Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@14:09:44 GMT

مذاکرات روسیه و ژاپن در فرمت ۲+۲

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۰۰۴۹

مذاکرات روسیه و ژاپن در فرمت ۲+۲

وزیران دفاع و امور خارجه روسیه و چین امروز (پنج‌شنبه) برای چهارمین دور از مذاکرات در فرمت ۲+۲ با یکدیگر دیدار خواهند کرد و روابط دو جانبه و همچنین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای در رأس برنامه این نشست‌ها قرار خواهند داشت.

این نشست پس از مذاکرات روز چهارشنبه میان ایگور مورگالوف، معاون وزیر خارجه روسیه و تاکئو موری، همتای ژاپنی‌اش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان نشست روز چهارشنبه این دو دیپلمات درباره روابط دو جانبه از جمله توافق صلح به تعویق افتاده میان این دو کشور مذاکره کردند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اوایل ماه مه اعلام کرده بود که وزرای دفاع و امور خارجه روسیه و ژاپن در جریان نشست‌های خود درباره وضعیت پیرامون شبه جزیره کره، سوریه، عدم گسترش و کنترل تسلیحات و همچنین همکاری دو جانبه در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو خواهند کرد.

مورگالوف به خبرنگاران گفت: بدون شک مسکو مساله استقرار سیستم‌های دفاع موشکی آگیس در ژاپن را مطرح خواهد کرد؛ موضوعی که روسیه بارها نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه وارد توکیو شد تا با تاکشی ایوایا، همتای ژاپنی خود مذاکرات دو جانبه برگزار و به مذاکرات در فرمت ۲+۲ شرکت کند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، برنامه این مذاکرات شامل مسائل امنیت جهانی و منطقه‌ای، وضعیت نظامی-سیاسی در منطقه و همچنین دورنماها برای همکاری نظامی دوجانبه خواهد بود.

ژاپن و روسیه اواخر ژانویه سال جاری میلادی مذاکراتی را با هدف امضای یک توافق صلح دائمی درخصوص جنگ جهانی دوم به راه انداختند. از آن زمان تاکنون مسکو و توکیو در امضای این توافق صلح دائمی ناکام بوده‌اند چرا که این دو کشور نمی‌توانند اختلافات خود را در خصوص جزایر کوریل حل کنند؛ جزایری که جماهیر شوروی سابق در پایان جنگ جهانی دوم آن را به دست آورد و ژاپن همچنان نسبت به آن ادعای مالکیت دارد.

این مذاکرات همچنین در بالاترین سطح برگزار می‌شوند به طوری که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن قرار است اواخر ژوئن در جریان نشست گروه ۲۰ در اوساکا با یکدیگر دیدار کنند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن/ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کیودو، «مینورو کیهارا» وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که در پی سقوط۲ بالگرد اس‌اچ-۶۰ کی این کشور در نزدیکی جزیره توریشیما در جنوب توکیو، یک نفر کشته و ۷ نفر دیگر نیز ناپدید شدند.

کیهارا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دلیل احتمالی این سقوط‌ها، تصادم و برخورد این دو بالگرد است و هر کدام از این دو بالگرد ۴ سرنشین داشتند که در جریان رزمایش ضدزیردریایی شبانه این حادثه رخ داد.

به گفته وزیر دفاع ژاپن علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست، اما ارتش ژاپن بقایای این دو بالگرد را پس از سقوط پیدا کرده است.

کد خبر 6083940

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن/ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند
  • سقوط ۲ بالگرد ژاپن با 8 سرنشین در اقیانوس آرام