Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان کشور موفق به طراحی و ساخت «باتری لیتیوم یون» شدند تا به زودی شاهد طراحی و ساخت سیستم‌های ایمپلنت مغزی به صورت بومی در داخل کشور باشیم.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیستم ایمپلنت مغزی با کاربرد‌های متفاوت در حوزه‌های پزشکی، توانبخشی، بازتوانی و نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طوری که در حوزه پزشکی می‌توان از این سیستم و با تحریک عمقی مغز، بیماری پارکینسون را درمان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ثبت سیگنال‌های عصبی یا تحریک سلول‌های عصبی کاری است که این سیستم انجام می‌دهد.

ایمپلنت مغزی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. پروژه تولید الکترود‌ها و باتری سیستم تحریک عمقی مغزی یکی از برنامه‌های مورد حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

بر این اساس محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حمایت این ستاد موفق به طراحی و تولید نوع جدیدی از «باتری لیتیوم یون» شدند.

این باتری‌ها کار توان دهی و تولید انرژی ابزار‌های قابل کاشت در مغز را دارند. از ویژگی‌های این باتری قابلیت شارژ مجدد است که آن را تبدیل به وسیله‌ای مناسب برای ابزار‌های قابل کاشت همچون تحریک کننده‌های عمقی مغز می‌کند.

با این اقدام محققان دانشگاه صنعتی امیر کبیر یک گام دیگر برای طراحی سیستم‌های ایمپلنت مغزی در داخل کشور برداشته شد تا به زودی این ایمپلنت‌ها به صورت بومی در داخل کشور طراحی و تولید شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایمپلنت مغزی تحریک عمقی مغز درمان بیماری پارکینسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت

یک واحد تولید باتری در شهرستان گرمسار با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. علی آبادی در قالب دومین دور سفر هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070846 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید درباره آزمایش بالینی ایمپلنت مغزی نورالینک
  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • چه کنیم تا مغزمان پیر نشود؟
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد