Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگار و اهالی رسانه بود.

اختصاصی طرفداری- اولین نشست خبری غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران امروز (چهارشنبه) در سالن کنفرانس خانه کشتی تهران برگزار و دقایقی پیش به پایان رسید.

محمدی نشست خبری را اینگونه آغاز کرد:

در ابتدای صحبت هایم درگذشت تورج لارودی، از پیشکسوتان عرصه رسانه و کشتی نویسی را تسلیت عرض می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از 7 ماه از حضورم در تیم ملی، این نخستین نشست خبری بنده با اصحاب رسانه است و انشالله بعد از مسابقات جهانی قزاقستان در نشست خبری دیگری در خدمت شما عزیزان خواهم بود. نمی خواهم موضوعات گذشته را باز کنم، از آبان سال قبل در خدمت تیم ملی هستم و تا به الان تمام تلاشم را کردم تا از تمام پتانسیل کشتی کشور استفاده کنم. حتی از کشتی گیران نوجوانی که در تیم ملی نوجوانان با آن ها کار کردم، خیلی ها به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند که چنین اتفاقی در گذشته کمتر دیده می شد. در حال حاضر وفاق و همدلی خیلی خوبی در تیم وجود دارد که از این بابت خوشحالم.

وی ادامه داد: 

تقریبا در هر وزن 5، 6 کشتی گیر داریم که در این مدت با توجه به شرایط مختلف سعی کردیم آن ها را در میدان های مختلف محک بزنیم و عادلانه کار کنیم و کشتی گیری را از قلم نیندازیم. تا المپیک زمان کمی داریم اما ناامید نیستیم و می خواهیم تمام سهمیه های المپیک را کسب کنیم تا شانس موفقیتمان در توکیو 2020 بیشتر باشد. کادر فنی گذشته زحمات زیادی برای این تیم کشیده و نادیده گرفتن تلاش هایشان بی انصافی است، اما واقعیت این است که تیم ملی ایران در دو سال گذشته شرایط خوبی نداشته است. امیدوارم رئیس فدراسیون کشتی هرچه زودتر مشخص شود تا شرایط تضمینی برای کار کردن داشته باشیم و بدانیم تا چه زمانی در خدمت تیم ملی خواهیم بود و بر اساس آن برنامه ریزی دقیق تری انجام دهیم. واقعا خجالت می کشم درباره دستمزد سرمربیان تیم‌های ملی کشتی و کادر فنی صحب کنم. در طول سال بنا پایین‌تر از ۵ هزار دلار حقوق می گرد در حالی که در فوتبال برای یک بازی ۵ هزار دلار می‌گیرند. حقوق فدراسیون به سرمربیان تیم‌های ملی ۶ میلیون تومان است و کمیته المپیک هیچ حقوقی نمی‌دهد.  احساس کردیم چون نیاز است در کنار کشتی قرار گرفتیم و خدا را شکر اتفاقات خوبی در این مدت کوتاه افتاد. ما فقط با کشتی‌گیر مبارزه نمی‌کنیم بلکه با داوران و عوامل داخل که به بیرون خط می‌دهند هم طرف هستیم. متاسفانه الان از داخل فدراسیون کسانی هستند که منتظر زمین خوردن کشتی هستند. شرایط کشتی ما خوب نیست و در مسابقات خارجی برای ما شمشیر را از رو بسته اند و می‌ترسم در مسابقات جهانی اتفاقات بدی برای کشتی ما بیفتد چرا که خیلی از اتفاقات بیرون تشک می‌افتد.

محمدی درخصوص عملکرد مسئول روابط بین الملل فدراسیون کشتی گفت: 

