Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@17:19:50 GMT

سید حسن خمینی:امید را به مردم بازگردانیم

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۵۷۳۹

خرداد؛ یادگار امام با تاکید بر اینکه انسانیت ما اقتضا می کند که نسبت به درد دیگران بی تفاوت نباشیم، گفت: حضور یک همدرد در کنار انسان و تسلی دادن، انسان را از ناامیدی خارج می کند.
به گزارش خرداد ازجماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با مدیران و اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، گفت: برخی گفته اند قوه ادراک یکی از تمایزات انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برخی دیگر گفته اند انسانیت انسان به اراده وابسته است و به عنوان نمونه، اگزیستانسیالیست ها خیلی روی آن تاکید می کنند. البته بعضی افراد مثل صدرالمتالهین می گویند قوای دیگری هم هست که می تواند انسان را بالا ببرد.
یادگار امام افزود: از نگاه سعدی، شاید بتوان گفت که فصل ممیز انسان "خیرخواهی” است؛ آنجایی که گفته "چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار”، گویی از نگاه او "آدم بودن” در گرو این است که انسان بی غم و درد نباشد و نسبت به غیر خودش و درد دیگران احساس تعلق کند و دردی که وارد جان و روح دیگران می شود را درد جان و روح خودش بداند؛ انسان ها اگر این گونه باشند انسان هستند.
وی با اشاره به اینکه ممکن است بگوییم بعضی انسان ها چون دلسوزتر هستند انسان ترند، تاکید کرد: اوج شفقت در درون پیامبر(ص) است. در روایات آمده است، ایشان از اینکه مردم ایمان نیاورند به شدت ناراحت می شد، تا جایی کن خداوند به ایشان فرمود خودت را در این راه اذیت نکن. این اوج خصلت پیامبر(ص) انسانیت است.
سید حسن خمینی در ادامه، در خصوص فلسفه تأسیس هلال احمر اظهار داشت: تاسیس هلال احمر گرچه توسط ما نبوده ولی توسط نوع انسان بوده است و انسانیت ما اقتضا می کند که نسبت به درد دیگران بی تفاوت نباشیم.
وی یادآور شد: به فرموده قرآن وقتی دنیا به انسان ها روی می کند خوششان می آید و به فخر می آیند و خدا را فراموش می کنند، اما وقتی بلا نازل می شود به یاد خدا می افتند و بدتر از آن اینکه مایوس می شوند. یکی از وظایف ما این است که در کنار کمک به مردم، امید را به آنها بازگردانیم.
یادگار امام ادامه داد: کار بزرگ هلال احمر در سیل اخیر، علاوه بر دستگیری این بود که دل های آنها را از ناامیدی دور کند. حضور یک همدرد در کنار انسان و تسلی دادن، انسان را از ناامیدی خارج می کند. لذا این بُعد کار در هلال احمر را هم جدی بگیرید که یکی از مهمترین مسائل انسان ها این است که به آنها امید دهید و نگذارید مصیبت، ناامیدی را بر آنها غالب کند.
شهاب الدین صابونچی نیز در این مراسم گفت: بر اساس تقسیم بندی های سنی، قریب به اتفاق جوانان هلال احمر متولدین بعد از رحلت امام هستند. ولی حضور در حسینیه جماران از معدود برنامه هایی است که این جوانان با اشتیاق حضور پیدا می کنند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: امام خمینی(س) در دورانی که نهضت را شروع کردند و بعد در دوران انقلاب، بیشترین تکیه شان به جوانان بود و تاکید داشتند که "امید من به شما دبستانی هاست.” یکی از تکیه گاه های هلال احمر هم همین جوانان هستند.
وی تاکید کرد: اساس هلال احمر غیر دولتی بودن است و افتخار می کند که برای حرکت جوانان به سمت اصول ارزشمندی همچون خدمت، برنامه دارد. حفظ سلامت و کرامت انسانی، گسترش صلح و دوستی و کاهش آلام بشری از اهداف و برنامه های ما است.
صابونچی اظهار داشت: ۱۲ هزار نفر از جوانان جمعیت هلال احمر در ایام نوروز از برنامه های شخصی و خانوادگی خود زدند و کنار مردم بودند. همزمان سیل شد و در چند حوزه جمع آوری کمک، حضور در تیم های امدادی و حمایت های روانی و اجتماعی از آسیب دیدگان حضور پیدا کردند.
وی افزود: ۲۵ استان کشور درگیر سیل بودند و هنوز هم بعضی از استان ها درگیر هستند و هزاران نفر از جوانان جمعیت هلال احمر کنار خانواده های سیل زده بودند و علی رغم اینکه شاید جزو شرح وظایف آنها نباشد، بسیاری از این جوانان چکمه پوشیدند و بیل دست گرفتند و خانه های مردم را تمیز کردند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خصوص وضعیت موجود این سازمان نیز گفت: ۱۸ هزار کانون مختلف مرتبط با جوانان هلال احمر در کشور داریم که مهارت های امداد و نوع دوستی را یاد می گیرند و تمرین می کنند. این جوانان مهمترین سرمایه های کشور هستند و سعی خواهیم کرد از همه ظرفیت های آنها استفاده کنیم. برچسب ها: سید حسن خمینی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سید حسن خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس جمعیت هلال احمر آباده گفت: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر  مبنی بر گم شدن فردی در کوهستان های آخ تنگ خسروشیرین، تیم پایگاه کلوان با آمبولانس به منطقه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: نجاتگران با تلاش چهار ساعته ، پس از دریافت اطلاعات از همراهان فرد و ۲ ساعت کوهپیمایی،  فرد گمشده  راکه مردی ۵۲ ساله بود،  پیدا و وی را به کوهپایه کوه منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • ببینید | گرفتار شدن ۴ نفر در سیلاب | امدادگران هلال احمر به داد آنها رسیدند
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • قمی: کار سختی در قهرمانی آسیا داریم/ به موفقیت جوانان امیدوارم
  • ۴ بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر ۲۰سال تیم ملی دعوت شدند
  • نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده