Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز، 8 خردادماه در جمع مردم روزه‌دار این شهرستان در مسجد مکی، گفت: عشره یا دهه آخر ماه رمضان، ایام مبارکی است، چراکه شب‌های قدر در این دهه قرار دارد، فلذا بهترین فرصت برای اصلاح نفس و رسیدن به خداست؛ این ایام را باید به اعتکاف، دعا و استغفار پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) در عشره آخر رمضان خانه را ترک می‌کرد و با اعتکاف در مسجد کاملا متوجه عبادت، آمادگی برای آخرت و نجات امت می‌شد. آن‌حضرت نه ‌تنها برای نجات امت در زمان خود برنامه‌ریزی ‌کردند بلکه برای نجات مردم جهان تا قیامت فکر و برنامه‌ریزی می‌کرد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: تمام زندگی آن‌حضرت در مجاهده، خیرخواهی، ترحم و شفقت بر خلق و فکر و طراحی نقشه برای نجات بشر سپری می‌شد، اما در رمضان و عشره اخیر آن کمر همت را می‌بستند، تمام شب را با عبادت زنده نگه می‌داشتند و زن و فرزند را هم برای عبادت بیدار می‌کردند.
وی افزود: بندگان صالح خدا وقت‌شناس، فرصت‌شناس و همواره دنبال فرصت‌های زرین بوده‌اند، ما هم باید از فرصت رمضان و دهه اخیرش حداکثر استفاده را جهت اصلاح نفس و اعتقاد و اخلاق‌مان ببریم.
این عالم اهل سنت اظهار کرد: عشره آخر رمضان عشره آزادی گردن‌ها از آتش جهنم و دهه اعتکاف است. در زمان حیات رسول اکرم در مسجدالنبی فضای دیگری حاکم بود؛ آنجا ذکر، دعا، عبادت و فکر و ناله و زاری بود. عشره اخیر رمضان ایام استغفار و تضرع و زاری و دعاست.
وی به افزودن در ذکر، تلاوت و دعا در دهه اخیر تاکید کرده و افزود: در عشره آخر ماه مبارک رمضان کارها را کاهش بدهیم و برای بعد از رمضان بگذاریم. به نماز تراویح و ذکر مشغول باشیم. بیشتر قرآن بخوانید چون عشره آخر رمضان با نزول قرآن مناسبت نزدیک‌تری دارد.
مولوی عبدالحمید در ادامه ضمن توصیه به پرداخت زکات در رمضان، عنوان کرد: صدقات و زکات پرداخت کنید، چون یک فرض در رمضان هفتاد برابر و صدقه نفلی به اندازه فرض ثواب دارد.
وی اظهار کرد: بیهوده وقت‌تان را تلف نکنید و به اعمال نیک مشغول باشید. اگر در رمضان برای اصلاح خود تلاش کنیم اثرش تا رمضان سال آینده می‌ماند. باید حالات قبلی را رها کنیم و بیشتر به مجاهده و عبادت بپردازیم. إن‌شاءالله خداوند متعال برکات و رحمت‌های خود را بر ما نازل می‌فرماید.
مدیر دارالعلوم زاهدان ادامه داد: اگر ما به شب‌ قدر توجه نکنیم شب قدر و رمضان با همه خیرات و برکات‌شان به پایان می‌رسند و ما محروم می‌شویم. هر کس در شب قدر که همه از فیض و برکت آن بهره‌مند هستند محروم شود واقعا محروم است.
این عالم اهل سنت بیان کرد: تکبر، کینه، عداوت، بخل و غفلت را از دل‌هایتان دور کنید زیرا این موارد مایۀ محرومیت از برکات شب قدر و رمضان می‌شوند. مردم را معاف کنید تا شما را ببخشند، اختلافات را رفع کنید چون اختلاف به دین و ایمان ضربه می‌زند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا شب قدر مولوی عبدالحمید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم که هزار و ۳۱۰ دختر دانش آموز مکلف پایه سوم ابتدایی از ۲۵ مدرسه سطح شهر همدان حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی از جمله شعر خوانی، اجرای دکلمه و نمایش با محتوای شیوه نامه‌های دینی برای افراد مکلف برگزار شد.

در این مراسم باشکوه، فرشته‌های زمینی، ورود به ساحت عبادت خدای متعال و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند.

حضور دانش آموزان تازه مکلف شده با چادر و جامه‌ای متحدالشکل و آراسته جلوه ویژه‌ای به این مراسم داده بود.

در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن عبادت است، برنامه‌ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • جشن عبادت دختران شهرستان همدان
  • جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