در فدراسیون کشتی وظیفه چه کسی است که بخشنامه‌ها را به ما اطلاع بدهد؟ خانم ادیت ۷ بار به کشور ما آمده و ارتباط خیلی نزدیکی با فدراسیون و خانم پناهی‌زاده که در روابط بین الملل فدراسیون است دارد و حتی روز مسابقات ۴۰ دقیقه با او صحبت کرد. حق کشتی گیر ما در کشتی امیر محمد یزدانی را ندادند و وقتی اعتراض کردم کارت قرمز دادند. حاج آقا نیا با تی شرت روی سکو رفت و مدالش را گرفت اما خانم ادیت خیلی بی ادبانه رفتار کرد و وقتی مدال یخکشی را از او گرفت، لایک نشان داد. در دستورالعمل کاملاً نوشته نشده لباس آستین کوتاه یا بلند باشد. یک گرمکن به یخکشی دادند که آرم ایتالیا داشت و ما قبول نکردیم. نماینده اتحادیه جهانی به حبیبی گفت رفتن بر روی سکو با تی‌شرت هیچ اشکالی ندارد. موضوع دیسکالیفه هم بعد از رفتن روی سکو انجام شد. کمیته المپیک دیروز اعتراض رسمی خود را اعلام کرد. صالحی امیری پیگیر حق ماست و امیدوارم حق این بچه ضایع نشود و بتوانیم مدال او را پس بگیریم. در خصوص محرومیت محمد حسین محمدیان نامه ای از اتحادیه جهانی کشتی آمده که نشان می‌دهد ۲ ماه قبل از پایان محرومیت ۴ ساله اش می‌تواند در خدمت تیم ملی باشد اما الان بعد از یکسال من در جریان آن قرار می‌گیرم. در حال حاضر روابط بین الملل پاشنه آشیل ما شده است. خانم پناهی زاده دیروز به حبیبی گفته شما که عشق سفرید من گفته بودم به ایتالیا نروید. یعنی او می‌خواهد برای ما تعیین تکلیف کند که به یک رویداد موثر در رنکینگ نرویم. امیدوارم هرچه زودتر کسانی که قلبشان با کشتی است در فدراسیون باشند و کسانی که می‌خواهند کشتی ضربه بخورد دیگر حضور نداشته باشند. پناهی زاده دوست ندارد کشتی ما موفق شود و به دنبال ضربه بر کشتی ماست. او قبلاً در فدراسیون بوده و الان وجود او برای من معضل است. کاملاً مشخص است دل او با ما و کشتی نیست.

در ادامه این نشست خبری، هادی حبیبی، سرپرست تیم ملی درخصوص اتفاقات جام ساساری توضیح داد:

۲۰ اسفند درباره بحث پرچم و لباس متحدالشکل ابلاغیه ای به دستمان رسید اما درباره تی شرت در این آیین نامه نیست. در سالن با دکتر توکل صحبت کردم و با پناهی زاده هم تلفنی صحبت کردم گفتند چنین قانونی وجود ندارد. واقعاً با ما مغرضانه برخورد کردند. اخلاقی هم با خانم ادیت صحبت کرد که گفته نه فقط بخاطر تی شرت بلکه بخاطر برخی رفتارهای دیگر نیز این محرومیت را اجرا کردیم. وقتی نماینده اتحادیه جهانی گفت مشکلی ندارد، چرا باید اینگونه برخورد کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به سوالات خبرنگار طرفداری درخصوص مسائل فنی کشتی گیران و احتمال برگزاری مسابقات انتخابی اظهار کرد:

ما خودمان را با روس‌ها و آمریکایی‌ها مقایسه نمی‌کنیم. آن‌ها شرایط خاص خودشان را دارند. ۳ مسابقه کسب سهمیه مسابقات جهانی، چین و بلغارستان را داریم و واقعاً کار سختی داریم. با این وجود دنبال این هستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. یکی از ایرادات رنکینگ این است که کاملاً متعلق به شخص است. به کشتی گیران گفتم تا ۱۶ شهریور هیچکس ملی پوش نیست و در این تاریخ تیم اعزامی به مسابقات جهانی مشخص می‌شود. شرایط ما در اوزان مختلف متفاوت است. مثلا در 92 کیلوگرم کریمی نیاز به رنک داشت و با طلایی که گرفت جایش در جدول جهانی تثبیت شد، چرا که کاکس یک سمت جدول و او سمت دیگر است. اما ما در برخی اوزان نمی‌توانیم در رنک قرار بگیریم مثل ۵۷، ۶۱ و ۶۵ کیلوگرم، پس نیازی نیست به مسابقات رنکینگ در این اوزان برویم. کاری ندارم برای جواد ابراهیمی در ۵ یا ۶ سال گذشته چه اتفاقاتی افتاده است اما او در جام تختی به ارشک محبی باخت در جام جهانی هم به کشتی گیر چهارم یا پنجم آمریکا باخت پس شانسی نمی‌توانست برای حضور در آسیایی داشته باشد اما چیزی هم اعلام نکردیم. با این وجود او دو اردوی آخر را ترک کرد و یک برادری هم دارد که حاشیه برایش درست می‌کند. ابراهیمی حتی به جام جهانی هم نباید می‌رفت اما باز او را اعزام کردیم. اینکه باید با توجه به شرایط حال حاضر کشتی تصمیم بگیریم بسیار مهم است. امیدوارم روزی برسد در هر وزن ۵ یا ۶ کشتی گیر خوب داشته باشیم، آن وقت انتخابی بگذاریم که من هم چنین رویکردی را می‌پسندم اما الان باید با توجه به بضاعتمان عمل کنیم. در برخی اوزان خلاء داریم و کشتی گیران دوم یا سوم فاصله زیادی با نفر اول دارند و ما نمی‌توانیم کشتی گیر اول را مدام سر وزن بیاوریم که عادلانه نیست و به او ضربه می‌خورد. ۶ و ۷ تیرماه انتخابی تیم ملی در برخی اوزان برگزار می‌شود. در وزن 97 کیلوگرم سعی می کنیم باتجربه‌ها را در کنار جوانان حفظ کنیم. در کنار او فروتن، زرین کمر و شعبانی را داریم. درباره علیرضا گودرزی کاری ندارم در جام تختی با چه کسانی کشتی گرفت اما قبل از آسیایی او نیز بدون اجازه اردو را ترک کرد. او اخیراً درخواستی داشته و شاید درباره او تجدید نظر کنیم. ما به همه میدان می‌دهیم و فکر می‌کنم هیچکس نیست که بی انگیزه باشد. در چند روز آینده مربیان دیگری به کادر فنی تیم ملی اضافه می‌شوند.

