Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@04:21:37 GMT

این نارنجی دوست داشتنی!

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۹۰۲۵

این نارنجی دوست داشتنی!

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اپتوید (به انگلیسی: Aptoide) یک فروشگاه مجازی برنامه‌های موبایل برای سیستم‌عامل اندروید است. در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰۰۰ برنامه کاربردی، سرگرمی و بازی اندرویدی به رایگان از طریق اپتوید در دسترس است. برخلاف فروشگاه گوگل‌پلی، اپتوید از مدل فروشگاه غیرمتمرکز استفاده می‌کند که در آن هر کاربر می‌تواند فروشگاه مخصوص خود را ایجاد کند و برنامه‌های اندرویدی مورد نظر خود را در فروشگاه خود عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درآمد حاصل از تبلیغات بین برنامه‌نویس و مالک اپ، ناشر و اپتوید تقسیم می‌شود. برای دانلود اپ‌ها کاربران نیازی به ثبت‌نام در اپتوید ندارند. ایده اولیه اپتوید از APT، یکی از برنامه‌های مدیریت بسته در سیستم‌عامل‌های لینوکس دبیان، الهام گرفته شده است که وقتی کاربر به دنبال برنامه‌ای خاص می‌گردد، سیستم مدیریت بسته منابع مختلف را جستجو می‌کند. اسم اپتوید از ترکیب دو واژه اپت (پکیج‌منجر دبیان) و اندروید گرفته شده است. همچنین این امکان وجود دارد که هر کاربر در این مارکت فروشگاه خودش را داشته باشد بدین معنی که شما می توانید لیستی از برنامه ها و بازی های مورد علاقه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و در فروش برنامه ها سهیم شوید .

رابط کاربری برنامه نیز فوق العاده طراحی شده است و شما می توانید به سرعت به بخش های مختلف برنامه نظیر خانه ، برترین برنامه ها ، آپدیت ها ، دانلود منیجر و… دسترسی داشته باشید . برای دانلود یک برنامه دلخواه می توانید خیلی ساده نام آن را در منوی جست و جو وارد کرده و پس از آن هر نسخه ای را که می خواهید دریافت نمایید. البته توصیه ما این است که پیش از دانلود هر برنامه ای بخش کامنت های زیر آن را مشاهده نمایید چرا که هیچ چیزی بهتر از نظرات نمی تواند توضیح دهنده خوبی درباره برنامه ها باشد اما شاید یکی از قابل توجه ترین نکات این برنامه امکان دانلود نسخه های قدیمی بازی ها و برنامه هاست یعنی در صورتی که برنامه خود را آپدیت کردید و از آن آپدیت ناراضی بودید می توانید به کمک این مارکت به نسخه قدیمی آن دسترسی پیدا کنید و از آن استفاده نمایید ویژگی ای که شاید در کم تر مارکتی شاهد آن هستیم .

تاریخچه

از نوامبر ۲۰۱۱ اپتوید کار خود را به طور رسمی در اروپا آغاز کرد. در می ۲۰۱۵ اپتوید اعلام کرد که برای ورود به بازار آسیا دفتر جدید خود را در سنگاپور افتتاح خواهد کرد. همچنین اپتوید دفتری در چین باز کرده است تا به بازار تولیدکننده‌های چینی گوشی‌های اندرویدی نزدیک‌تر باشد. در سال ۲۰۱۳ اپتوید موفق به جلب سرمایه‌گذاری اولیه یک میلیون دلاری شد. در پایان سال ۲۰۱۵ اپتوید موفق به جلب سرمایه ۴ میلیون دلاری از سرمایه‌گذارهای بین‌المللی شد. به گفته مدیر اجرایی شرکت در مصاحبه با TechCrunch اپتوید تا پایان سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال داشته و برای سه سال پیاپی شرکت نرخ رشد سالانه ۱۰۰٪ را تجربه کرده است. اپتوید با بیش از ۶۰ اپراتور موبایل و تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی از جمله نوکیا و Jolla قرارداد همکاری دارد.

