Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@12:33:59 GMT

فلاحت‌پیشه: تحریم ها باعث همبستگی ملی شده است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۷۹۹۷

فلاحت‌پیشه: تحریم ها باعث همبستگی ملی شده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع ایرانیان مقیم نروژ گفت: بر خلاف نظر افراطیون حاکم بر واشنگتن، تحریم‌ها منجر به همبستگی ایرانیان و مدیریت بهتر تحولات شده است.

به گزارش مشرق، هیأت پارلمانی مجلس شورای اسلامی که به نروژ سفر کرده، در جمع ایرانیان مقیم نروژ حضور یافته و با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در این نشست ابتدا نمایندگان ایرانیان مقیم دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره مسائل مختلف سیاسی، تجاری و علمی فرهنگی را مطرح کرده و سپس رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نکاتی را بیان کردند.حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این مراسم گفت: فرهیختگی و نفوذ و به ویژه نوع‌دوستی ایرانیان مقیم خارج از کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه فرصت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: امنیت جنوب خلیج فارس شیشه‌ای است

وی افزود: بر خلاف نظر افراطیون حاکم بر واشنگتن، تحریم‌ها منجر به همبستگی ایرانیان و مدیریت بهتر تحولات شده است.حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، محمد مهدی برومند نایب رئیس اول کمیسیون، شوشتری رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون، محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون و خانم محمودی نایب رئیس فراکسیون بانوان اعضای این هیأت ایرانی هستند.هیات مذکور همزمان با شب قدر با حضور در جمع مسلمانان نروژ در مراسم شب قدر مسجد امام علی (ع) اسلو شرکت کرد.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون ‏سیاست خارجی مجلس نروژ در خصوص مهمترین مسائل و تحولات بین‌المللی و همکاری‌های ‏پارلمانی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و نروژ  با همتایان نروژی خود گفت‌وگو کردند.‏

در این جلسه خانم «آنیکا هوتفلد» رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ با ابراز خرسندی از  حضور هیات ایرانی در نروژ خواست ‏و اراده نروژ در ارتقای سطح همکاری‌ها و روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار ‏دادند.

طرف نروژی همچنین با اشاره به اشتیاق شرکت ‌های نروژی برای حضور در بازار ایران به خصوص در بخش شیلات و انرژی‌های پاک ابراز ‏امیدواری کرد کانال‌های مالی اروپا برای حفظ روابط تجاری با کشورمان هر چه زودتر ایجاد شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی تحریم ایران فلاحت پیشه نروژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به سفر رییس جمهور به پاکستان گفت: پاکستان به عنوان کشور همسایه و دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی با ما، اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه ایران سطح روابط سیاسی مناسبی با پاکستان دارد، افزود: پاکستان در طی سال‌های گذشته مواضع مثبتی نسبت به ایران در موضع گیری‌های منطقه‌ای و بین المللی داشته اشت؛ البته که در مقاطعی چالش های مرزی بین دو کشور رخ داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کشور پاکستان برای جمهوری اسلامی در حوزه مسائل منطقه ای همچون مشکلات افغانستان، بحث مهاجران و گروه های تجزیه طلب و تحت حمایت کشورهای خارجی در مرز سیستان و بلوچستان اهمیت دارد که احتمالا این موضوعات در جریان سفر رییس جمهور مطرح می شود.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر مربوط به سطح نامناسب روابط اقتصادی است؛ با وجودی که روابط سیاسی ایران و پاکستان مناسب است اما در حوزه اقتصادی این روابط خوب نیست. می توان صادرات و واردات را افزایش و موانع تجاری را کاهش داد و ارتباطات مرزی را بهبود بخشید. همچنین در برخی موضوعات همچون مقابله با مواد مخدر و موضوعات مربوط به خط گاز و انتقال آن به شبه قاره هند و روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

رحیمی جهان آبادی در پایان گفت: با توجه به تنش های چند ماهه گذشته بین ایران و پاکستان در مناطق مرزی، سفر رییس جمهور به پاکستان می تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد. انتظار می رود بعد از این سفر در سطح روابط اقتصادی گشایش قابل توجهی رخ داده و همچنین برخی تنش ها و چالش ها و سوءتفاهم ها در مناطق مرزی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت