلیل این که ما فرصت و امتیاز بزرگی برای خدمت به آنها در هر روز به دست آورده ایم هستند.

وی افزود: ما باید برای مردم استرالیا در هر روز که این امتیاز خدمت به آنها را داریم  و در این اتاق حزب و در دولت حضور پیدا می‌کنیم از جان گذشتگی کنیم.

انتظار می‌رود که دوره ۴۶ پارلمان استرالیا در اولین هفته‌ ژوئیه افتتاح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استراليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!