Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم متدين استان کهگیلویه و بویراحمد شب هاي قدر در مساجد محل خود حضور يافته و با خواندن قرآن و دعاهاي جوشن کبير و ذکر مصيبت آل الله، به شب زنده داري پرداختند.

یاسوج/خبرگزاری شبستان:

 

شب های قدر، شب نزول قرآن و برتر از هزار ماه است و فرشتگان در اين شب به اذن خداوند بر زمين فرود می ‌آيند و جميع مقدرات بندگان را در طول سال تعيين می ‌کنند و خوشا به حال کسانی که تلاش می ‌کنند تا قدر و منزلت اين شب را دريابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب های قدر، ميعادگاه بيداردلان و معراج شب زنده دلان است که بر اساس آيات و روايات، ارزش اين شبها بيشتر از هزار شب است.

 

بسياری از مردم شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد با شرکت در آئين گرامی ‌داشت شب‌ های قدر سعی داشتند با احياء روح معنويت، خداشناسی و پرداختن به عبادتی خالصانه با دوری گزيدن از مظاهر زندگی مادی، دل و جان را در چشمه الطاف الهی شستشو دهند.

شب گذشته در آئين باشكوهی كه تا بامداد امروز ادامه داشت، مردم خداجوی استان کهگیلویه و بویراحمد با سرگرفتن قرآن كريم و خواندن ادعيه ويژه شب های قدر، برای تعجيل در ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف)، پيروزی مسلمانان و نابودی كفر جهانی دعا كردند.

 

براساس این گزارش، مساجد، حسينيه ها و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد در شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان كه به شب نزول قرآن نيز مشهور است، مملو از مردم به ويژه جوانان و نوجوانان بود و شركت كنندگان با دست نياز دراز كردن به درگاه احديت ضمن طلب عفو و رحمت، برای بهروزی و يك سال آينده خود توشه ای گرانقدر ذخيره كردند.

خواندن دعای جوشن كبير، مجير، بر سرگرفتن قرآن مجيد و سخنرانی از جمله برنامه های سومين شب از ليالی قدر در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

 

سخنرانان در اين آئين ها ضمن تبيين ويژگی ها و خصوصيات شب های قدر، اين شبها را بهتر از هزار شب دانستند و با بيان رواياتی از پيامبر اكرم (صل الله علیه وآله وسلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) مردم را به دوری از گناه، قرب بيشتر با قرآن و ائمه اطهار و ... فراخواندند.

 

 

 

 

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر خبرگزاری شبستان ماه رمضان اردبیل احیای شب قدر مسجد استان بوشهر ماه مبارک رمضان ادعیه شب های قدر کهگیلویه و بویراحمد بقاع متبرکه مساجد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از خسارات بسیار به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش لوداب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز _ پنجشنبه، نهم فروردین_ در حاشیه بازدید از بخش لوداب و بررسی خسارات وارده ناشی از بارندگی اخیر، اظهار کرد: بارش‌های سیل‌آسای چند روز اخیر خسارات زیادی به مردم و کشاورزان در این منطقه وارد کرده‌است.

وی با اشاره به پراکندگی مناطق و روستاهای لوداب، افزود: بارش‌ها به زمین‌های زراعی و منازل مردم خسارت وارد کرده است که از بنیاد مسکن خواستیم اقدامات لازم در خصوص گل‌ولای وارد شده به منازل مردم و زمین‌های کشاورزی انجام و از انحراف آب جلوگیری شود تا بیش از این به مردم خسارت وارد نشود.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شکستگی چند پایه برق دچار موجب قطعی برق برخی از روستاهای لوداب شده بود که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چندین پایه و سیم برق به منطقه انتقال داده شد تا برق سریع وصل شود.

وی تصریح کرد: انحراف رودخانه باعث شستگی پل‌ها و خسارت زیاد به جاده روستای چین شده بود که راهداری با کمک بنیاد مسکن اقدامات مورد نیاز را انجام داد تا آب بیش از این به جاده خسارت وارد نکند.

روستا با اشاره به بازگشایی دهانه پل روستای گرگیان، خاطرنشان کرد: باید پل استانداردی در این روستا احداث شود.

وی گفت: قرار شد خسارت وارد شده به مردم و کشاورزان توسط نهادهای مربوطه احصاء و به ستاد بحران اعلام شود تا از طریق کمک‌های بلاعوض یا اعطای تسهیلات خسارت مردم جبران شود.

کد خبر 739983

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین احیای شب های قدر در بیش از ۲ هزار مسجد استان مرکزی
  • برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در مساجد و حسینیه‌های کرمانشاه
  • یکی از بزرگترین هیئت‌های کشور به دلیل نداشتن حسینیه تعطیل شد
  • آیین شب نوزدهم رمضان در یزد | ختم «یا علی» با تسبیح‌های هزار دانه 
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • مراسم معنوی ترتیل خوانی قرآن در حسینیه ثارالله یاسوج
  • مساجد و حسینیه‌ها پایگاه اصلی شروع راهپیمایی امسال روز قدس در یزد