Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-16@22:37:03 GMT

تصویب افزایش بهای برگ سبز چای

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۸۰۲۸

با پیشنهاد سندیکای کارخانجات چای کشور، افزایش مبلغ سه هزار و ۵۰۰ ریالی بهای برگ سبز چای بر اساس توافق چایکاران و کارخانجات به تصویب رسید.به گزارش بلاغ،به نقل از ایرنا در ششمین مجمع مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان و ستاد امنیت سرمایه گذاری که عصر چهارشنبه برگزار شد؛ با پیشنهاد سندیکای کارخانجات چای کشور افزایش مبلغ ۳,۵۰۰ ریالی به بهای برگ سبز چای بر اساس توافق چایکاران و کارخانجات به تصویب رسید که این مبلغ تماماً توسط کارخانجات و بدون افزایش بار مالی برای دولت کارسازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شیوه نامه ساماندهی و لایروبی حوزه آب حوضچه‌ها و کانال‌های کشتیرانی در حوزه وظایف اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل شیلات مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

استاندار گیلان در این جلسه با اشاره به نشست بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که بر پایه پیشنهادات و ابتکارات استان گیلان صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: برخی از راهکارهای گیلان که در زمینه استفاده چند منظوره از منابع آبی طراحی و ارائه شده بود، در سطح ملی مورد استقبال دستگاه‌های ذیربط قرار گرفت و در آستانه ابلاغ در سطح ملی است.

مصطفی سالاری با اشاره به اهمیت برخی شیوه‌نامه‌ها در راستای حل مشکلات این استان گفت: مواردی مانند چگونگی بهره‌گیری از منابع آبی، استفاده از رودخانه‌ها و سدهای بزرگ جهت تولید اشتغال و رونق اقتصادی همواره دارای اهمیت زیادی بود که در جلسه مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به بهره‌گیری از اماکن تاریخی استان جهت درآمدزایی و تولید اشتغال تصریح کرد: در این راستا بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌ها استفاده از اماکن تاریخی استان برای مرمت، درآمدزایی و تولید اشتغال دارای اهمیت است.

گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد این باغ ها در گیلان است؛ ۱۵۸ کارخانه چایسازی در استان های یادشده با انعقاد قرارداد با سازمان چای در حال خرید برگ سبز چای به صورت تضمینی از چایکاران هستند.

در فصل زراعی جاری، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۳۲ هزار و ۷۵۰ ریال و برگ سبز درجه دو، ۱۸ هزار و ۴۹۲ ریال تعیین شده که نسبت به سال قبل، به ترتیب ۲۰ و ۲۱ درصد افزایش داشته اند.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

به گزارش قدس آنلاین، این رسانه آمریکایی نوشت: ایران از ذخایر گسترده نفت برخوردار است و سومین تولیدکننده بزرگ این محصول در بین کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

به نوشته سی ان بی سی، بازارهای نفتی همچنین به دقت در رابطه با تحولات یا بسته شدن تنگه هرمز به عنوان گذرگاه مهم نفتی -که بین ایران و عمان واقع شده و محل عبور یک پنجم نفت جهان است-، رصد می شوند.

اندی لیپو رئیس شرکت «لیپو اویل» گفت: هرگونه حمله به تاسیسات تولید یا صادرات نفت در ایران، قیمت نفت خام برنت را به ۱۰۰ دلار خواهد رساند و بسته شدن تنگه هرمز باعث افزایش قیمت‌ها در محدوده بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار منجر خواهد شد.

سی ان بی سی افزود: قیمت نفت در معاملات اولیه صبح دوشنبه در آسیا اندکی کاهش یافت. شاخص جهانی برنت روز دوشنبه با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۹۰.۱۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۸۵.۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

جاش یانگ مدیر شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز «بیستون اینترستز» (Bison Interests)، گفت که تحولات جغرافیایی سیاسی اخیر به دلیل سال ها عدم سرمایه گذاری در اکتشاف و توسعه نفت، منابع جهانی نفت خام را آسیب پذیرتر کرده است.

وی افزود: سرمایه گذاری ناکافی، عرضه را شکننده ‌تر می‌کند و در صورت مختل شدن عرضه، ممکن است بهای نفت به میزان بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

یانگ اظهار داشت: من فکر می کنم که قیمت های نفت در این چرخه به بالاترین سطح افزایش یابد که به دلیل یک دهه سرمایه گذاری اندک در عملیات اکتشاف و توسعه این محصول است.

بر اساس براورد موسسه مورگان استنلی، نفت با کاهش در تولید مواجه است و در صورت فقدان سرمایه گذاری، نرخ کاهش تولید برای یک چاه نفتی حدود ۱۵ درصد است.

سی ان بی سی در ادامه آورده است: قیمت نفت در ماه‌های اخیر به دلیل اختلالات تجاری و تاخیر ناشی از حملات در دریای سرخ از سوی حوثی ها در همبستگی با مردم فلسطین، افزایش یافته است.

این گزارش ایران را قدرت برتر در سیاست های خاورمیانه توصیف کرد و نوشت این کشور از گروه های مخالف رژیم صهیونیستی مانند حماس، حزب الله لبنان، حوثی ها (انصارالله) یمن و دولت بشار اسد در سوریه حمایت می کند.

این رسانه با اشاره به تحولات چند روز اخیر در خاورمیانه از جمله پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی از طریق حمله به مواضع آن رژیم به دلیل حمله آن به کنسولگری ایران در دمشق، افزود: یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی خاطرنشان کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است آمریکا در هیچ‌گونه عملیاتی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

سی ان بی سی به نقل از دیوید باسانس (David Bassanese) اقتصاددان ارشد شرکت ارز دیجیتال بتاشیرز (Betashares) مدعی شد اگر تنش ها تشدید شود آمریکا و متحدانش ممکن است تحت فشار جدیدی برای تقویت تحریم ها قرار گیرند.

وی در یادداشتی درباره پاسخ ایران در حمله به مواضع رژیم صهیونیستی نوشت: صادرات نفت ایران در چند سال گذشته افزایش یافته است و به نظر می رسد آمریکا منفعلانه برای حفظ فشار برای کاهش قیمت جهانی نفت، این موضوع را پذیرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • یکه‌تازی صاحبان مجتمع‌های تجاری در بازار اجاره‌بها
  • افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی مشهد از اول اردیبهشت
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند‌های ساختمانی در تهران
  • افزایش اعتبار سرویس‌های مدارس استثنایی
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی در تهران
  • افزایش بهای جهانی طلا در سایه حملات تلافی جویانه ایران به اسرائیل