محمدی درخصوص درخواستی حسن یزدانی درباره مربی شخصی اش داشته و خواسته او تا المپیک در اردوها و مسابقات در کنارش باشد، گفت:

یزدانی چنین درخواستی از ما نداشته است. با این حال همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی تا به حال نه در اردوهای تیم ملی و نه در مسابقات بین المللی حضور نداشت، اما ما او را راهی مسابقات قهرمانی آسیا کردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص جو حاکم بر انتخابات فدراسیون کشتی گفت:

از همه کسانی که در سال‌های گذشته در فدراسیون بودند تشکر می‌کنم و این اتفاقاتی که در دو سال گذشته برای کشتی ما در مسابقات جهانی افتاد شاید طبیعی باشد و ممکن است برای همه بیفتد. خیلی دوست ندارم وارد بحث انتخابات شوم. همه ما با یکدیگر هم تیمی بودیم و امیدوارم حرمت شکنی نشود و رقابت سالمی برگزار شود. همه کاندیداها قابل احترامند و امیدوارم هر کسی رییس فدراسیون می‌شود بهترین کارایی را داشته باشد. یک نفر نمی‌تواند به تنهایی بار کشتی را به دوش بکشد و همه باید با هم باشیم. هنوز کارمندان فدراسیون حقوق خود را دریافت نکرده اند و کشتی با مشکلات مالی روبرو است. باید همه کمک کنند آن‌وقت از کشتی انتظار موفقیت داشته باشند. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف کشتی با برگزاری انتخابات در نیمه نخست تیرماه مشخص شود. قطعاً باید تکلیف ما و زمانی که در تیم ملی هستیم روشن شود. ما باید بدانیم ابزار و امکانات و شرایط چگونه است تا با خیال آسوده کار کنیم.

وی در پایان درباره سوال خبرنگار طرفداری درباره اینکه با اینکه در برخی اوزان تحولات فنی مثبتی را شاهد هستیم، اما هنوز ایرادات برخی از کشتی گیران مانند یونس امامی برطرف نشده است، تصریح کرد:

تغییر دادن کشتی گیر از لحاظ فنی کار دشواری است و به زمان بیشتری نیاز دارد. ایرادات فنی برخی از کشتی گیران هنوز برطرف نشده، که باید روی آن زمان بیشتری بگذاریم. تمام تلاشمان را می کنیم تا تیمی آماده را راهی مسابقات جهانی و پس از آن المپیک کنیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط کشتی فرنگی و کسب ۶ سهمیه المپیک گفت: کشتی فرنگی ایران تنها تیمی است که فعلاً ۶ سهمیه را به صورت کامل دریافت کرده و در المپیک حضور پیدا می‌کند. این تیم قهرمانی در آسیا هم به دست آورد؛ در مسابقات گزینشی هم اکثر تیم‌ها به دنبال کسب سمیه بودند و با همه توان در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند که ما به دو سهمیه رسیدیم. خدا را شکر کشتی فرنگی تا به اینجا خوب کار کرده و نتایج درخشانی کسب کرده است.

