Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@17:42:08 GMT

بولتون خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۲۵۷۰

به گزارش فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

بولتون در مصاحبه با روزنامه «دیلی تلگراف» توضیح داد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند ائتلاف نظامی «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) را تقویت کرده و همچنین نشانه احترام گذاشتن دولت به نتیجه همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی با بیان اینکه واشنگتن خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است، تصریح کرد: «ترجیح آمریکا برای بریتانیا این است که مسیر درخواست مردم را دنبال کرده و اتحادیه اروپا را ترک کند. این درسی برای همگان درخصوص پیروزی دموکراسی است».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین افزود: «گمان می‌کنم این امر (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به‌طور خاص به ما در ناتو یاری می‌رساند زیرا یک کشور مستقل و قدرتمند دیگر خواهد بود که در موثرتر بودن کمک می‌کند».

بعد از سه بار رد شدن توافق برگزیت در پارلمان انگلیس، تهدید اتحادیه اروپا به خروج اجباری انگلیس بدون توافق و همچنین استعفای معاون پارلمانی دولت، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته با اعلام استعفای خود گفت که در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسما از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • هزاران صهیونیست بازهم خواستار استعفای نتانیاهو شدند