Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار آران و بیدگل گفت: هنر دولت ساخته، باعث بی ارادگی، بی انگیزگی و عدم خلاقیت می شود. بر همین اساس برنامه دولت، آشتی هنر با مردم است و دنبال دخالت حداقلی و حمایت حداکثری از هنرمندان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر «اسماعیل بایبوردی» در نخستین همایش خوشنویسی «قدر و قلم» در خانه باغ تاریخی شاکر این شهرستان گفت: زبان هنر،گیراترین و موثرترین زبان دنیاست و هنر گفت و گوی بین تمدنی را فارغ از نژاد و زبان رقم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل نقش هنر خوشنویسی را در بازیابی هویت ملی بسیار مهم دانست و افزود: هنر خوشنویسی ایرانی ترین و اسلامی ترین هنر است. هنرمند در مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ اسلامی و تعالی سبک زدگی ایرانی اسلامی نقش بسزایی دارد و نقشی که هنرمند در تحرک اجتماعی، نشاط آفرینی و امیدوآفرینی دارد بی بدیل است.

بایبوردی بر زمینه سازی برای رشد و اعتلای هنر و هنرمند تاکید کرد و اظهار داشت: کاری که هنرمند با روح آدمی می کند هزاران پند و اندرز و استاد و دانشگاه نمی تواند انجام دهد.

 

 

فرماندار آران و بیدگل افزود: زمانی هنر تاثیرگذار است که سفارشی و دولت ساخته نباشد. هنر دولت ساخته، باعث بی ارادگی، بی انگیزگی و عدم خلاقیت می شود. بر همین اساس برنامه دولت، آشتی هنر با جامعه و مردم است و دنبال دخالت حداقلی و حمایت حداکثری از هنرمندان هستیم.

 

بایبوردی با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ و هنر شهرستان باید برنامه ریزی شود، افزود: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در جامعه محسوس است و فرهنگ و هنر نباید در شهرستان مغفول بماند. متاسفانه نقش خوشنویسی در مبلمان شهری آران و بیدگل کمرنگ است و شهرداری باید توجه ویژه ای به این هنر در فضای شهری داشته باشد.

خوشنویسی، هنری برخاسته از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل هم در این مراسم گفت: خوشنویسی، هنر نگارش متن همراه با خلق زیبایی و هنری برخاسته از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

 

سعید ضابطی افزود: همه ساله در ماه رمضان، برنامه هایی با عنوان مشق رمضان در کشور اجرا می شود، اما برای نخستین بار در شهرستان آران و بیدگل همایش خوشنویسی قدر و قلم را به همت انجمن خوشنویسان شهرستان کلید زدیم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این انجمن در سال ۱۳۷۹ به تأکید استاد غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران تاسیس شد و در سال دوم فعالیت با ۹۰ هنرجو کلاس های این شعبه رونق گرفت.

 

 ضابطی در ادامه بیان داشت: تاکنون ۲۰۰ هنرجو در این شعبه آموزش دیده اند و این انجمن هم اکنون ۳۵ فارغ التحصیل ممتاز و 10  نفر فارغ التحصیل فوق ممتاز در انجمن خوشنویسان ایران دارد.

 

در ادامه این مراسم، هنرمندان خوشنویس شهرستان آران و بیدگل، سوره مبارکه قدر را نگارش کردند./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر ماه رمضان خبرگزاری شبستان مجلس اردبیل قرآن استان بوشهر روز قدس شهرستان آران و بیدگل انجمن خوشنویسان آران و بیدگل هنر خوشنویسی خوشنویسی هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار آران و بیدگل گفت: تنها مدرسه منطقه یحیی آباد آران و بیدگل فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه تعطیل و آموزش غیرحضوری خواهد بود.


علی اکبر رضایی با بیان اینکه وقوع سیل به تعدادی از مناطق مسکونی در این منطقه آسیب زده افزود: علت تعطیلی این مدرسه اسکان اضطراری اهالی این منطقه عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد