Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@17:57:39 GMT

خروج گندم از استان قزوین ممنوع است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۰۲۹۲

خروج گندم از استان قزوین ممنوع است

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛دکتر منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری قزوین در کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی که پیش از ظهر سه شنبه در استانداری برگزار شد با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس اظهار داشت: روز قدس یادگار ارزشمند امام راحل و روز زلزله خروشان ملت علیه جنایتکاران اسرائیل و حامیان آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در روز قدس با حضور باشکوه مردم این بار نیز دشمن را نا امید خواهیم کرد تا خون تازه ای در رگ‌های  انتفاضه تزریق شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: حضور من و شما در راهپیمایی روز قدس امسال هزینه سنگینی به دشمنان تحمیل خواهد کرد و روز عزای اسرائیل و صهیونیست‌ها خواهد بود که نهضت مقاومت شاد شده و زمینه آزاد سازی قدس شریف به یاری خدا فراهم خواهد شد.

حبیبی گفت: در سال رونق تولید مطالبه رهبری حمایت از تولید است و ما هم در استان تلاش می‌کنیم تا موانع تولید برداشته شود.

وی افزود: گندم یک محصول استراتژیک است و خودکفایی آن برای کشور اهمیت دارد زیرا نان مردم را تأمین می‌کنند به همین دلیل باید در خرید تضمینی همه شرایط را فراهم کنیم تا کارها تسهیل شود.

حبیبی اظهار داشت: با توجه به وقوع سیل در استان‌های گندم خیز کشور نگرانی‌هایی داشتیم که با بارش‌های خوب در استان‌های دیگر از جمله قزوین امیدواریم هیچ کمبودی در تأمین نان مردم نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه آمار خرید نسبت به سال‌های قبل از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده و در قزوین رکورد دار تولید گندم با ۳۰۰ هزار تن تولید هستیم.

وی بیان کرد: نیاز گندم استان قزوین سالانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن است که با برنامه ریزی انجام شده باید در تولید رکورد  بزنیم و اگر این امر محقق شود نیاز سه سال استان در خرید گندم تأمین می‌شود.

حبیبی اضافه کرد: موانع خرید تضمینی باید برداشته شود و در مکان یابی، پراکندگی مراکز و نحوه خرید محصول گندم برنامه ریزی کنیم تا خرید آسان شود و هیچ صفی برای تحویل گندم تشکیل نشود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: بهای محصولات کشاورزی بسیار مهم است و چرخش مالی ۶۰۰ میلیارد تومانی در خرید این محصول استراتژیک بسیار مهم و سنگین است اما اولویت دولت تأمین این اعتبار و خرید از کشاورزان است و در پرداخت هیچ مشکلی نداریم.

وی گفت: باید از قاچاق و دلال بازی در خرید گندم جلوگیری شود و از دستگاه نظامی و انتظامی انتظار داریم با متخلفان برخورد قاطع و جدی داشته باشند.

حبیبی اظهارداشت: دشمن می‌خواهد مردم را در موضوع گندم نگران کند و با فضاسازی دنبال ایجاد یاس و نا امیدی است اما اگر برنامه ریزی مناسب صورت گیرد و تفکیک و تقسیم بخشی و دهستانی بخوبی انتجام شود و نظارت هم دقیق باشد می‌توانیم ضمن جلویگری از قاچاق کالا و دلال بازی
نسبت به خرید بموقع محصول هم اقدام کنیم.

وی خواستار تشکیل کمیته های شهرستانی خرید تضمینی کالا شد و گفت: در هیچ شهرستانی دلالی گندم را نمی‌پذیریم و خروج جو، گندم و کلزا بدون هماهنگی جهاد کشاورزی ممنوع است که در این راستا استان‌هایی که گندم برداشت می‌کنند  این ممنوعیت را رعایت می‌کنند.

حبیبی در خصوص تأمین کامیون برای انتقال گندم هم اظهارداشت: شبکه حمل و نقل هم باید نظارت کند و رانندگان توجیه شوند تا حمل قاچاق صورت نگیرد و برای تأمین خودروهای مورد نیاز هم برنامه ریزی مناسب از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و تأمین سوخت کمباین‌ها از سوی شرکت نفت صورت گیرد.

وی بیان کرد: از کشاورزان و گندم کاران انتظار داریم مراقب باشند و برای چند تومان قیمت بیشتر محصول خود را بهدلالان نفروشند و این کار را از طریق جهاد کشاورزی که حمایت لازم را دارند انجام دهند و برای خود و مسئولان مشکل  ایجاد نکنند.

حبیبی یادآورشد: از رؤسای جهاد کشاورزی شهرستان‌ها انتظار داریم فهرست کشاورزان و سطح زیرکشت در هر شهرستان  و بخش را مشخص کنند تا بتوان نظارت لازم را صورت داد.

حبیبی در مورد میدان خشکبار نیز گفت: میدان خشکبار در قزوین نباید تعطیل شود بلکه با مدیریت می‌توان برای استفاده بهینه اقدام کرد و برای ساخت سیلو در آوج هم پیگیری لازم صورت گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین جهاد کشاورزی دولت راهداری و حمل و نقل جاده قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.
در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زاراعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.
استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • برداشت گندم از مزارع مهران