Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی رییس قوه قضائیه تصریح کرد: موضوع خیلی بزرگ تر از آن است که به قومی که سرزمین ندارد، جا داده شود؛ این ظلم و ستم فاحش به نام عصر تمدن به عنوان حقوق بشر و با شعارهای دهان پر کن با این موضوع مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی روحانیت مبارز تهران، در اجتماع راهپیمایان روز قدس در مصلی امام علی علیه السلام کرمان، روز قدس را روز اسلام دانست و با بیان اینکه این راهپیمایی بدون شک برجسته ترین عمل عبادی و سیاسی و انقلابی امت اسلامی است؛ گفت: روزه داران و شب زنده داران پس از یک ماه صیام و قیام در روزه داری با حرکتی هماهنگ و منسجم در یک جریان توفنده و انقلابی با هدف‌های روشن و شفاف و نگاهی به آینده با آرمان‌های بزرگ، همه با هم برای یک هدف حرکت می‌کنیم، فریاد می‌زنیم، با مشت‌های گره شده، عزم‌های استوار، قدم‌های استوار بر می داریم برای رسالت بزرگ انسانی، اسلامی و انقلابیمان؛ درود بر مرد الهی آن پیر روشن ضمیر امام بزرگوار رحمت الله علیه که با الهامات غیب‌گونه و معجزه آسای خود این حرکت انقلابی و سیاسی در جلوی پای امت اسلامی قرار داده است و  اکنون 4 دهه است از این چشمه‌سار روشنایی، رهایی و هدایت سیراب می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری این راه نورانی و مشعشع را با استواری و صلابت و فرهیختگی تداوم بخشید و مسیر امت اسلام را همچنان قوی و آگاهانه در این راه استوار داشتند‌؛ با آرزوی عمر طولانی برای معظم له؛ تصریح کرد: شما نیز همچنان در این مسیر هوشمندانه و آگاهانه و با حضور حماسه آفرین هر سال با صدای بلند و فریاد رسا این جریان خونبار اما عزت آفرین را زنده نگه داشتید.

 


پورمحمدی با مرور اجمالی تاریخ این نقطه حساس جغرافیای جهان به دلیل نیاز به آگاهی عمیق و معرفت دقیق از این حادثه خاطرنشان کرد: پس از 140 سال که از مقدمه چینی برای اشغال فلسطین و تشکیل دولت غاصب صهیونیستی اکنون بحث معامله بزرگ قرن مطرح است؛

 



وی تشریح کرد: حدود ۴ هزار سال قبل، حضرت ابراهیم از منطقه سومر حرکت خود را برای اقامت در ارض مقدس انجام می دهد و پس از آن کنعانیان و حضرت یوسف، سلیمان، داوود و...همین اتفاق می افتد تا داستان موسی و برخورد با فرعونیان و پس از آن حضرت مسیح که این منطقه متمایل به دین مسیح و مرکز دیانت مسیحی در ۲ هزار سال قبل می شود. اسلام که ۱۴۰۰ سال پیش ظهور می کند نیمه اول قرن اول بیت المقدس توسط مسلمین فتح می شود البته نه با جنگ بلکه آنها با آغوش باز حاکمیت اسلام را می پذیرند و حاکمیت مسلمین تثبیت می شود‌ اما مسیحیان تحمل نمی کنند و ۹۰۰ سال قبل صلیبی ها از روم هجمه به فلسطین را آغاز می کنند و ۱۹۰ سال قبل مسیحیان با جنگ های صلیبی مسلط می شوند و قتل عام بزرگی در می گیرد و بدترین کشتار منطقه قتل عام توسط صلیبی ها در فلسطین است.

 

 

 

وزیر سابق دادگستری به حاکمیت مجدد اسلام در سال ۱۱۸۷ میلادی بر فلسطین تا آخر قرن ۱۹ میلادی‌ اشاره و بیان کرد: بر اساس یک طراحی به دنبال استعمار گسترده انگلیس بودند تا اینکه اولین آبادی صهیونیست نشین در فلسطین را تشکیل دادند و سرمایه داران یهودی صهیونیست با استعمار انگلیس سیر مهاجرت یهود ها را رقم می زنند و  سازمان جهانی صهیونیزم آخر قرن ۱۹ تشکیل و  موج دوم مهاجرت آغاز و به مدت ۱۰ سال ۴۰ هزار یهودی به فلسطین کوچ داده می شود و پایه گذاری تلاویو از همین مهاجران انجام شد.

 

 

وی موج مهاجرت های یهودی صهیونیستی به فلسطین را یکی پس از دیگری مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه هولوکاست که سکوی فشار و چماق روی سر همه است که در جای خود باید موشکافی شود پس از ۱۹۳۳ و جنگ جهانی دوم و آعاز جنگ کوره های آدم سوزی شکل گرفته و یک مقاله همان وقت در نشریه آمریکایی نوشته شده که هیتلر ادم ها را می سوزاند.

