Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحدنجف‌آباد، مسابقات نقاشی سازمان جهانی بهداشت (who) در سال ۲۰۱۹ و با شعار مراقبت بهداشتی اولیه برای پوشش همگانی سلامت در سطح دانش‌آموزان و در رده‌های سنی ۸ تا ۱۸ سال در کشور مصر برگزار شد.

شرکت‌کنندگان از ۲۲ کشور منطقه مدیترانه شرقی در این مسابقات حضور داشتند که پس از بررسی آثار ارسال‌شده از سوی داوران بین‌المللی مسابقه، حائزان رتبه از هر گروه به تفکیک انتخاب و در نهایت فاطمه جوانمردی دانش‌آموز سمای نجف‌آباد موفق شد برای دومین سال پیاپی رتبه نخست را در گروه سنی ۱۲ و ۱۳ سال به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از مسابقات بیش از ۹۰۰ اثر کودکان و نوجوانان ایرانی به دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در کشور مصر ارسال شد که دانش‌آموزان ایرانی با کسب رتبه‌های نخست تا پنجم در گروه‌های سنی ۱۸ ـ ۸ سال موفق شدند بالاترین جایگاه را در میان ۲۲ کشور منطقه مدیترانه شرقی به دست آوردند.

به گزارش آنا، سازمان جهانی بهداشت همه‌ساله موضوعی خاص که اولویت بهداشت عمومی را نشان می‌دهد و با هدف افزایش توجه و آگاهی عموم مردم و تمرکز اقدامات و فعالیت‌ها، را انتخاب می‌کند و شعار سال ۲۰۱۹ این سازمان، مراقبت بهداشتی اولیه برای پوشش همگانی سلامت انتخاب شده است.

پوشش همگانی سلامت براساس اساسنامه سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۴۸ تعریف شده که سلامتی را حق اصلی بشر می‌داند و حصول اطمینان و تعهدی است تا همه به بالاترین سطح قابل دستیابی سلامت برسند. این روز فرصتی برای همه افراد در همه جامعه فراهم می‌کند تا در فعالیت‌هایی که باعث ارتقای سلامت می‌شود، مشارکت کنند.

یکی از دلایل تمرکز درباره پوشش همگانی سلامت، محرومیت دست‌کم نیمی از جمعیت جهان از دسترسی کامل به خدمات اولیه سلامت عنوان شده است.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در استان گفت: ۹۵ هزار نفر از این تعداد سفیران سلامت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح سفیران سلامت در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: سلامت تنها در حوزه مسائل پزشکی نیست، بلکه ابعاد وسیع‌تری همچون آموزش و آگاه‌سازی کودکان و دانش‌آموزان از خودمراقبتی در حوزه جسمی، سبک زندگی سالم و مهارت‌های زندگی حیطه روانی و عاطفی دارد.

وی با اشاره به وجود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در استان، ادامه داد: ۹۵ هزار نفر از این تعداد (۲۵ درصد)، عضو طرح سفیران سلامت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: هر دانش‌آموز عضو طرح سفیران سلامت، چهار دانش‌آموز دیگر را زیر پوشش دارد که آموزش‌های در راستای بحث‌های سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و… فرا می‌گیرند و به سایر دانش‌آموزان آموزش می‌دهند تا آموزش‌ها به درون خانواده‌ها منتقل شود.

وی تصریح کرد: از این ۹۵ هزار عضو سفیران سلامت، حدود ۴ هزار نفر در جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی در بخش‌های نقاشی، عکاسی، سرود و تئاتر سلامت‌محور شرکت کرده که اختتامیه استانی برگزار شده و برگزیدگان به جشنواره کشوری راه یافتند.

کد خبر 747296

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی در اسلام آباد
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • ۵۴ هزار دانش آموز گلستانی سفیر سلامت هستند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت