Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@20:07:04 GMT

آیا معافیت تک فرزندی حذف می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۶۰۶۷

برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که متقاضی بهره‌مندی از طرح سرباز معلم بودند، درباره نحوه اقدام برای این طرح سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، مهلت بهره‌مندی از طرح سرباز معلم به اتمام رسیده است و افراد واجد شرایط جذب شدند.

همچنین بسیاری از مشمولان متقاضی معافیت تک فرزندی که سن پدرشان به ۷۰ سال نرسیده است، درباره بهره‌مندی از این نوع معافیت سوالاتی دارند که بهتر است بدانند: بر اساس قوانین، سن پدر برای استفاده از معافیت تک فرزندی ۷۰ سال تمام است، که احتمالا به زودی آن هم حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ برخی از مشمولان خدمت وظیفه که خانواده‌هایشان از یکدیگر طلاق گرفته‌اند و یک برادر بزرگتر دارند، درباره نحوه اقدام برای معافیت کفالت سوالاتی دارند که در ادامه پاسخ خواهیم داد.

مطابق قانون؛ این افراد نمی‌توانند از معافیت کفالت در صورت جدایی پدر و مادر بهره‌مند شوند، چراکه برادر وی مانع این نوع معافیت است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرباز معافیت سربازی خدمت وظیفه عمومی سربازمعلم معافیت تک فرزندی طرح سرباز معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسر ۳ ماه از خدمت شامل همه مشمولان نمی شود

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در توضیح این موضوع گفت: متأسفانه این برداشت اشتباه ناشی از آگاهی ناکافی از قوانین است در صورتی که هیچ تفاوتی میان شهرهای مختلف وجود ندارد و فقط موضوع مناطق عملیاتی یا غیرعملیاتی بر کسری خدمت اثرگذار است.

طبق قانون سربازی افراد بومی باید ۲۱ ماه خدمت سربازی را بگذرانند و هیچ کسری شامل حال آنان نخواهد شد

حسین زاهدی در ادامه افزود: طبق قانون خدمت سربازی برای تمامی مشمولان ۲۴ ماه بود که سال گذشته به ۲۱ ماه کاهش یافت. اما نکته‌ای که افراد به خصوص والدین مشمولان به آن توجه نمی کنند موضوع بومی و غیر بومی بودن سرباز است که عمده اعتراضات در کسری سه ماه خدمت ناشی از همین مسئله است.

وی تشریح کرد: طبق قانون سربازی افراد بومی باید ۲۱ ماه خدمت سربازی را بگذرانند و هیچ کسری شامل حال آنان نخواهد شد. اما مدت خدمت سربازی برای افراد غیربومی ۱۸ ماه است که شامل کسانی که در شهر خود یا نزدیکی محل سکونت خدمت می کنند نمی شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در توضیح شرط غیربومی بودن نیز گفت: کسانی که در فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتری محل زندگی خود خدمت سربازی را می گذرانند افراد غیربومی و به غیر از آن بومی محسوب خواهند شد. بنابراین مدت ۲۱ ماه سربازی برای کسانی که در محل زندگی خود در هر ارگانی خدمت می کنند ثابت است.

خدمت ۱۴ ماهه برای چه سربازانی است؟

زاهدی همچنین درباره موضوع مناطق عملیاتی و درگیر گفت: طبق تقسیم بندی محل خدمت به مناطق عادی، عملیاتی و عملیاتی درگیر، مدت خدمت نیز متفاوت خواهد بود. برای خدمت در مناطق عملیاتی و عملیاتی درگیر دیگر وضعیت بومی و غیربومی مطرح نیست و میزان خدمت بسته به شرایط منطقه است.

طبق قانون حال حاضر مدت سربازی برای افرادی که در مناطق عملیاتی خدمت می کنند ۱۵ ماه و برای خدمت در مناطق عملیاتی درگیر ۱۴ ماه است.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا، مناطق عملیاتی براساس شرایط هر نهاد نظامی شامل ارتش، سپاه و انتظامی متفاوت است و این تعریف با توجه به نوع خدمت و ماموریتی که در خود آن نهاد تبیین شده، در میزان خدمت سربازی اعمال می‌شود.

زاهدی در پاسخ به اینکه تمامی مناطق مرزی شامل مناطق عملیاتی می شود، گفت: خیر، برای مثال برخی مناطق مانند حاشیه دریای خزر برای تمامی نیروها منطقه عملیاتی درگیر محسوب نمی‌شود. با وجود اینکه این مناطق نیز در فضای آبی به انوان استان مرزی محسوب می شوند، اما برای تمامی نیروهای نظامی منطقه عملیاتی تعریف نشده است و فقط ممکن است برخی از رسته‌های نظامی خود را به عنوان محل عملیاتی تعریف کرده باشند.

وی در پایان نسبت به موضوع کاهش مجدد مدت سربازی تاکید کرد: مشمولان فقط به قوانین موجود اتکا کنند زیرا تا زمانی که قانونی تصویب و ابلاغ نشده است عملاً محلی از اعراب ندارد. ضمن اینکه از مردم می خواهیم تا پیش از مراجعه به مراکز وظیفه عمومی اطلاعات دقیق را مطالعه و نسبت به شرایط خدمت آگاهی و اطلاعات کسب کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳ را فراخواند
  • ارتباط موثر با نوه‌ها/ سوالاتی که تخیل نوه شما را تحریک می‌کند!
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟
  • چند فرزندی نقطه مقابل بحران تک‌ فرزندی
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است
  • کسر ۳ ماه از خدمت شامل همه مشمولان نمی شود
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • عضو کمیسیون امنیت ملی: سازوکارهای حمایتی تحقق شعار سال با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم محقق می شود
  • معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور