Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@12:29:49 GMT

ویندوز به خط پایان نزدیک می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۹۱۵۹

ویندوز به خط پایان نزدیک می‌شود؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بعد از نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ شایعات و گزارش‌های متعددی مبنی بر تلاش مایکروسافت، شرکت توسعه‌دهنده محبوب‌ترین سیستم‌عامل رایانه یعنی ویندوز مبنی بر جایگزینی آن و ارائه یک سیستم عامل بهتر و کارآمدتر منتشر شد.

با اینکه این غول تکنولوژی آمریکایی به طور رسمی معرفی یک سیستم‌عامل جدیدتر و بهتر را تأیید نکرده است اما نیک پارکر، معاون امور مشتریان و فروش دستگاه‌های مایکروسافت، همزمان با حضور در رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ در مورد رویکرد جدید مایکروسافت درباره یک سیستم‌عامل مدرن و یکپارچه اظهاراتی را بیان کرد که جنجال و سر و صدای زیادی را در دنیای فناوری به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این جنجال‌ها برای آن است که احتمال می‌رود مایکروسافت تصمیم جایگزینی ویندوز را برای سیستم‌های رایانه گرفته باشد.

با اینکه پارکر در این رویداد هیچ‌گونه اشاره‌ای به نام این سیستم‌عامل مدرن نکرد اما به وضوح بیان کرد که مایکروسافت قصد دارد نسل جدیدی از دستگاه‌های رایانه را که مجهز به یک سیستم عامل مدرن و یکپارچه هستند، را آماده سازی کند.

بر اساس گفته‌های وی، مایکروسافت باور دارد که معرفی یک سیستم‌عامل مدرن و یکپارچه به صورت پیش فرض برای سیستم‌های رایانه احتمال حملات سایبری، بدافزاری و آسیب پذیری‌های امنیتی را تقریباً به صفر خواهد رساند. در کنار همه این تفاسیر، این سیستم‌عامل قابلیت اتصال به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه را نیز خواهد داشت که به کاربران امکان بهره‌مندی از خدمات پرسرعت این نسل جدید از اینترنت را می‌دهد.

تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که تمامی تعاریفی که مایکروسافت قبلاً و همچنین در جریان برگزاری رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ عامل یکپارچه و مدرن داشته، هیچ شباهتی به سیستم‌عامل کنونی آن یعنی ویندوز ندارد و این بدان معناست که احتمالاً ویندوز در سال‌های پایانی عمر خود به سر می‌برد و شرکت مادر و توسعه دهنده آن قصد دارد به زودی محبوب‌ترین تعامل رایانه در جهان را با یک گزینه بهتر و مدرن تر با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵g و اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند جایگزین کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ويندوز10

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش

علیرضا رهایی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور وظیفه دارد از ظرفیت بزرگ علمی و تحقیقاتی خود برای حل مشکلات کلان صنعت کشور استفاده کند.

وی افزود: این دانشگاه با همکاری ۱۸ دانشکده، ۱۴ پژوهشکده و ۴ پردیس خود در بندر عباس، ماهشهر، گرمسار و کیش انجام چهار برنامه کلان مطالعاتی و تحقیقاتی را در اولویت کار خود قرار داده است و در راستای این برنامه‌ها ارتباطاتی گسترده با ارگان‌های مرتبط برقرار شده پروژه‌های علمی بزرگی طراحی شده که مقدمات اجرایی این پروژه‌ها نیز فراهم شده است، همچنین پژوهشکده‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر که مأموریت انجام طرح‌های کلان را دارند مجدداً فعال شده و مشغول حل مشکلات و نیازهای مهم کشور هستند.

سرپرست دانشگاه امیرکبیر با اشاره به پروژه ابر رایانه سیمرغ گفت: سیمرغ بزرگ‌ترین ابر رایانه موجود در کشور است و الان به دلیل امکاناتی که دارد و روندی که برای توسعه این ابر رایانه طراحی شده بسیاری از ارگان‌های مختلف کشور در حال استفاده از این ابر رایانه هستند. آخرین استفاده از این ابر رایانه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفت که این سازمان برای ذخیره حجم زیاد اطلاعات تصویری که در مسیرهای مواصلاتی کشور دارد با دانشگاه امیرکبیر برای استفاده از ابر رایانه سیمرغ قرارداد منقعد کرد و در حال حاضر سازمان راهداری در حال استفاده از این ابر رایانه است.

رهایی ادامه داد: دانشگاه امیر کبیر در این زمینه امکانات مناسبی را تخصیص داده است اما به طور کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پشتیبانی لازم را انجام می‌دهند و همچنین پیش بینی شده است که از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری اعتبار جدیدی به مقدار ۲۰ میلیارد تومان برای این ابر رایانه تخصیص پیدا کند که بتوانیم با افزایش ظرفیت پردازش، موقعیت و جایگاه این ابر رایانه را در سطح دنیا حفظ کنیم.

کد خبر 6075840

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • رژیم صهیونیستی روز به روز به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود
  • نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه (فیلم)
  • تجهیز پیشرفته‌ترین رایانه کوانتومی چین به یک سپر امنیتی قدرتمند
  • پایان راه اسطوره؛ توماس مولر با اتمام قراردادش از فوتبال خداحافظی می‌کند؟