 

 

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: سازمان ملل در ۱۹۴۷ تشکیل دولت صهیونیستی یهودی را با جمعیت ۳۱ درصد به رسمیت می شناسد و ۵۶ درصد سرزمین را به یهودیان می دهند در حالیکه قبل از آن فقط ۶ درصد اراضی را دارا بودند؛ ۲۵۰ فلسطینی را قتل عام کردند و ۲۰۰ هزار نفر را از اطراف بیت المقدس و دیگر شهرها آواره کردند و دولت اشغالگر قدس ۱۹۴۸ به صورت رسمی تشکیل شد.

 

 

وی در خصوص اهمیت تحولات تصریح کرد: در سال ۱۹۵۷ یعنی ۹ سال پس از تشکیل دولت غاصب اسراییل، با کمک دولت فرانسه به عنوان مدعی دولت جهانی دفاع از حقوق انسان، اولین نیروگاه اتمی اسراییل ساخته می شود یعنی در دهه ۶۰ میلادی قرن ۲۰ صاحب قدرت هسته ای می شود و ۶ سال بعد صاحب بمب هسته ای؛ امروز کل جمعیت فلسطین ۹ میلیون نفر است که ۶ میلیون آن آواره و ۳ میلیون تحت فشار رژیم غاصب صهیونیستی است لذا موضوع خیلی بزرگ تر از آن است که به قومی که سرزمین ندارد، جا داده شود؛ این ظلم و ستم فاحش به نام عصر تمدن به عنوان حقوق بشر و با شعارهای دهان پر کن با این موضوع مواجه هستیم.

 

 

 

مشاور عالی رییس قوه قضائیه اهمیت موضوع از نظر قرآن را مورد توجه قرار داد و با طرح این پرسش که چرا دنیا به موضوع صهیونیست ها اهمیت می دهد؟ چرا برای نظام سلطه اینقدر اهمیت دارد که شیشه عمر خود را در اختیار این رژیم آدم کش قرار می دهد؟ و... اظهار داشت: قرآن بیش از هر قوم و ملت و دیانتی از قوم یهود و داستان موسی نقل کرده و هیچ قوم و دینی در قرآن به اندازه دین یهود نام برده نشده اما قرآن تعریفی از وضعیت، شخصیت و جایگاه آنها دارد که هویت این قوم بر نژاد پرستی است.‌

 

 

 

وی افزود: امروز کل یهودی های دنیا ۱۸ میلیون نفر هستند که عده ای در فلسطین، بخشی در آمریکا و بقیه در دنیا پراکنده هستند؛ اینها با کسی ازدواج نمی کنند حتی دو قوم میان یهود هم ازدواج نمی کنند زیرا می گویند اختلاط خونی نباید ایجاد شود چون ما نژاد برتر هستیم؛ آنها خودبرتربین هستند و خود را قوم برگزیده می دانند؛ قرآن محاجه زیبایی با اینها می کند، می گوید که اگر دوستان خدا هستید آرزوی مرگ بکنید که زودتر پیش خدا بروید.

 

 

حجت الاسلام پورمحمدی، یهودیان را مبدع تفکر مادی گرای امروز دانست و با اشاره به اینکه بزرگترین فیلسوفان و نظریه پردازان غربی، یهودی هستند؛ گفت: «یدالله مغلوله» این تئوری یهود و تمدن امروز است که می گویند خدا ما را ساخته و امکانات داده‌ و دیگر خود باید اداره کنیم؛ چرا قرآن با این شدت اینها را لعنت می کند!

 

 

وی با استناد به آیات قرآن کریم سفاکی و خونریزی، دلبستگی شدید به دنیا که دلبسته ترین آدم ها به دنیا حتی بیش از مشرکان. هستند؛ رباخواری حتی احبار آنها، آدم کشی و آتش افروزی، فساد، پیمان شکنی و... را از دیگر ویژگی های یهودیان فهرست کرد و افزود: هویت اینها پیمان شکنی است. و قلب اینها قسی شده لذا اگر با یهود مبارزه می کنیم یعنی با تمدن تجاوزکارانه جربان استکبار که جنگ تمدنی عظیم است، مبارزه می کنیم و حرکت شما تاریخی و ماندگار در تاریخ امروز بشریت و امت اسلامی است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس فلسطین معامله قرن قدس مراسم شب قدر مسجد شب قدر بیرجند روز جهانی قدس روز قدس کرمان پورمحمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حضور یهودیان در مسجدالاقصی در اولین روز عید پسح

فیلم| حضور یهودیان در مسجدالاقصی در اولین روز عید پسح

دیگر خبرها

  • فیلم | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!​
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • فیلم| حضور یهودیان در مسجدالاقصی در اولین روز عید پسح
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است