Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آزادی معاون فناوری‌های پیشرفته خودرویی سایپا در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ گفت: شرکت‌های دانش بنیان و برخی دانشگاه‌های صنعتی برای کمک به روند بومی سازی قطعات فراخوان شده اند تا هر پیشنهادی در مورد داخلی سازی قطعات خودرو دارند ارائه دهند و ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۰۰ شرکت دانش بیان که مرتبط با تولید قطعات خودرویی هستند در کشور شناسایی و دعوت به همکاری شده اند.

وی گفت: محدودیت نقدینگی، کمبود تکنولوژی، خروج برخی شرکت‌های خارجی مشکلاتی را برای قطعه سازی و خودروسازی کشور به وجود آورده است.

آزادی تصریح کرد: با مدیریت منسجم و چتر حمایتی دولت می‌توانیم خیلی از مشکلات قطعه سازی را بر طرف کنیم. برای توسعه این صنعت نیاز به همکاری نهادهای فراتر از صنعت خودرو سازی همچون بانک ها و دانشگاه ها است.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه اینوتکس  شرکت خواهیم کرد تا نیازمندی‌های خود را به شرکت‌های شرکت کننده که عمدتاً دانش بنیان هستند؛ ارائه کنیم.

آزادی افزود: برنامه ما اینست که شرکت‌های که دانش ساخت قطعه را دارند در روند تولید خودرو دخیل باشند.

وی گفت: برخی قطعات که ساخت آن‌ها پیچیدگی ویژه‌ای دارد باید در برنامه بلند مدت لحاظ شوند و ابتدا زیرساخت های تولید آن فراهم شود.

بیشتر بخوانید: راهکار‌های اجرایی برای جبران کمبود قطعات خودرو/ تمرکز بر عمق ساخت داخل صنعت قطعه


در ادامه بیگلو  دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تصریح کرد: ظرفیت بالقوه‌ای در کشور برای قطعه سازی وجود دارد که با نقدینگی و ایجاد زیرساخت مناسب می‌توان آن را بالفعل تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: بالفعل شدن ظرفیت بالقوه در قطعه سازی نیاز به سرمایه گذاری دارد. باید در این بخش قیمت ها را سرکوب نکنند تا تولیدکنندگان بتواند تولید سود کنند و این صنعت توسعه یابد.

وی ادامه داد کمتر از ۱۰ درصد مشکلات ما خارجی است و بیشتر مشکلات خودرویی را می‌توان در داخل حل کرد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه قطعه سازان از بانک مرکزی گلایه دارند، گفت: در مصوبه‌ای پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تصویب رسیده بود، اما ۴ هزار میلیارد تومان‌تسهیلات پرداخت شد.

بیگلو افزود: کمبود نقدینگی در سطح خودروسازی و قطعه سازی از مشکلات اساسی است که باید به آن توجه شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: صنعت قطعه آینه تمام نمای صنعت کشور محسوب می شود و توسعه این بخش نیازمند رشد  و هماهنگی بخش های مختلف تولیدی کشور است.

انتهای پیام/

صنعت قطعه آینه تمام نمای صنعت کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مازندران به عنوان نگین سرسبز ایران از مزیت‌های ویژه‌ای در تولید و تامین محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد به نحوی که رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در جایگاه منطقه آزاد تجاری، فرصت‌های بسیار مناسبی را در تامین امنیت غذایی و کالا‌ها و محصولات مورد نیاز کشور دارد که توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آن یک امر ضروری می‌باشد.

وفائی نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری با کشور‌های حوزه خزر شکل گرفته است، افزود: برخورداری و مزیت‌های حوزه خزر از جهت توسعه صادرات، خصوصا محصولات کشاورزی و نیز تامین کالا‌های مورد نیاز کشور از جمله روغن خام، گندم، دانه‌های روغنی، خوراک دام و ... همچنین ورود موقت کالا و ترانزیت و سوآپ آن می‌تواند منجر به توسعه چندوجهی استان و رشد اقتصاد دریاپایه گردد.

وی تسریع در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بین المللی و توسعه راه‌ها و ایجاد سیلو‌ها و مخازن را از ضروریات توسعه فعالیت‌های تجاری بر شمرد و تصریح کرد: این امر می‌تواند در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و خلق موقعیت‌های جدید برای توسعه استان گردد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضرورت توجه به سرمایه گذاری پایدار برای ذخیره استراتژیک کالا از جمله ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها و پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات برشمرد و افزود: پروژه ساخت ۲۵ هزار تن مخازن روغن نکا و ضرورت تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

وفائی نژاد در پایان به مزیت‌های تامین کالا‌های اساسی از جمله واردات ۸۰۰ هزار تن گندم و روغن خام که در دولت سیزدهم از مسیر بنادر استان مازندران صورت گرفت، اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر، تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی و استراتژیک کشور و دور زدن تحریم ها، کاهش هزینه‌های تمام شده واردات کالا‌های اساسی و صرفه جویی در منابع را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران