Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تام الاختیار مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان در قرارگاه بازسازی و نوسازی تأسیسات آبرسانی روستایی خوزستان با بیان اینکه بر اثر وقوع سیلاب، میزان خسارت واردشده به مجموعه آبفا روستایی خوزستان ۲۱۹ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: کار بازسازی و نوسازی ۸۲ تأسیسات آسیب‌دیده آبفار به ۲ سال زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین عبدالخانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحران سیل تعداد ۸۲ تأسیسات آبرسانی روستایی به صورت کلی خسارت دیده و باید مورد بازسازی و نوسازی قرار گیرند.

وی افزود: در ایام وقوع سیل در استان خوزستان تعداد ۸۲ تأسیسات در ۱۹ شهرستان مورد خسارت جدی قرار گرفتند و در برنامه است تا نسبت به جبران این خسارت‌ها اقدام شود.

عبدالخانیان تصریح کرد: همزمان با وارد آمدن این خسارت‌ها، تعداد ۱۰۸۱ روستا دچار قطعی و یا افت فشار موقت آب شدند و این مسائل به دلیل آب بردگی خطوط انتقال و تخریب شبکه توزیع، به زیر آب رفتن اسکله‌های آبگیر و از کار افتادن تابلو برق‌ها و الکتروپمپ‌ها به وجود آمد.

نماینده تام الاختیار مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان در قرارگاه بازسازی و نوسازی تأسیسات آبرسانی روستایی خوزستان با بیان اینکه سیلاب در برخی شهرها پایدار و در برخی شهرها غیرپایدار و گذرا بود، گفت: ۹ شهرستان استان در ایام وقوع سیلاب شرایط بحرانی داشتند و سیلاب به صورت پایدار در سطح شهر و روستاها وجود داشت و باعث بروز خسارت‌هایی به تأسیسات مجموعه آبفار شد.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در راه‌اندازی موقت تأسیسات و توزیع آب از طریق تانکر سیار و آب بسته‌بندی، در بحث آبرسانی به روستاها هیچگونه کمبود و مشکلی در ایام سیل وجود نداشت.

عبدالخانیان با اشاره به اینکه مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این قرارگاه در ۳ بخش اقدامات مد نظر را انجام خواهد داد، گفت: خدمت رسانی به مناطق سیل زده در زمان وقوع سیل، فعالسازی کلیه ادارات شهرستان و اکیپ‌ها برای بازسازی و نوسازی تأسیسات آبرسانی روستایی متضرر شده و برآورد کلی از خسارات وارد شده به ۸۲ تأسیسات ۳ مرحله‌ای است که توسط قرارگاه در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در راستای تأمین آب مورد نیاز اهالی روستایی ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی و ۲ هزار و ۱۵۰ سرویس تانکر سیار به حجم ۳۲ هزار متر مکعب آب سالم و بهداشتی توزیع شد.

نماینده تام الاختیار مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان در قرارگاه بازسازی و نوسازی تأسیسات آبرسانی روستایی ادامه داد: تأسیسات آبرسانی روستایی به صورت موقت راه‌اندازی شده‌اند و در این راستا اعتباری بیش از ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است اما راه‌اندازی صورت گرفته صرفاً به صورت موقت است و ۸۲ تأسیسات باید به صورت کامل نوسازی شوند.

عبدالخانیان با بیان اینکه بر اثر وقوع سیلاب، میزان خسارت واردشده به مجموعه آبفا روستایی خوزستان ۲۱۹ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: در حال حاضر مراحل مطالعاتی راه‌اندازی سامانه‌های کیفی جدید برای فیلتراسیون، دستگاه‌های کلرزنی و گندزدایی‌ها به اتمام رسیده و برآورد صورت‌گرفته نیازمند اعتباری بیش از ۹۸۰ میلیارد تومان است.

عبدالخانیان بیان کرد: برآورد نوسازی و بازسازی تأسیسات آبرسانی شامل خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع، تابلو برق‌ها، اسکله‌های آبگیر و ساختمان‌های اداری همچنان در حال مطالعه است و پس از اتمام مراحل مطالعه رقم دقیق اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ظرف مدت ۲ سال می‌توان ۸۲ تأسیسات آسیب‌دیده را نوسازی و بازسازی کرد، گفت: جانمایی‌های جدید برای بازسازی تأسیسات آبرسانی روستایی انجام خواهد شد، به گونه‌ای که با افزایش سطح رودخانه‌ها و وقوع سیلاب، تأسیسات آبرسانی روستایی در سطحی بالاتر از بالاترین سطح افزایش دبی آب قرار داشته باشند تا هیچگونه خسارتی ناشی از سیل و آب بردگی به آن‌ها وارد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبرسانی روستایی آبفار خسارت سیل سیل خوزستان منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است

سازمان ملل از نابودی بخش‌های وسیعی از زمین‌های کشاورزی در نوار غزه خبر داده است.   الجزیره نوشت: تجزیه و تحلیل مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد (UNOSAT) نشان می‌دهد که ۳۳.۱۳ درصد از زمین‌های کشاورزی غزه تا فوریه ۲۰۲۴ آسیب دیده است.   این افزایش قابل توجهی نسبت به اکتبر سال ۲۰۲۳ است به طوریکه در آن زمان تنها ۵.۳۶ درصد از مزارع زراعی غزه آسیب دیده بودند، اما اکنون بیش از ۱۱۰۰۰ کیلومتر مربع (۴۲۴۷ مایل مربع) تخریب در زمین‌های زراعی این باریکه تحت محاصره دیده می‌شود.   سازمان ملل افزود: کاهش سلامت و تراکم محصولات ناشی از خراب کردن، فعالیت وسایل نقلیه سنگین، بمباران، گلوله باران و درگیری است.   کشاورزان غزه مدت‌هاست که محصولات متنوعی از جمله گندم، زیتون و توت‌فرنگی کشت می‌کنند، اما با داشتن بیشتر زمین‌های قابل کشت در منطقه حائل اسرائیل، کشاورزی با خطرات زیادی همراه بوده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • بارندگی شدید به تأسیسات جنوب استان بوشهر خسارت زد
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • ۱۵ هزار ‬قطعه از تاسیسات مورد نیاز شرکت نفت گچساران از سوی متخصصان داخلی ساخته شد
  • اتمام زیرساخت‌های آبرسانی به نهضت ملی مسکن بافق
  • اعطای هم‌زمان ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در شهرستان بیرجند
  • ۲۵ کشته در پی بارش‌های سیل‌آسا در پاکستان
  • ۲۵ کشته در پی بارش‌های سیل‌آسا و رعد و برق در پاکستان
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان
  • تصاویر نخستین موشکی که اطراف دیمونا را منفجر کرد