Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ابراهیم العساف» وزیر خارجه عربستان سعودی بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) در سخنرانی‌اش در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی، بار دیگر ایران را به مداخله در امور کشورهای منطقه متهم کرد.

وی که در نشست مقدماتی سازمان هممکاری اسلامی در شهر «جده» عربستان صحبت می‌کرد، گفت: «ایران همچنان به مداخله در منطقه ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

العساف افزود: «مداخلات ایران در یمن، به رنج مردم یمن منجر شده است.»

اظهارات این دیپلمات سعودی در حالی مطرح می‌شود که عربستان سعودی بیش از چهار سال است که به صورت مستمر مناطق مختلف یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است. به نوشته روزنامه «واشنگتن‌پست»، این حملات تاکنون بیش از ۵۰۰۰۰ کشته بر جای گذاشته است که اغلب آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.

این هفته گروهی از سازمان‌های مدافع حقوق بشر در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد از او خواستند نام عربستان سعودی را در فهرست ناقضان حقوق کودکان در جنگ قرار دهد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش «عملیات تروریستی» علیه چند نفتکش در بندر «فجیره» امارات عربی متحده و همچنین حمله پهپادی تلافی‌جویانه انقلابیون یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کرد.

در روزهای گذشته مقام‌های اماراتی، سعودی و آمریکایی تلاش کرده‌اند تا حوادث اخیر در منطقه را به ایران نسبت داده و فضایی ضدایرانی ایجاد کنند. 

روز چهارشنبه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در اظهاراتی مشابه با دانفورد مدعی شد که «تقریبا مطمئن» است که ایران عامل انفجار در چند نفتکش در بندر فجیره امارات بوده است.

ایران این ادعا را قویا رد و بولتون را «جنگ‌طلب و آشوب‌طلب» توصیف کرده است. سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات بولتون، گفته است: «آقای بولتون و سایر جنگ طلبان و آشوب طلبان باید بدانند که صبر راهبردی، هوشیاری بالا و آمادگی کامل دفاعی جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از اراده ملتی بزرگ و مقاوم است، مانع تحقق خواسته‌های شوم آنها برای برای ایجاد هرج و مرج در منطقه خواهد شد.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در متطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست و تاکید کرد، ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه‌های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت‌های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می‌گیرد، فوراً متوقف کنند.

خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت که ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچکس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می‌کنیم و بسیار از ادامه این تنش‌ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می‌تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی‌ها را افزایش بدهد.

خانم الینا والتونن همچنین از همه طرف‌ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وی ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی‌ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت‌های اصلی فنلاند دانست.

طرفین در پایان مجدداً خواستار ارتقا و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند