Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@12:37:20 GMT

کاهش شکار فیل‌ها در آفریقا

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۲۷۳۵

کاهش شکار فیل‌ها در آفریقا

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله "Nature Communications"، میزان شکار فیل‌ها در آفریقا در حال کاهش است.

به گزارش ایسنا، میزان مرگ و میر سالیانه فیل‌ها به دست شکارچیان در آفریقا از میزان بالای بیش از ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۱ میلادی به کمتر از چهار درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است اما محققان هشدار داده‌اند سطوح فعلی هنوز ناپایدار بوده و می‌تواند مشکلاتی را برای آینده حیوانات این قاره ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخمین زده می‌شود که ۳۵۰ هزار راس فیل در آفریقا باقی مانده باشد اما هر ساله بین ۱۰ تا ۱۵ هزار راس فیل شکار شده و از پا درمی‌آیند.

یک تیم از دانشگاه "یورک"، دانشگاه "فرایبورگ" و کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض خطر داده‌هایی از  ۵۳ سایت محافظت شده را در ۲۹ کشور بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ میلادی تجزیه و تحلیل کرده است.

این تیم شاهد کاهشِ میزان مرگ و میر سالیانه یا همان درصد فیل‌هایی که هر ساله به دلیل شکار کشته می‌شوند، بوده و دریافته که این کاهش با کاهش تقاضای عاج در سراسر چین مرتبط است که ممکن است به دلیل قیمت بالای این عاج‌ها و رکود اقتصادی در چین رخ داده باشد. این کاهش تقاضا پیش از معرفی ممنوعیت تجارت عاج در چین که در سال ۲۰۱۷ میلادی شروع شد، رخ داده است.

به نوشته روزنامه گاردین، هم‌چنین تفاوت‌های بین میزان شکار در سایت‌های مختلف با سطوح فساد و فقر در آن مناطق ارتباط داشته است. محققان خواستار تداوم سرمایه‌گذاری‌ها در اجرای قانون برای کاهش شکارها در کنار تلاش برای کاهش تقاضای عاج و مقابله با فساد و فقر شده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شکار فیل آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر محمد علی شاه حسینی در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • دستورات جدید رئیسی درباره عفاف و حجاب