Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@07:36:30 GMT

اعتراض کمیته المپیک به اتحادیه جهانی کشتی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۷۵۱۱

اعتراض کمیته المپیک به اتحادیه جهانی کشتی

کمیته ملی المپیک طی نامه‌ای اعتراض رسمی خود را نسبت به رفتار پیش آمده در رقابت‌های بین المللی جام ساساری علیه محمد باقر یخکشی به رییس اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، کمیته ملی المپیک طی نامه‌ای اعتراض رسمی خود را نسبت به رفتار پیش آمده در رقابتهای بین المللی جام ساساری با دارنده مدال طلای وزن ۶۱ کیلوگرم کشورمان، محمد باقر یخکشی به رییس اتحادیه جهانی کشتی اعلام و خواستار بررسی این موضوع و احقاق حق نماینده کشورمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

جعبه سیاه اتفاقات تلخ کشتی در ایتالیا  

در متن نامه ارسالی کمیته ملی المپیک به رییس اتحادیه جهانی کشتی آمده است:

جناب آقای نناد لالویچ

رییس اتحادیه جهانی کشتی

عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک

جناب آقای رییس،

توجه جنابعالی را به اتفاق ناخوشایند اخیر که برای آقای محمد باقر یخکشی، عضو تیم ملی کشتی ایران در رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام "ساساری" رخ داد جلب می‌نمایم.

مدال آور طلای ۶۱ کیلو گرم، آقای یخکشی که تیشرت آستین کوتاه تیم را به تن داشت برای حضور در مراسم توزیع مدال بر روی سکو رفت. اما از وی خواسته شد که لباس آستین بلند بپوشد در حالی که ورزشکار لباس مورد درخواست را برای پوشیدن همراه نداشت.سپس برگزار کننده از ورزشکار خواست تا یونیفرم ایتالیا را بپوشد و ورزشکار حاضر به پوشیدن لباس یک کشور دیگر بر روی سکو نشد (همان طور که در ماده ۵ قوانین بین المللی کشتی نیز تاکید شده است " استفاده از لباس با نشان یا علایم اختصاری کشوری دیگر ممنوع است").

در نتیجه بلافاصله بعد از مراسم مدال، خانم ادیت دزازا مدال را از گردن ورزشکار خارج کرد و به گردن خود انداخت و ورزشکار شوکه شده را به "دلیل عدم رعایت قوانین مراسم مدال اتحادیه جهانی کشتی و عدم همکاری در مراحل مراسم توزیع مدال" (طبق آنچه در وب سایت اتحادیه جهانی کشتی آمده است)، فاقد صلاحیت اعلام کرد. این در حالی است که ورزشکار به هیچ وجه قصد عدم رعایت قوانین را نداشته است و همچون هم تیمی خود که در روز قبل با همان لباس متحد الشکل تیم، بر روی سکو حاضر شده و مدال برنز خود را دریافت کرده است، لباس تیم را بر تن داشت.

خواهشمند است دستور فرمایید کمیته فنی UWW این موضوع را فوراً مورد بررسی و تجدید نظر قرار داده تا ورزشکار بتواند امتیاز و مدال خود را باز پس بگیرد.

قبلاً از حمایت شما تشکر می‌کنم و منتطر پاسخ شما هستم.

سید رضا صالحی امیری

رییس کمیته ملی المپیک ایران

منبع: کمیته ملی المپیک

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی امام جمعه کازرون بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی اتحادیه جهانی کشتی جام ساساری کمیته المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اسماعیلی موفق به کسب مدال طلای مسابقات آسیایی شد، مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه خود دارد و با توجه به پیش رو بودن میدان المپیک و کسب مدال طلای او در آسیا حالا یک رقیب جدی برای محمدرضا گرایی محسوب می‌شود.

با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی به این مسابقات اعزام می‌شوند.

سعید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۶۷ کیلوگرم گفت: سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالا بود، همه کشتی‌گیران با تمام توان حاضر شده بودند و خدا را شکر من توانستم با پیروزی در چهار مسابقه به مرحله فینال برسم. در مرحله فینال هم با حریف قزاقستانی کشتی گرفتم، از قبل برای کشتی گرفتن با او برنامه‌ریزی کرده بودم و خدا را شکر توانستم با شکست حریفم به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا برسم. این مسابقات از اهمیت زیادی برای من داشت و خدا را شکر توانستم دست پر به ایران برگردم.

وی در مورد رقابت‌اش با محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم گفت: گرایی از کشتی‌گیران خوب این وزن است، او مدال طلای المپیک را کسب کرده و یکی از کشتی‌گیران قدرتمند این وزن به حساب می‌آید. قطعاً رقابت با او سخت است اما من همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا بتوانم نتایج خوبی کسب کنم.

اسماعیلی در مورد اعزام به مسابقات رنکینگ دار مجارستان و رقابت او با گرایی برای حضور در المپیک عنوان کرد: این مسابقات خردادماه برگزار می‌شود، طبیعی است که هر دوی ما تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. امیدوارم هر کشتی‌گیری که زحمت بیشتری بکشد بتواند دوبنده تیم ملی را برای حضور در المپیک به تن کند.

کد خبر 6086694 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • هلیا اسدیان طلا گرفت/ زهرا جلیلی به مدال برنز رسید
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • تمجید اتحادیه جهانی کشتی از شاگردان رنگرز
  • پایان تلخ ۳ اسطوره کشتی آمریکا در انتخابی المپیک