Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@04:59:08 GMT

علت ناکامی داروی ضدسرطان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۶۰۸۹

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس،محققان برای اولین بار دقیقا دریافتند که علت ناکامی یک داروی ضدسرطان در رفع این بیماری چیست و همچنین توانستند برای حل مشکل یادشده به راه حلی دست یابند.

 پژوهشگران موسسه وایت هد در کمبریج در حال تحقیق در مورد گروهی از داروهای پزشکی زیستی هستند که استفاده از آنها برای درمان سرطان منجر به بهبود انسان نشده و حالا تلاش می شود علت این مساله مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلول های سرطانی از روش های فریبنده مختلفی برای زنده ماندن و گسترش در کل بدن و از کار انداختن سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند. برای مقابله با این مشکل افزایش تولید پروتئین در بدن انسان ضروری است که این کار هم با افزایش فعالیت مجموعه ای از پروتئین ها موسوم به پروتئازوم ممکن است.

پروتئازوم به عنوان یک سیستم بازیابی عمل کرده و با شکستن پروتئین های قدیمی و تبدیل آنها به آمینواسید، پروتئین های جدید تولید می کند. محققان با درک این موضوع داروهای جدیدی به نام مهار کننده های پروتئازوم تولید کرده اند که جلوی خرابکاری سلول های سرطانی و عدم تولید پروتئین را می گیرد.

آزمایش های صورت گرفته با استفاده از این دارو، به درک علت ناکامی داروهای قبلی تولیدکننده پروتئین و نحوه مقابله سلول های سرطانی با آنها انجامیده و محققان می گویند با تکرار مدل یادشده در آینده می توان داروهایی تهیه کرد که برای درمان سرطان هم در حیوان ها و هم در انسان ها قابل استفاده خواهند بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است

سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: افزایش قیمت خودرو‌های ثبت‌نامی سال گذشته، مصداق گران‌فروشی است و در سازمان تعزیرات حکومتی قابل رسیدگی است.

بعد از رفع مشکلات پژوپارس، تولید آن ادامه خواهد داشت. قرار بر این بود که پژو پارس به دلیل اینکه استاندارد‌ها را رعایت نکرده بود تولید آن متوقف شود که با رفع مشکلاتی که اعلام کردند و با دستور رئیس جمهور به تولید ادامه می‌دهد.

سایپا نیز قول داده است که مشکل قطعه را رفع کند و بدون افزایش قیمت خودرو‌هایی که ثبت نام کرده است را تحویل دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

tags # خودرو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است
  • تعداد پیکان در هر استان چقدر است؟ | خراسانی‌ها هم اول و هم آخر!
  • پرندگان در خواب هم آواز می‌خوانند
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم
  • رفع انحصار تأمین داروی فاکتور ۸
  • استفاده محققان از گرافن برای تولید انرژی از گرما
  • نزدیک شدن به خودکفایی در تامین داروی فاکتور هشت
  • طراحی نرم‌افزار اندازه‌گیری علائم حیاتی با چهره انسان توسط محققان کشور
  • کاهش کلسترول با جایگزینی گوشت با پروتئین قارچ