Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه طرح سالم سازی دریا از 20 خرداد ماه امسال در استان‌های شمالی حاشیه دریای خزر آغاز و تا دهه اول مهرماه نیز ادامه خواهد داشت؛ گفت: برخورد با جرایمی نظیر بی‌حجابی، یک وظیفه تعطیل ناشدنی برای نیروی انتظامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار ایوب سلیمانی چهارشنبه شب برای برگزاری جلسه‌ای با فرماندهان انتظامی سه استان گیلان، گلستان و مازندران جهت بررسی آخرین اقدامات انتظامی جهت برگزاری طرح سالم‌سازی دریا در این استان‌ها وارد مازندران شد و بلافاصله در نشست خبری با اصحاب رسانه حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ابتدای سخنانش با بیان اینکه مهمترین ماموریتی که نیروی انتظامی بر عهده دارد ایجاد نظم و انضباط اجتماعی و تامین امنیت و آرامش مردم است؛ گفت: در همین راستا در هر جایی که حفظ آرامش و امنیت و انضباط اجتماعی ضرورت بیشتری می‌یابد، نیروی انتظامی با بسیج امکانات خود در آن نقطه حضور پیدا می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: طرح‌های متعددی از این قبیل نظیر مسافرت‌های نوروزی، راهپیمایی اربعین، بازگشایی مدارس، طرح زمستانه و غیره با آن مواجه هستیم که یکی از این طرح‌های مهم، طرح دریا است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: هر ساله میلیون‌ها نفر برای استفاده از مواهب الهی در مجموعه استان‌های شمالی حضور پیدا می‌کنند که ظرفیت‌های موجود استان، کفاف نیازمندی‌های معمول استان را می‌دهد و لذا در چنین برهه‌هایی می‌بایست مجموعه نیروها بسیج شوند تا با برنامه‌ریزی مرتب، تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی و ارسال امکانات، برای خدمت هر چه بهتر به مردم قدم بردارند.

سلیمانی با اشاره به حضور و مشارکت دستگاه‌های دولتی، خصوصی و تشکل‌ها و سازمان‌های گوناگون در این طرح، عنوان کرد: یکی از مهمترین حوزه‌ها در این بخش، حوزه انتظامی است که ما می‌خواهیم به مردم اطمینان دهیم که در مکان‌هایی که قرار است حاضر شوند ما قبل از آن‌ها حاضر و آماده‌ایم و به آن‌ها اطمینان خاطر دهیم که ما حافظ امنیت و آرامش آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه ما در تلاش هستیم تا طی این ایام کسی دچار تلفات جانی جاده‌ای و دریایی نشود؛ ادامه داد: به همین دلیل، دریابانی را کاملا بسیج کردیم تا حریم و محدوده‌ها را مشخص کند؛ گشت‌های موتوری و پیاده را بکار گیری کردیم تا با شناسایی مناطق ممنوعه و آلوده، مردم را از شنا در مناطق غیرمجاز و ممنوعه بازدارند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از مردم می‌خواهیم در مناطق ممنوعه و غیرمجاز شنا نکنند ولی برخی این موضوعات را نادیده و مخاطرات را به جان می‌خرند و ما هم در کنار آن‌ها هستیم.

این مقام انتظامی به استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود از بسیجیان گرفته تا سازمان‌های دولتی و خصوصی در اجرای این طرح در صورت لزوم خبر داد و گفت: در جاهایی که لازم باشد از استان‌های معین در نظر گرفته شده، امکانات و تجهیزات به این استان‌ها ارسال خواهد شد.

سلیمانی تصریح کرد: طرح سالم سازی دریا از 20 خرداد ماه امسال در استان‌های شمالی حاشیه دریای خزر آغاز و تا دهه اول مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته پیش بینی ما این است که با توجه به وقوع سیل در تعطیلات نوروزی، تعطیلات 4 روزه پایان ماه رمضان، فرصت مناسبی برای مردم جهت سفر است که بر این اساس از ابتدای هفته آتی و قبل از اجرای رسمی طرح، امکانات و نیروها در این استان‌ها مستقر خواهند شد.

جانشین فرمانده ناجا در بخش پایانی در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص اقدامات انتظامی در نظر گرفته شده برای کاهش ناهنجاری‌های اخلاقی به ویژه بی حجابی در سواحل، اظهار کرد: نیروی انتظامی به‌عنوان مجری قانون موظف است با هر جرم مشهودی که در منظر مردم اتفاق می‌افتد، مقابله کند که یکی از این جرایم می‌تواند کشف حجاب و یا بی حجابی باشد.

این مقام انتظامی گفت: نیروی انتظامی همواره در این موضوع، حساس بوده و قاطعانه ماموریت‌هایش را انجام داده است و در همین راستا، طرح‌هایی نظیر طرح دریا برای مقابله با چنین تخلفاتی در دست اجرا قرار می‌گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه برخورد با جرایمی نظیر بی‌حجابی، یک وظیفه تعطیل نشدنی برای نیروی انتظامی است؛ متذکر شد: بر اساس آمارهای موجود، بیش از 95 درصد مردم به مسئله حجاب ایمان دارند و موضوع در خصوص شکل حجاب است که نظرهای متفاوتی دارند، اما باید اشاره کنیم که آن چیزی که علیرغم این اعتقادات وجود دارد آن است که آن چیزی که جرم محسوب می‌شود، کشف حجاب و یا به عبارت دیگر بی حجابی در خودروها، اماکن عمومی، معابر شهری، دریا، جنگل و تفرج‌گاه‌ها است.

وی افزود: البته این موضوع مربوط به کل کشور و وظیفه دائمی و عمومی نیروی انتظامی است و مختص استان‌های حاشیه سواحل دریا نیست؛ اما وظیفه ما و فلسفه حضور ما در سواحل، ایجاد و حفظ آرامش و امنیت برای استفاده بهتر مردم از این ایام است.

گفتنی است سردار سلیمانی پس از این نشست خبری در جلسه با فرماندهان انتظامی استان‌های مازندران، گلستان و گیلان حاضر شد تا ضمن مرور آخرین اقدامات انجام شده این استان‌ها در چند روز مانده به آغاز اجرای این طرح، با شناسایی نقاط ضعف و همچنین مناطق ممنوعه و غیرمجاز، با رفع موانع موجود، با حداکثر آمادگی در این طرح حاضر شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی از نیروی انتظامی برای اجرای طرح «نور» قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله نیروی انتظامی با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی‌ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهاد‌های امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

دیگر خبرها

  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • تجمع بانوان تهرانی در حمایت از طرح مقابله با بدحجابی + فیلم
  • طرح نور هوشمندسازی می‌شود/ پلیس دنبال پرونده‌سازی نیست
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • مردمی سازی سلامت، گامی به سوی جامعه‌ای سالم‌تر