Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@12:45:36 GMT

سه محصول پر نمک در سفره ایرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۳۳۸۱

سه محصول پر نمک در سفره ایرانی‌ها

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، گفت: نان، پنیر و دوغ مهم‌ترین منابع دریافت نمک نهفته در سبد غذایی ایرانیان هستند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هدایت حسینی گفت: بیشترین سهم دریافت نمک نهفته از طریق مواد غذایی در سبد غذایی ایرانیان مربوط به نان، پنیر و دوغ است.

وی با تاکید بر اهمیت پویش ملی کنترل فشار خون، اظهار داشت: متأسفانه سرانه مصرف نمک طعام روزانه در ایران بیش از دو برابر مقدار استاندارد جهانی است که برای اجتناب و پیشگیری از بروز بیماری‌ها به ویژه پرفشاری خون باید این فرهنگ تغذیه‌ای در کشور اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسینی افزود: نتایج مطالعاتی که اخیراً توسط انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در خصوص عوامل غذایی مؤثر بر افزایش فشار خون ناشی از دریافت نمک انجام شده حاکی از آن است که در سبد غذایی هموطنان ما بیشترین سهم دریافت نمک نهفته در مواد غذایی به نان، پنیر و دوغ اختصاص دارد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، گفت: بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه حدود ۵۳ درصد نمک دریافتی روزانه در سبد غذایی ایرانی‌ها از طریق نمک اضافه شده به غذا، ۵/۱۲ درصد از طریق نان، ۳/۵ درصد از طریق پنیر، ۷/۴ درصد از طریق دوغ و مابقی از طریق سایر منابع غذا یی تأمین می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه سرانه نمک طعام روزانه دریافتی در ایران بیش از دو برابر میزان توصیه شده توسط مراجع علمی بین المللی است، تاکید کرد: برای پیشگیری و کنترل پرفشاری خون به هموطنان توصیه می‌شود از افزودن نمک به غذا از طریق نمکدان در سر سفره پرهیز کرده و حتی الامکان از محصولات لبنی و نان کم نمک استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دریافت نمک مواد غذایی مصرف نمک صنایع غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: هزینه‌های بالای تولید برای کشاورزان و نبود حمایت‌های لازم جهت تأمین نهاده‌های مورد نیاز و بازار‌های مناسب از دلایل عمده کاهش رغبت کشاورزان طارمی برای تولید این محصول با ارزش است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی طارم برای کشت بسیاری از محصولات از جمله سیر مناسب است، افزود: هم اکنون برداشت این محصول از ۱۰۰ هکتار اراضی تحت کشت آن در طارم آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار تن سیر وارد بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی طارم  با بیان اینکه همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد، گفت: هم اکنون ۵۵۰ نفر بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

یارمحمدی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و افزود: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان‌های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم حدود ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز دارد، گفت: سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و برداشت می‌شود که کرفس، نخود فرنگی، سیر و باقالا از عمده محصولاتی است که در پاییز کشت و در اوایل فصل بهار برداشت و روانه بازار می‌شود.

وی ادامه داد: استان زنجان تولیدکننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است که عمده محصولات باغی تولیدی آن زیتون، سیر و انگور است و شهرستان‌های طارم، ابهر، زنجان و خرمدره بیشترین سهم صادراتی محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • تصاویری جدید از برخورد موشک‌های ایرانی به اسرائیل + ویدئو | مانور موشک های سپاه را ببینید
  • تصاویری جدید از برخورد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به سرزمین‌های اشغالی | صدای الله اکبر و شعف فلسطینی ها لحظه برخورد موشک ها
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند