Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@07:50:14 GMT

پلیس: اسلحه شهردار اسبق تهران فاقد مجوز بوده

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۳۳۳۴

پلیس: اسلحه شهردار اسبق تهران فاقد مجوز بوده

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شب‌های قدر با هماهنگی و جلسات مختلفی که بین پلیس صورت گرفت به خوبی برگزار شد، اظهار داشت: در آن شب‌ها بیش از دو هزار و ۲۰۰ مسجد و هئیت مورد پوشش پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شب‌های قدر هیچگونه مشکل امنیتی در تهران نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رحیمی در ادامه با بیان اینکه با توجه به دهن کجی‌های آمریکا ملت ایران با حضور در روز قدس جواب دندان شکنی به آن‌ها خواهند داد و گفت: پلیس آمادگی برقراری امنیت در مسیر‌های اصلی و فرعی راهپیمایی روز قدس است.

وی ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان کاهش ۱۷ درصدی جرایم نسبت به ماه قبل از آن داشتیم؛ همچنین کاهش ۴۰ درصدی در جرائم خشن داشتیم.

سردار رحیمی گفت: قرارگاه روح الله در تهران راه اندازی شده است و پلیس با اشراف اطلاعاتی در آماده است. در کشف جرم نیز ۱۷ درصد افزایش کشف داشتیم.

وی در خصوص دستگیری شهردار سابق تهران که دیشب انجام شد، گفت: به محض اینکه همکاران از این قتل معطلع شدند در رابطه با این قتل همچون سایر قتل‌ها با جدیت هم سرکلانتری و کلانتری منطقه و هم پلیس آگاهی تلاش‌های بی‌وقفه خود را برای شناسایی قاتل و دستگیری او و شناسایی علل و عوامل این وقوع شروع کرد.

وی افزود: او با توجه به مسئولیتی که داشتند در جایگاهی نبودند که محافظ داشته باشند و فقط در حد داشتن سلاح بودند و از سال ۹۴تاکنون اسلحه وی دارای مجوز نبوده است.

وی افزود: در دقایق اولیه متوجه شدیم که قتل توسط شهردار سابق تهران انجام شده، چرا که مستندات، مدارک و قرائن و شواهدی که به دست آمد تقریبا این را برای ما محرز کرد.

او ادامه داد: آن چیزی که ما را نگران کرده بود این بود که به خودش لطمه و ضربه‌ای وارد کند؛ از ابتدای حادثه پلیس هشت نقطه‌ای که شهردار سابق تهران تردد دارند را مورد بررسی قرار داد و نهایتا وی در خیابان وحدت اسلامی دستگیر و به پلیس اگاهی انتقال داده شد.

سردار رحیمی افزود: از زمان قتل تا زمانی که دستگیر شود، نجفی به قم و سر خاک پدرش رفته و برگشته بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه در برخی تصاویر نشان داده می‌شود، نجفی در حال چایی خوردن است، خاطرنشان کرد: بازرسی از وی تا افطار تمام می‌شود و برای بازپرس چایی آورده می‌شود و در اینجا برای نجفی هم چایی آورده می‌شود.

وی ادامه داد: برای ما اشخاص فرقی نمی‌کند و شخص در جایگاه قاتل است و دادسرا در حال رفت و آمد است و مستندات بازجویی در حال انجام است.

سردار رحیمی درباره اینکه چرا سلاحی که با آن همسر دوم شهردار سابق تهران به قتل رسید، در دست گزارشگر صدا و سیما بود، گفت: این کار پس از اینکه انگشت‌نگاری شده، صورت گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس قتل میترا استاد میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسگیری قاتل فراری در محله دربند تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولی‌پور گودرزی گفت: بامداد روز جمعه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱، درگیری مرگبار میان دو مرد جوان در خیابانی در محله دربند تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد که با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شده و با جسد مرد حدوداً ۲۵ ساله‌ای مواجه شدند که از ناحیه سینه هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته بود. همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد قاتل پس از ارتکاب جنایت بلافاصله پا به فرار گذاشته است.

وی ادامه داد: تحقیقات ابتدایی تیم جنایی حکایت از آن داشت که مقتول در ساختمان مجلل رو به روی محل جنایت مشغول سرایداری بوده و با قاتل جوان از قبل اختلاف داشته که این موضوع درگیری مرگباری میان آنان را رقم زده است. کارآگاهان اداره دهم که در جریان تحقیقات جنایی متوجه دوربین مداربسته ساختمان شدند و به بازبینی لحظه به لحظه آن پرداختند و در ادامه پی بردند، دوست مقتول که یکی دیگر از سرایداران ساختمان بوده، قاتل را به صورت پنهانی به سالن انتظار ساختمان راه داده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد قاتل پس از حضور در ساختمان موردنظر، مرد جوان را با درگیری به خیابان منتقل کرده و با یک ضربه چاقو از پا درآورده که در ادامه نیز مشخص شد مرد جنایتکار خیلی زود کشور را به صورت غیرقانونی به مقصد افغانستان ترک کرده است. کارآگاهان در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم متوجه شدند که متهم پس از دو سال به ایران بازگشته و به صورت مخفیانه در قشم کارگری می‌کند که همین سرنخ کافی بود تا متهم در یک قدمی بازداشت قرار بگیرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم بی‌درنگ راهی قشم شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های چند ساعته مرد جنایتکار را در یک فرصت مناسب طی عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. متهم نیز در جریان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف و عنوان کرد بخاطر فحاشی دست به ارتکاب جرم زده است.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، خاطرنشان کرد: متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات مقدماتی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کد خبر 6084192

دیگر خبرها

  • با مدارس فوتبال فاقد مجوز برخورد می‌شود
  • ۱۰ تن عسل فاقد مجوز کشف شد
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • فیلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • فلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • کشف بیش از ۱۰ تن روغن جامد قاچاق در مراغه
  • توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان
  • دسگیری قاتل فراری در محله دربند تهران
  • پارکینگ های کرمانشاه زیر ذره بین تعزیرات
  • بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند