Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد، معاون وزیر امور خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه قطر هرگونه مذاکره با آمریکا را منتفی خواند و اعلام کرد، ایران آماده مذاکره با کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس درخصوص ثبات و امنیت منطقه است. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، وزارت خارجه قطر، عصر دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، «عباس حسین عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، آمادگی کشورش را برای مذاکره با کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس درخصوص ثبات و امنیت منطقه مورد تأکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی، روز گذشته در آخرین مقصد سفر منطقه‌ای خود وارد دوحه شد. طبق این بیانیه، «بررسی تحولات اوضاع در منطقه از محورهای این دیدار بود. طرفین نگرانی‌شان را از تنش‌ها و مشکلات موجود در منطقه اعلام و بر اهمیت گفت‌وگو برای حل این مشکلات تأکید کردند».

معاون وزیر خارجه ایران، که پیش از این به عمان و کویت سفر و با مقامات این کشور دیدار کرده بود، اعلام کرد که اولویت ایران گفت‌وگو با کشورهای منطقه است که می‌تواند مسیر اعتمادسازی و تعامل سازنده میان کشورهای همسایه در خلیج‌فارس را از طریق سازو کارهایی مانند امضای پیمان عدم تجاوز و تشکیل مجمع گفت‌وگوهای منطقه در خلیج‌فارس هموار کند.

سفر منطقه ای سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه

این دیپلمات ارشد ایرانی تأکید کرد که برقراری ثبات و امنیت در منطقه زمانی محقق می‌شو که منافع ملی و اقتصادی تمامی کشورهای آن تضمین شود.

طبق این بیانیه، عراقچی افزود: « جمهوری اسلامی ایران همواره نقش خود را در تامین امنیت منطقه ایفا کرده است اما آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهایی که با آنها همراهی می‌کنند باید مسئولیت تبعات تنش‌آفرینی‌های خود را بپذیرند.»

معاون وزیر خارجه ایران بار دیگر مخالفت کشورش را با مذاکره با ایالات متحده آمریکا اعلام کرد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه قطر اواسط ماه جاری میلادی در سفری برنامه‎ریزی نشده وارد تهران شد و با مقامات ایرانی، از جمله «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران دیدار کرد.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "قطر"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قطر اخبار قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد

یان لیپافسکی وزیر خارجه چک اعلام کرد که امروز دوشنبه سفیر ایران را احضار کرده است درحالیکه وی علت آن را «حمله به اسرائیل» عنوان کرده است.

وی در حساب ایکس خود نوشت که دیپلماسی چک تاکید کرده که ایران با حمله به اسرائیل از تمام خطوط عبور کرده است.

وزیر خارجه جمهوری چک بدون اشاره به اینکه جنایات رژیم اسراییل ثبات منطقه را به هم ریخته است، مدعی شد که حکومت ایران وضعیت امنیتی در منطقه را به خطر می‌اندازد.

دیگر خبرها

  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • وزیر خارجه قطر سیاست‌های رژیم اشغالگر را محکوم کرد
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • هشدار جدی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان به صهیونیست‌ها
  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد