Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان به تازگی دستکشی را ساختند که ربات‌ها را قادر به درک حس لامسه می‌کند.به گزارش بلاغ،موسسه فناوری ماساچوست دستکش حسگری را ارائه کرد که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی تعیین کند که چگونه انسان‌ها اشیاء را با استفاده از لمس کردن تشخیص می‌دهند.

براساس گزارش «نیواطلس»، این دستکش با 550 حسگر فشار کوچک، قادر است الگوهایی را تولید کند که می‌توان از آنها برای ساخت ربات‌های پیشرفته و دست‌های مصنوعی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما در تاریکی عینک و گوشی خود را از یکدیگر تشخیص ندهید، می‌توانید با استفاده از حس لامسه آنها را تفکیک کنید. این یک توانایی بسیار ارزشمند است و بسیاری از مهندسان علاقمند به تقلید از آن برای ساخت ربات‌های پیشرفته و دست‌های مصنوعی واقعی‌تر هستند.

براساس این گزارش، یک راه برای انجام این کار وجود دارد و آن جمع‌آوری اطلاعات زیادی در مورد چگونگی تشخیص اشیاء با استفاده از حس لامسه است. اکنون موسسه فناوری ماساچوست این اطلاعات را با استفاده از یک دستکش جمع‌آوری کرده است.

دانشمندان این دستکش را که دارای 550 حسگر است با یک سیم به کامپیوتر متصل و سپس اندازه‌گیری‌های فشار وارد شده به دستکش را به یک "نقشه لمسی" تبدیل کردند تا الگوهای فشاری خاص را طبقه‌بندی و آنها را با اشیاء خاص تطبیق دهند.

این تیم تحقیقاتی از اشیایی مانند قوطی نوشابه، قیچی، توپ تنیس، قاشق، خودکار و لیوان‌ها استفاده کرد و 135 هزار نقشه را از 26 شیء به دست آورد. آنها دریافتند که این سیستم می‌تواند اشیاء را با دقت 76 درصدی از یکدیگر تشخیص دهد.

گفتنی است؛ سیستم‌های مشابهی پیش از این ساخته شده که با هزینه‌ای هزار دلاری تنها دارای 50 سنسور است اما این دستکش موسسه فناوری ماساچوست با 550 حسگر تنها 10 دلار هزینه دارد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رونمایی از یک ربات عجیب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا یک روز هم قادر به حمایت از خود نیست
  • ببینید | رونمایی از یک ربات عجیب
  • ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم
  • ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی
  • ساخت ربات فروشگاهی
  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم
  • فارین‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت