Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- با تشديد درگيري ها در ادلب، اتحاديه اروپا و سازمان ملل خواستار توقف فوري درگيري ها و آتش بس شدند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، در راستاي پاسخ به نقض‌هاي مکرر منطقه کاهش تنش، يگان‌هاي ارتش سوريه خودروها و مخفيگاه‌هاي تروريست‌هاي «جبهه النصره» در شهرک «کفرسجنه» و روستاي «الباره» در ريف جنوبي ادلب را منهدم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نيروهاي ارتش سوريه روز چهارشنبه ضربات سنگيني را به تروريست‌هاي جبهه‌ النصره در ريف جنوبي ادلب وارد کردند.
خبرگزاري سانا در اين رابطه گزارش داد يگان‌هاي ارتش سوريه پايگاه‌ها و مخفيگاه‌هاي تروريست‌هاي جبهه النصره در مناطق ريف جنوبي ادلب را هدف حملات توپخانه‌اي خود قرار دادند.
بر اساس اين گزارش،‌ عمليات مذکور موجب کشته و زخمي‌شدن تعدادي از تروريست‌ها و انهدام مخفيگاه‌ها و مقاديري از تسليحات و مهمات آنها شد.
منابع سوري مي‌گويند که اين حملات ارتش سوريه در پاسخ به نقض‌هاي مکرر منطقه کاهش تنش در ادلب صورت گرفته است.
در جريان مذاکرات صلح سوريه در شهريور سال گذشته در آستانه، پايتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهاي ايران، روسيه و ترکيه، چهار منطقه در سوريه، مشمول توافق کاهش تنش قرار بگيرد که شامل جنوب سوريه، ريف دمشق، ريف حمص و حماه و بخشي از حلب، و استان ادلب است.
«سرگئي ورشينين» معاون وزير امور خارجه روسيه روز سه‌شنبه در سخناني گفته بود که اکنون 99 درصد ادلب تحت اشغال تروريست‌ها قرار دارد، اين در حالي است که ماه نوامبر سال 2018، عناصر تروريستي بر 60 درصد از ادلب سيطره داشتند.
بشار الجعفري نماينده دائم سوريه در سازمان ملل هم سه‌شنبه شب گذشته اظهار داشت که «جبهه النصره بر بيشتر بخش‌هاي استان ادلب سيطره پيدا کرده است».

اتحاديه اروپا خواستار توقف فوري درگيري‌ها در ادلب سوريه شد
با تشديد درگيري‌ها در ادلب سوريه، اتحاديه اروپا خواستار توقف فوري درگيري‌ها در اين شهر شد.
اتحاديه اروپا خواستار توقف فوري درگيري‌ها در ادلب سوريه شد.
اتحاديه اروپا همچنين از ايران و روسيه و نظام سوريه خواست تا از غيرنظاميان در اين شهر حمايت کنند.
دولت سوريه در حال نبرد با گروه هاي مسلح گوناگوني است که بزرگترين آنها داعش و جبهه النصره هستند. اخيراً ارتش سوريه به موفقيت‌هاي زيادي در مبارزه با عناصر مسلح دست يافته و تنها استان ادلب در دست تروريست‌ها است.
در جريان مذاکرات صلح سوريه در شهريور سال گذشته در آستانه پايتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهاي ايران، روسيه و ترکيه، چهار منطقه در سوريه، مشمول توافق کاهش تنش قرار بگيرد که شامل جنوب سوريه، ريف دمشق، ريف حمص و حماه و بخشي از حلب، و استان ادلب است. طبق اين توافق ترکيه 12 پست ديده‌باني و ايران و روسيه مجموعا هشت پست ديده باني در ادلب ايجاد کردند. ترکيه تعداد نقاط ديده‌باني خود را به 20 مرکز افزايش داده است.
اين توافق تاکنون بارها از سوي گروههاي تروريستي نقض شده به خصوص از سوي جبهة النصره که تحت اجبار ترکيه تن به آن داده بود. ادلب آخرين منطقه تحت اشغال تروريست‌ها در سوريه محسوب مي‌شود.