اپتوید از طریق وب‌سایت یا برنامه اندرویدی اپتوید قابل دسترسی است. علاوه بر برنامه‌های موبایل و تبلت، اپتوید فروشگاه‌های ویژه اپ‌های کودکان، تلویزیون‌های هوشمند و اپ‌های واقعیت مجازی را شامل می‌شود. اپتوید از ۱۷ زبان مختلف از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند.برای نصب اپتوید کاربر می‌بایست فایل APK (فایل نصب اندرویدی) را از سایت اپتوید دریافت و نصب کند. برای این منظور گزینه نصب برنامه از ”منابع تاییدنشده” باید در تنظیمات اندروید دستگاه کاربر فعال باشد. بنابه بند ۴٫۵ از شرایط توزیع اپ در گوگل‌پلی، برنامه‌های رقیب گوگل‌پلی در فروشگاه گوگل‌پلی عرضه نمی‌شوند که این بند شامل اپتوید و برنامه‌های مشابه از جمله برنامه اپ‌استور آمازون می‌شود. اپتوید به صورت متن‌باز تولید می‌شود و کد اصلی از طریق GIT قابل دسترس است. بر خلاف گوگل‌پلی کاربران می‌توانند نه تنها آخرین ورژن بلکه ورژن‌های پایین‌تر از یک اپ را دانلود و نصب کنند. کاربران می‌توانند فروشگاه خود را در اپتوید ایجاد کنند و اپ‌های مورد علاقه خود را عرضه کنند یا با دیگران به اشتراک بگذارند. فروشگاه‌ها می‌توانند عمومی یا خصوصی باشند. با ایجاد فروشگاه خصوصی کاربر می‌تواند از اپ‌های خود توسط اپ‌توید نسخه پشتیبان بگیرد. علاوه بر شامل بودن اپ‌های موجود در گوگل‌پلی (مثل فیس‌بوک، واتزاپ، کلش او کلنز،...)، اپ‌هایی که توسط گوگل‌پلی عرضه نمی‌شوند را نیز می‌توان در اپ‌توید یافت (مثل اپ‌های دانلود یوتیوب و …). نسخه کم حجم برنامه اپتوید برای کاربرانی که از ورژن‌های پایین‌تر اندروید، دستگاه‌های با کارایی پایین‌تر و سرعت اینترنت کمتر استفاده می‌کنند نیز به اسم اپتوید لایت (به انگلیسی: Aptoide Lite) عرضه شده است.

امنیت

اپتوید به صورت متن‌باز تولید می‌شود و کد اصلی برنامه در دسترس عموم است. همه برنامه‌های آپلود شده توسط آنتی‌ویروس‌های شناخته‌شده و مکانیزم‌های امنیتی داخلی اپتوید بررسی می‌شوند. همچنین امضای دیجیتال منحصر بفرد برنامه‌نویس اپ بررسی می‌شود تا از عدم تغییر در محتویات برنامه اطمینان حاصل شود. اپ‌هایی که بررسی‌های لازم را بگذرانند با نشان سبز رنگ به عنوان اپ‌های قابل اعتماد مشخص می‌شوند. اپ‌هایی که در هر قسمتی از فرایند بررسی امنیت اپ‌ها ناموفق باشند، با نشان‌های مرتبط نشان داده شده خطر موجود به کاربر گزارش می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند اپ‌های مشکل‌دار را گزارش کنند.هر کاربری در اپتوید می‌تواند فروشگاه مربوط به خود را ایجاد کند. فروشگاه پیش فرض اپتوید Apps Store نام دارد که همه اپ‌های موجود در آن از نظر امنیت بررسی شده‌اند و برچسب قابل اعتماد گرفته‌اند.

قابلیت های برنامه Aptoide اپتوید:

مارکتی قدرتمند برای دریافت آخرین برنامه ها و بازی ها

امکان ساخت فروشگاه شخصی و به اشتراک گذاری آن با دوستان خود

رابط کاربری بی نظیر

امکان جست و جو میان برنامه ها

قابلیت دانلود نسخه های قدیمی برنامه ها

هشدار هنگام انتشار اپدیت جدید برای برنامه و بازی ها

انتهای پیام/

289 / 159 اپتوید فروشگاه مجازی گوگل پلی استور پلی استور کلش او کلنز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فروشگاه مجازی گوگل پلی استور پلی استور کلش او کلنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی دریایی توسط این اداره‌کل، از پیش‌بینی ناپایداری شدید جوی و دریایی برای استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی دریایی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، از پیش‌بینی ناپایداری شدید جوی و دریایی برای استان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی  استان سیستان و بلوچستان گفت: از ظهر سه‌شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه  28 تا 29 فروردین‌ماه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان وزش باد شدید با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت گاهی هم بیش از 60 کیلومتر، طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود 2 تا 2.5 متر پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در این مدت از شنا و تفریحات دریایی و تردد شناورها خودداری شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آشغال‌های دوست داشتنی
  • آشغالهای دوست داشتنی
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • آموزش: چگونه از ابزارهای چت‌جی‌پی‌تی، کوپایلوت و جمینای استفاده کنیم
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای سیستان و بلوچستان
  • بازگشت به یک نوستالژی پاک و دوست دار محیط زیست | خرید از میادین تره بار با پاکت کاغذی انجام می شود
  • مشکل لمس سری گلکسی اس ۲۳؛ سامسونگ می‌گوید گوگل مقصر است!
  • حمله ایران به اسرائیل؛ ترند گوگل شد +عکس
  • هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • ویدیو/ گوگل پولی می‌شود؟