وی در مورد تصمیم کادر فنی در رابطه با وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب از بین گرایی و اسماعیلی اظهار داشت: در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی یکی از پدیده‌های کشتی فرنگی است، او در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلای آسیا شد. او کشتی‌های خوبی گرفت، از آن طرف هم گرایی قهرمان المپیک است و یک کشتی‌گیر معمولی نیست. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم محمدرضا گرایی را نادیده بگیریم. البته محمدرضا مشکل وزنی دارد و امیدوارم بتوانند این مشکل را با درایت مدیریت کنند. گرایی باید به درستی ریکاوری شود و بعد از وزن کشی، دوباره وزنش به حالت عادی برگردد و در مسابقات سرحال کشتی بگیرد.

خیرآبادی بااشاره به حضور ورزشکاران باتجربه در المپیک تأکید کرد: گرایی یک کشتی‌گیر استثنایی است و نشان داده قهرمان المپیک و جهان است و چندین مدال را در کارنامه خودش دارد. المپیک جای ورزشکاران با تجربه و آماده است، البته منظورم این نیست که در المپیک نباید ورزشکاران جوان حضور پیدا کنند، اما واقعیت این است که در المپیک باید کشتی‌گیری به میدان برود که کمترین اشتباه و خطا را داشته باشد. به نظرم اگر ما به دنبال مدال در وزن ۶۷ کیلوگرم هستیم باید کمی ریسک پذیر باشیم و بدون انتخابی کشتی‌گیر مورد نظر را انتخاب کنیم. چون وزن محمدرضا عادی نیست و نمی‌توانیم او را چند بار سر وزن بیاوریم و همین موضوع باعث می‌شود او آسیب ببیند. هر کشتی‌گیری که آسیب ببیند در واقع تیم ملی دچار آسیب دیدگی می‌شود بنابراین کادر فنی باید با هوشیاری تمام فرد مورد نظر را انتخاب کند.

وی گفت: در المپیک بدن‌های ناآماده اصلاً وجود ندارد، همه با تمام توان به میدان می‌آیند. به همین دلیل اعتقاد دارم المپیک جای باتجربه هاست. درست است که الان برخی می‌گویند کشتی‌گیر جوان آمریکایی هم موفق شد دیوید تیلور باتجربه را شکست دهد و به المپیک اعزام شود، اما در المپیک باز هم تجربه اهمیت زیادی دارد و شاید همین کشتی‌گیر به خاطر نبود تجربه نتیجه دیگری کسب کند.

کارشناس کشتی فرنگی در مورد شانس کسب مدال طلا کشتی فرنگی در المپیک عنوان کرد: به نظرم مربی حرفه‌ای هیچ زمانی قول مدال آوری نمی‌دهد، بنابراین اعضای کادر فنی هم باید این موضوع را در نظر بگیرند. با این وجود به اعتقاد من هر ۶ نفر کشتی‌گیر فرنگی ایران در المپیک می‌توانند صاحب مدال شوند، قطعاً کار هم خیلی سخت است چون همه کشتی‌گیران با تمام وجود به میدان می‌آیند. میلیون‌ها دلار برای کسب مدال در المپیک هزینه می‌شود و رسیدن به آن کار راحتی نیست. در تمامی ادوار المپیک اگر لندن را کنار بگذاریم، ما در کشتی فرنگی چند مدال طلا کسب کردیم؟! کسب مدال طلا خیلی سخت است.

وی در مورد اعزام کشتی‌گیر در وزن ۷۷ کیلوگرم به المپیک خاطرنشان کرد: به هر حال بهترین فرد برای انتخاب کشتی‌گیر در این وزن اعضای کادر فنی هستند، آن‌ها با این کشتی‌گیران زندگی کردند و شرایطشان را به خوبی می‌دانند و امیدوارم بهترین فرد را انتخاب کنند. با این حال فکر می‌کنم مسابقه رودرو به خیلی از حرف و حدیث‌ها پایان می‌دهد. کادر فنی شب و روز با این کشتی‌گیران زندگی می‌کند و از شرایط همه آن‌ها مطلع هستند اما به نظرم برای اینکه حاشیه‌ای به وجود نیاید برگزاری مسابقه انتخابی به خیلی از مسائل پایان می‌دهد.

کد خبر 6086189 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی
  • تکلیف غایبان کاراته چه می شود/ چرا کتیرایی نادیده گرفته شد؟
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • موفقیت دانشجوی دانشگاه کردستان درمسابقات انتخابی تیم ملی «کومیته»
  • حضور ۴ ووشوکار مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی
  • بین یزدانی و قاسمپور انتخابی برگزار شود
  • شکست تیلور به نفع ایران شد/بین یزدانی وقاسمپور انتخابی برگزار شود
  • قاتل دیوید تیلور را بیشتر بشناسید