Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،استاندار زنجان در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گفت: سال ۱۳۹۷ بیش از ۵۵۰ میلیون دلار کالا از استان زنجان صادر شده است   حقیقی با اعلام اینکه حجم بالای صادرات استان صنایع وشمش فلزات رنگی است گفت:در خیلی از حوزه‌ها از جمله نساجی تفاوت معناداری بین میزان واردات وصادرات آن‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار زنجان  با اشاره به اینکه باید پسمانده روی استان هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود گفت: رشد ۲۳۰ درصدی واردات خاک روی طی ۲ سال گذشته موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرارگیرد.

وی بر توجه به صادارت دربرخی حوزه‌ها از جمله کشاورزی و گردشگری و ایجاد ارزش افزوده تاکید کرد.

استاندار زنجان داشتن هدفگذاری و نقشه راه در حوزه صادرات واردات برای استان نیز را ضروری دانست.

حقیقی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه‌های ملی وبین المللی در استان، هدفگذاری و تشکیل دبیرخانه برای نمایشگاه‌های تخصصی را ضروری دانست و افزود: یکی از کار‌های رونق تولید این است که توانمندی استان را در قالب نمایشگاهی در سطح ملی و بین المللی ارائه کنیم وخیلی ارزشمند است.

نیک سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان نیز هدفگذاری امسال صادرات استان زنجان را حداقل ۶۰۷ میلیون دلار عنوان کرد.

فغفوری رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان هم با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی هدفگذاری صادرات، سهم استان از صادرات کشور از ۱/۱ درصد سال ۹۶ به ۳/۱ درصد درسال ۹۷ رسیده است.

احمدی مدیرکل گمرک استان هم ۵۰ کشور را مقصد صادراتی و ۴۶ کشور هم مبدا کالا‌های وارداتی استان عنوان کرد.

شمش روی با ۲۶۹ میلیون دلار، مس با ۶۳ میلیون دلار، سرب با ۲۳ میلیون دلار و آلومینیوم با ۲۱ میلیون دلار عمده کالا‌های صادراتی استان زنجان در سال ۹۷ بود.

خاک روی با ۶۵ میلیون دلار، ماشین الات صنعتی وقطعات با ۳۶ میلیون دلار و مصنوعات پلاستیکی با ۲۸ میلیون دلار هم عمده‌ترین کالا‌های وارداتی استان در سال گذشته بودند.   انتهای پیام/ن   صادرات ۵۵۰ میلیون دلاری کالا از استان زنجان  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد