Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، احمد شنوایی سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی گفت: پس از حضور برخی از مسئولان دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان و ملاقات با مسئولان جهاد دانشگاهی استان، این درخواست مطرح و در سفر هیأت اعزامی ایران با محوریت خراسان شمالی امور مربوط به آن انجام و تفاهم نامه نیز امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خراسان شمالی در مورد درخواست‌هایی که داشت با برنامه و دقیق وارد شد، افزود: در این سفر علاوه بر ایجاد شعبه دانشگاهی، در زمینه اصلاح نژاد اسب و گیاهان دارویی نیز تفاهم نامه منعقد شده است.

وی اظهار داشت: نکته مهم در این رفت و آمد این بود که پس از این تمام مراودات و ارتباط جهاد دانشگاهی با قرقیزستان از طریق خراسان شمالی و با محوریت انتفاع به استان انجام خواهد شد و تاکید بر این است که اولویت اول استفاده از توانمندی‌های این استان باشد.

وی با اشاره به سفر سفیر ایران در ترکمنستان به خراسان شمالی و درخواست‌هایی که در این سفر مطرح شد نیز گفت: ترکمنستان دو درخواست شامل مبارزه بیولوژیک با آفات و تحقیقات فنی و همکاری در زمینه‌های کشاورزی را مطرح کرده که اکنون سازمان جهاد کشاورزی باید با تدوین برنامه‌ای دقیق در این مورد، به موضوع وارد شود.

شنوایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران در ترکمنستان که احتمالاً مردادماه برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه که با محوریت خراسان شمالی برپا می‌شود، فرصتی است که باید از آن نهایت استفاده را کرد.

استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان است.
انتهای پیام/ط
منبع/ایرنا


شعبه جهاد دانشگاهی خراسان شمالی در قرقیزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد جاده جنگل گلستان - چمن بید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، محور جنگل گلستان - چمن بید و برعکس به دلیل بارش شدید باران و سیلاب و طغیان رودخانه، برای رعایت ایمنی وسایل نقلیه عبوری تا اطلاع بعدی مسدود است.

مسافران و رانندگان، از طریق سامانه گویای ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه ها، انسداد یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • برندگان روز شانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد
  • ریزش سنگ در این جاده شمالی/ ترافیک به سمت تهران پرحجم شد
  • انسداد جاده جنگل گلستان - چمن بید