Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: عملیات لایروبی در برخی از رودخانه‌های سطح استان آغاز شده و در برخی از شهرها نیز درحال قراراد است.به گزارش بلاغ،علی‌اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی مبنی بر بارندگی که در ارتفاعات ممکن است منجر به وقوع سیلاب محلی شود هشدارهای لازم به مردم و همچنین شهرداران و دستگاه‌های اجرایی داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دامداران مناطق کوهستانی طی این مدت دام‌های خود را به مکان امن هدایت کنند، افزود: همچنین به مسافران نیز هشدارهای لازم داده شده از اطراق در بستر رودخانه‌های استان خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی و شهرداران نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها همراه با وزش باد از عصر روز گذشته در آسمان مازندران آغاز شده اما خسارتی برجای نگذاشت.

احمدی با تأکید بر اهمیت ضرورت لایروبی رودخانه‌های مازندران، خاطرنشان کرد: عملیات لایروبی در برخی از رودخانه‌های سطح استان آغاز شده و در برخی از شهرها نیز درحال قراراد است و با امسال با تلاشی بیشتر لایروبی تمام رودخانه‌های مازندران انجام خواهد شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت بحران استان قزوین در پیشگیری از سیلاب رودخانه‌ها گفت: استان قزوین دارای حدود ۲ هزار و ۷۵٠ کیلومتر رودخانه اصلی در ۲ حوضه آبریز رودخانه شور و دریای خزر در سطح ۶ شهرستان است. 

وی افزود: در سال ۱۴٠۲ به منظور پیشگیری از سیل، نقاط حادثه‌خیز سیلاب استان شناسایی و مشکلات آن بررسی شد، همچنین اقدامات متعددی در راستای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر‌های عبور سیلاب در سطح کلیه شهرستان‌های استان انجام شد.

علیمی اظهار کرد: در همین راستا و به منظور شناسایی تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌ها به صورت مستمر پایش صورت گرفت و به منظور رفع تصرفات، گروه گشت و بازرسی تشیکل و برای متخلفان اخطاریه صادر شد، همچنین پیگیری طرح شکایت در مراجع قضایی و در نهایت اخذ احکام و یا دستورات قضایی جهت رفع تصرفات در این زمینه صورت گرفت. 

وی بیان کرد: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل راهداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری‌ها شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی پل‌ها در ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: انجام پروژه‌های آبخیزداری در بالادست رودخانه‌ها و پروژه‌های مهندسی رودخانه شامل دیواره‌سازی رودخانه ها، سازه‌های کنترل سیلاب رودخانه در سطح شهرستان‌ها، لایروبی رودخانه‌های شهر قزوین، لایروبی رودخانه‌های مرکز شهرستان‌ها، کنترل سیلاب روستا‌های نوآباد و شهید آباد آوج، دیواره سازی رودخانه‌های الموت در روستا‌های هرانک و کشکدست، بازگشایی مسیر رودخانه مالی‌آباد آبیک، لایروبی رودخانه‌های الموت و انجام مطالعات رودخانه‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است. 

وی افزود:۷۱ مورد بازید مشترک جهت شناسایی، پایش و بازبینی نقاط حادثه‌خیز و سازه‌های تقاطعی رودخانه ها، ۱۸ مورد بازید به منظور کنترل مکان‌های دفع و تخلیه پسماند، معرفی افراد خاطی در حوزه تخلیه زباله و نخاله به محیط زیست به صورت مستمر، برگزاری جلسات توجیهی برای دهیاران و شهرداران نیز از در این راستا انجام گرفته است. 

علیمی یادآور شد: در سال ۱۴٠٠ لایروبی رودخانه‌ها در ۲۶ کیلومتر اجرا شده بود که این میزان در سال ۱۴٠۱ به ۲۴ کیلومتر و در سال گذشته به ۴۲ کیلومتر رسیده است، در نتیجه این اقدامات میزان تلفات ناشی از سیل در سال ۱۴٠۲ به عدد صفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مقادیر بارش سال زراعی استان قزوین، بیان کرد: میزان بارش سال زراعی استان در سال ۱۴٠۱ تا ۱۴٠۲، ۱۷٠ میلی لیتر است که این میزان تا پایان ۲۴ فروردین ماه سال جاری به ۱۸٠.۱ میلی متر رسیده است، در این میان شهرستان آوج با میزان ۲۲۹.۳ میلی لیتر بیشترین میزان بارش و شهرستان تاکستان با میزان بارش ۱۴۱.۲ میلی‌لیتر کمترین بارش را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت