Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ این گیاه جزو گیاهان بومی آفریقای شمالی، جنوب اروپا و جزایر قناری است، اما امروزه در تمام مناطقی که آب‌وهوای استوایی دارند رشد می‌کند. از آرام کردن سوزش معده تا کاهش سرعت گسترش سلول‌های سرطان سینه، محققین در حال کشف خاصیت آلوورا در زمینه‌های جدید مختلفی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. درمان سوزش معده

بازگشت اسید معده به مری یا «ریفلاکس گاستروازوفاژیال» یکی از مشکلات گوارشی رایج است که اغلب منجر به سوزش معده می‌شود. در نتیجه تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، محققین مصرف حدود ۳۰ تا ۸۰ گرم ژل آلوورا را هنگام غذا برای کاهش بازگشت اسید به مری و رفع مشکلات گوارشی دیگر توصیه می‌کنند. سمیت پایین این گیاه آن را به یک داروی بی‌خطر و ملایم برای درمان سوزش معده تبدیل کرده است.

۲. تازه نگه داشتن میوه‌ها

در تحقیقاتی که توسط دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۱۴ انجام شد، محققین روی گوجه فرنگی‌ها را با ژل آلوورا پوشاندند و متوجه شدند این روکش از رشد بسیاری از باکتری‌های مضر موجود روی سبزیجات جلوگیری می‌کند. در تحقیقات دیگری همین آزمایش را روی میوه سیب انجام دادند و نتیجه مشابهی به‌دست آوردند. پس می‌توان نتیجه‌گیری کرد که میوه‌ها و سبزیجات را می‌توان به کمک آلوورا برای مدت طولانی‌تری تازه نگه داشت. با این کار مجبور نیستیم از محصولات شیمیایی برای تازه نگه داشتن میوه‌ها در فروشگاه یا منزل استفاده کنیم.

۳. جایگزینی برای دهانشویه

در سال ۲۰۱۴ تحقیقی انجام شد و محققین به این نتیجه رسیدند که عصاره گیاه آلوروا می‌تواند یک جایگزین موثر برای دهانشویه‌هایی با ترکیبات شیمیایی باشد. ترکیبات طبیعی این گیاه که شامل میزان مناسبی ویتامین C می‌شود، می‌تواند از تشکیل پلاک روی دندان جلوگیری کند و همچنین خونریزی یا التهاب لثه را التیام دهد.

۴. کاهش قند خون

تحقیقات نشان داد، افرادی که دیابت نوع دو دارند می‌توانند قند خون خود را با مصرف روزانه ۲ قاشق غذاخوری آب آلوورا پایین بیاورند. به همین جهت می‌توان از خواص آلوورا برای درمان دیابت نوع ۲ استفاده کرد؛ چرا که تحقیقات دیگری هم که با پالپ‌های این گیاه انجام شده بود این موضوع را تایید کرده است.

اما توجه داشته باشید، افراد دیابتی که دارو‌های کاهش گلوکز مصرف می‌کنند، باید در مصرف این گیاه با احتیاط عمل کنند. مصرف آلوورا همراه با این نوع دارو‌های دیابت ممکن است میزان گلوکز را تا حد خطرناکی پایین بیاورد.

۵. یک ملین طبیعی

آلوورا به عنوان یک ملین طبیعی شناخته می‌شود. تحقیقات بسیار زیادی هم روی این خاصیت آلوورا انجام شده تا بتوانند تاثیر آن در بهبود هضم را تشخیص دهند. اما نتایج به دست آمده متضاد یکدیگر بوده‌اند!

تیمی از محققین در نیجریه، این تحقیقات را روی موش‌ها انجام دادند و در پی آن به این نتیجه رسیدند که ژل تهیه شده از گیاه خانگی آلوورا توانایی رفع یبوست را دارد. اما تحقیقات دیگری روی مصرف عصاره کامل برگ‌های این گیاه در «انستیتو ملی سلامتی آمریکا» (NIH) انجام شد که نتیجه آن رشد تومور در روده بزرگ موش‌های آزمایشگاهی را نشان داد.

از این رو در سال ۲۰۰۲ سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد تمام دارو‌های ملین آلوورا که بدون نسخه تجویز می‌شدند، یا باید از بازار آمریکا جمع شوند یا فرمول ساخت آن‌ها تغییر کند.

کلینیک «مایو» (Mayo Clinic) معتقد است از این گیاه می‌توان برای درمان یبوست استفاده کرد، ولی آن‌ها به شدت توصیه می‌کنند مصرف چیزی بین ۰.۰۴ تا ۰.۱۷ گرم از عصاره‌ی خشک کفایت می‌کند.

علاوه بر این اگر بیماری کرون روده، کولیت یا هموروئید دارید، نباید به صورت خوراکی آلوورا مصرف کنید؛ چرا که ممکن است دچار درد‌های شکمی و اسهال شدید شوید. همچنین اگر در حال مصرف دارو هستید، بهتر است مصرف این گیاه را قطع کنید؛ چرا که ممکن است قابلیت بدن شما در جذب دارو‌ها را کاهش دهد.

۶. خواص آلوورا برای پوست

به احتمال زیاد از خواص آلوورا برای پوست صورت شنیده‌اید. ماسک آلوورا می‌تواند پوست شما را تمیز و به آن آبرسانی کند. این قابلیت ممکن است به دلیل مقاوت این گیاه در برابر خشکی و آب‌وهوای بی‌ثبات باشد. این گیاه برای دوام آوردن در شرایط سخت، در برگ‌های خود آب ذخیره می‌کند. این برگ‌های پرآب در کنار ترکیبات گیاهی خاصی به نام «کربوهیدرات‌های پیچیده» (complex carbohydrates) آلوورا را به یک مرطوب‌کننده و آرام‌بخش طبیعی برای پوست صورت تبدیل می‌کند.

۷. تاثیر احتمالی در مبارزه با سرطان

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجی کالا مگ، تحقیقات جدیدی روی خواص دارویی یکی از ترکیبات موجود در برگ‌های آلوورا به نام aloe emodin منتشر شده است. محققین به این پی برد ه‌اند که این ماده توانایی کند کردن رشد سرطان سینه را دارد. اما تحقیقات بیشتری برای تایید این نظریه نیاز است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان رشد سرطان مشکلات مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست

محسن اسماعیلی با بیان اینکه علت تلخی دهان ممکن است مربوط به دلیل رفلاکس اسید و صفرا در معده باشد، گفت: گاهی به دلیل سوء هاضمه عملکردی در زمانی که معده عملکرد خوبی نداشته باشد صفرا به داخل معده برگشت می‌کند و کمی التهاب و تحریک ایجاد می‌شود که در این حالت فرد احساس تلخی دهان می‌کند.

او افزود: در برخی موارد به دنبال مصرف برخی از غذاها، تجربه استرس‌های روانی و مصرف برخی دارو‌ها ممکن است تلخی دهان ایجاد شود. تلخی دهان مربوط به سن خاصی نیست و در هر سنی ممکن است اتفاق افتد. البته معمولا در سنین میانسالی و ۴۰ تا ۵۰ سالگی تلخی دهان در افراد بروز می‌کند.

به گزارش سرگرمی روز، اسماعیلی با اشاره به اینکه روش درمانی تلخی دهان عمدتا درمان رفلاکس معده و درمان سوء هاضمه عملکردی است، گفت: تلخی دهان در هر دو جنس اتفاق می‌افتد و تفاوت چندانی ندارد. تصور برخی این است که علت تلخی دهان را مربوط به کیسه صفرا و سنگ صفرا می‌دانند و این در حالی است که این دلیل مطرح نیست.

این فوق تخصص بیماری‌های دستگاه گوارش با بیان اینکه تلخی دهان به تنهایی نشانه بیماری خاصی نیست، افزود: تلخی دهان به ندرت مربوط به بیماری‌های دهان و دندان می‌شود، اما طعم بد و بوی بد دهان مربوط به بیماری‌های دندان، سیسنوس، لوزه‌ها و حتی عفونت‌های ریوی است.

اسماعیلی تاکید کرد: افراد حساسی که تلخی دهان را بسیار تجربه می‌کنند برای اینکه کمتر به تلخی دهان دچار شوند باید دقت کنند دارو‌هایی که مصرف می‌کنند در صورتی که ضروری نیست قطع کنند. توصیه می‌شود معده این افراد خالی نباشد، چندان پرخوری نکنند و بعد از غذا نیز بلافاصله دراز نکشند. همچنین مصرف سیگار می‌تواند تلخی دهان را تشدید کند و پیاده‌روی نیز می‌تواند در بهبود تلخی دهان موثر واقع شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این بیماری در کمین کسانی که زبانشان تلخ می‌شود
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است
  • کشت سماق در اهر
  • زیره ریزه میزه خاصیت ازش می‌ریزه‌!
  • شربت جلاب زعفران درمانگر درد معده
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟
  • عوارض جدی خوردن دوغ
  • عوارض مصرف دوغ برای سلامت بدن و موارد منع نوشیدن آن
  • این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند