Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه مشهدمقدس گفت: عبودیت انسان در درگاه الهی از نوع تسلیم و عبادت است. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در سلسله نشست‌های تفسیر قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خداوند متعال علت‌العلل همه چیز است؛ اطاعت از خدا از نوع اطاعت از طبیب است؛ در جریان عبودیت پروردگار شاهد هستیم که انسانی عبد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: خدمت برده به ارباب به سود ارباب است و به سود برده نیست، آیا عبودیت ما نیز از نوع بردگی برده است؟ عبودیت ما در درگاه خدا از نوع عبودیت آن برده نیست ما بندگی می‌کنیم اما تسلیم در مقابل خدا هستیم، عبودیت ما به منزله تسلیم در مقابل خدا است.

علم‌الهدی تصریح کرد: عبودیت در مقابل خدا تسلیم در مقابل خداست؛ یعنی آنچه را خدا می‌خواهد من می‌خواهم و آنچه را که خدا نمی‌خواهد من نیز نمی‌خواهم. 

امام جمعه مشهد: برخی لاابالی‌گری‌ها و بی‌حجابی‌ها دهن‌کجی به نظام و انقلاب استامام جمعه مشهد: در تقابل با استکبار جهانی مسئله مهم «دفاع از دین خدا» استامام جمعه مشهد: کفار به دنبال نفوذ اقتصادی از طریق براندازی فرهنگ اسلامی هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: زمانی که انسان وارد بهشت می‌شود براساس روایات، انسان ابتدا تعجب کرده و شگفت زده می‌شود؛ جریانی از نعمت و لذت را می‌بیند که فکرش را هم نمی‌کند و بهشت برایش قابل تصور و تصویر نیست.

علم‌الهدی ادامه داد: نعمت‌های بهشت نیز قابل توصیف و تصویر نیست و انسان در هنگام روبه‌رو شدن با این نعمت‌ها شروع به شکرگذاری به درگاه خداوند متعال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اما آیا بهشت فقط شامل همین نعمت‌ها است؟ خداوند متعال می‌فرماید در بهشت به انسان چیزی می‌دهیم که از همه این نعمت‌ها لذت‌بخش‌تر است؛ خداوند متعال می‌فرماید من از تو بنده راضی هستم و همین سبب رضایت خاطر بالای بنده می‌شود و همین رضایت خداوند سبب می‌شود که در نظر انسان سایر این نعمت‌ها دیده نشود.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه در خوزستان در پی حمله موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی

ایسنا/خوزستان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌ فرد در پی حمله موشکی و پهپادی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونسیتی پیامی صادر کرد.

در متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌ فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان آمده است:

«بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّیٰ لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ بَصِیرٌ 

درود خداوند بر مجاهدان راه حق، درود خداوند بر دلاورمردان صحنه پیکار، سلام بر اراده‌های پولادین نبرد علیه باطل، سلام خداوند و ملائکه بر قامت استوار مقاومت علیه ظلم مستمر ظالمان عالم.

فرزندان غیرتمند ایران!
برادران پاسدار!
خسته مباد گام‌های استوارتان!
خداوند در دو جهان سربلندتان کند که افتخاری دیگر برای نظام اسلامی آفریدید.

دیشب مردم مظلوم غزه بعد از ۱۹۰ شب و روز مقاومت و شهادت، آسوده‌خاطر شبی را گذراندند. دیشب مظلومان جهان به اراده‌های مردانه شما دلگرم شدند و اشک شوق ریختند. دیشب امر ولی بر زمین جاری شد و انتقام پشیمان‌کننده‌ای به حول و قوه الهی رقم خورد. چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی.

اینجانب اقدام مردانه‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم متجاوز و کودک‌کش صهیونیستی را می‌ستایم و از تمامی این عزیزان صمیمانه قدردانی می‌کنم. بی‌شک رژیم جلاد و خونخوار صهیونیستی در کمین فرصتی برای ضربه زدن خواهد آمد و چشمان همیشه بیدار نیروهای مسلح ارتشی و سپاهی ما به اذن الهی مانع نقشه‌های شیطانی‌شان خواهد شد. 

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم 
سیدمحمدنبی موسوی فرد 
۲۶ فروردین ۱۴۰۳»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دفاع در برابر ظالم یکی از مسلمات و توصیه‌های قرآن است
  • سیلی پشت سیلی بر صورت اسرائیل نواخته می‌شود
  • هشدار امام درباره سکوت کشورهای اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی
  • وعده الهی در نابودی رژیم صهیونیستی و آمریکا نزدیک است
  • عملیات قاطع ایران کاخ مستکبران را به لرزه در آورد + تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه در خوزستان در پی حمله موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی
  • وعده خداوند متعال برای پیروزی اسلام بر کفر و استکبار حتمی است
  • تقدیر نماینده ولی فقیه در خوزستان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • استغاثه زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • اعتکاف، عبادت در سیر سلوک انسان است