ادعاي آمريکا: تحولات ادلب، کل منطقه را تهديد مي‌کند
نماينده ويژه آمريکا در امور سوريه گفت آنچه در ادلب رخ مي‌دهد، تهديدي عليه منطقه است.
«جيمز جفري» نماينده ويژه آمريکا در امور سوريه چهارشنبه شب درباره تحولات سوريه و مشخصا ادلب و ايران اظهار نظر کرد.
وي گفت «آنچه در ادلب رخ مي‌دهد، فقط سوريه را تهديد نمي‌کند، بلکه کل منطقه را در معرض خطر قرار مي‌دهد».
جيمز جفري به تهديدات ايران عليه منافع آمريکا در منطقه اشاره کرد و گفت که «ما نگران آن هستيم که نيروهاي ايران در خارج از سوريه، همپيمانان ما در منطقه را هدف قرار دهند».
جيمز جفري در ادامه به رويداد دروغين وقوع حمله شيميايي در لاذقيه اشاره کرد و گفت که «اگر مشخص شود که دولت سوريه از سلاح شيميايي استفاده کرده است، ما تدابيري را اتخاذ خواهيم کرد».
اين در حالي است که وزارت خارجه سوريه اخيرا ضمن رد اخبار منتشر شده درباره استفاده ارتش اين کشور از تسليحات شيميايي در حومه لاذقيه گفته که «اين خبرها عاري از صحت و بي پايه و اساس است و گروه‌هاي تروريستي و برخي رسانه‌هاي وابسته به آنها يک خبر جعلي و دروغين در مورد استفاده ارتش سوريه از تسليحات شيميايي در شهرک کباني واقع در حومه لاذقيه، منتشر کرده‌اند».
وزارت خارجه سوريه افزود: «فرماندهي کل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه اين خبرها را به طور کامل تکذيب و تاکيد مي‌کند که اين خبرها عاري از صحت و بي‌پايه و اساس است».

نماينده سازمان ملل: براي اجراي آتش‌بس فوري در سوريه تلاش خواهم کرد
نماينده سازمان ملل در امور سوريه ضمن تاکيد بر لزوم توقف حمله به ادلب گفت که «براي برقراري هر چه سريعتر آتش‌بس در سوريه تلاش خواهد کرد».
«گير پدرسن» در اولين اظهار نظرش پس از نشست ديروز شوراي امنيت درباره سوريه اعلام کرد که «تلاش خواهم کرد تا آتش‌بس هرچه سريعتر در سوريه اجرا شود».
پدرسن با بيان اينکه روسيه از ابتدا با طرح آتش‌بس در ادلب موافق بود، افزود: «ديدار مايک پامپئو با ولاديمير پوتين براي آغاز حل سياسي بحران مهم است و ما براي بررسي حل سياسي بحران سوريه به زودي نشستي را در ژنو برگزار خواهيم کرد».
فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه در ادامه بر لزوم توقف حمله به ادلب تاکيد کرد و گفت که «رعايت موازين بين‌المللي در مبارزه با تروريسم ضرورت دارد».
گير پدرسن با بيان اينکه 22 مرکز پزشکي بمباران شده است، گفت، نيازمند توقف درگيري‌ها در ادلب هستيم.
وي افزود: «بسياري از مذاکرات را با ترکيه و روسيه درباره برقراي آتش‌بس در ادلب انجام داده‌ايم».
نماينده سازمان ملل در امور سوريه در ادامه اظهار داشت که «همکاري آمريکايي‌-روسي براي پيشرفت فرآيند سياسي در سوريه امري ضروري است».
پدرسن تصريح کرد، آنچه در ادلب جريان دارد، تنها تهديدي براي سوريه نيست، بلکه ابعاد آن براي تمامي منطقه خطرآفرين است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد کریمی قدوسی عضو جبهه پایداری، روز سوم اردیبهشت ماه در توییتی تلویحا مدعی فاصله یک هفته ای ایران با آزمایش اتمی شد.

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. او روز گذشته بر این ادعا تاکید و آن را با جزئیاتی بیشتر مطرح کرد.

آنگونه که انتخاب روایت کرده، جواد کریمی قدوسی چندی پیش نیز قبل از عملیات ایران علیه اسرائیل با انتشار پستی در توئیتر نوشته بود: بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در ساعت آینده این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیت های جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبرشکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.

کریمی قدوسی اکنون و پس از حواشی متعددی که اظهارات او به وجود آورد، در فایلی ویدیویی به توضیح در خصوص اظهارات خود پرداخته است.

او در این فایل ویدیویی گفته است: بعد از انجام عملیلات وعده صادق و صحبت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شد این بود که رژیم صهیونیستی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند و سایت‌های فردو و نطنز را منهدم کند. اینجا فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای موضعی گرفت که حمله به مراکز هسته‌ای یعنی عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی در تولید سلاح هسته‌ای و احتمال داد که اگر دشمن دست به چنین اقدامی بخواهد بزند، فتوا تغییر کند.

کریمی قدوسی ادامه داد: اما از نظر فنی آیا ایران قدرت تولید سلاح هسته‌ای را دارد؟ بنابر نقد کارشناسان حتی اطلاع فنی که آژانس دارد و قانون مجلس به نام لغو راهبردی تحریم‌ها که غنای اورانیوم تولیدی را به ۶۰ درصد رساند، کارشناسان به ما گفتند که ما نصف روز زمان لازم داریم که چند آبشار غنی سازی را سری کنیم و غنای اورانیوم تولیدی را از ۶۰ به ۹۰ درصد برسانیم. این چیز خاص و سری نیست و آژانس هم مطلع است. از نظر فنی هم یک امر شدنی و خیلی راحت است؛ بنابراین به لحاظ تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، جمهوری اسلامی یک نصف روز زمان لازم دارد، حالا بگوییم یک هفته.

او در عین حال تاکید کرد: این تهدید هم متوجه رژیم صهیونیستی نیست، متوجه اروپا و آمریکایی است که پشتوانه اصلی سگ زنجیری خودشان هستند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: نکته دوم این است اگر شما کلاهک هسته‌ای داشته باشید، باید موشک با برد بالای ده هزار کیلومتر هم داشته باشید. این رو هم رهبر معظم انقلاب فرموده اند که فرماندهان از من خواسته اند که برد موشک‌ها را به چند هزار کیلومتر برانیم، اما من اجازه نداده ام. پس اینجا هم اگر ایشان اذن بفرمایند، دانشمندان ایرانی و کارفرمایان و تولیدکنندگان همه آماده اند که نگذارند این امر یک لحظه روی زمین بماند.

این نماینده عضو جبهه پایداری افزود: بعضی‌ها می‌گویند این ممکن است در مذاکرات هسته‌ای خللی وارد کند، نه، این سرعت می‌دهد به اینکه اروپایی‌ها باید زودتر دست و پایشان را جمع کنند و این قدر در تحریم ایران تداوم ندهند. باید بنشینند پشت میز مذاکره و در برابر منطق این ملت تسلیم بشوند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: همچنان در فتواهای مقام معظم رهبری، تولید و بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای امری غیرقابل قبول است، اما اگر زمانی ایشان تشخیص بدهند، فرمودند که در هر سطحی ما را تهدید کنند، در همان سطح تهدیدشان می‌کنیم. یعنی اگر دست به تهدید هسته‌ای بزنند، با تهدید هسته‌ای جوابشان را می‌دهیم. اینجا که دیگر با موشک کاتیوشا نمی‌توان جوابشان را داد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898933

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان