Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@16:03:27 GMT

بهار در بهشت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۳۴۳۱

بهار در بهشت

فرقی نمی‌کند زائر باشی یا مجاور. وقتی طلبیده می‌شوی، یک حس مشترک وجود دارد، آن هم آرامش است.

و حالا این روزها ۲۵۰ دانش‌آموز دختر دوره متوسطه اول و دوم در مسجد گوهرشاد در سه شبانه‌روز برای انجام اعتکاف طلبیده شده‌اند. به محل اعتکاف دانش‌آموزان در مسجد گوهرشاد در شبستان سبزواری می‌روم. هر کدام باتوجه به زمان امتحان‌های پایان سال مشغول درس خواندن یا انجام کارهای اعتکاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانش‌آموزان از منتخبان تمامی مدارس متوسطه اول و دوم مشهد و  بیشتر دانش‌آموزان با معدل‌های بالای ۱۹ هستند.

 دنیا را کنار می‌گذارم

نرگس رفیعی، سال سوم دبیرستان رشته انسانی که چهارمین مرتبه است معتکف شده، درباره حس اعتکاف می‌گوید: هربار که به اعتکاف می‌آیم، قدر آن را بیشتر می‌دانم. اینجا حس خاصی دارد. دفعه‌های اول دلم برای خانواده‌ام تنگ می‌شد، اما اینجا حس خاص وصف‌ناپذیری ‌دارد، چرا که در اینجا دنیا را کنار می‌گذاری و آنچه حس معنوی و خداشناسی است را پیدا می‌کنی.

وی درباره برنامه‌های اعتکاف بیان می‌کند: چون زمان امتحانات آخر سال است  در اینجا علاوه بر مناجات‌خوانی، سخنرانی، جزء‌خوانی قرآن کریم و حلقه‌های معرفت، کلاس‌های رفع اشکال هم برگزار می‌شود.

 پای صحبت معتکفان

زهرا درخشانی، سوم دبیرستان، رشته علوم تجربی هم درباره این اعتکاف به همراه دانش‌آموزان مختلف از سایر دبیرستان‌ها می‌گوید: دومین بار است که به اعتکاف می‌آیم و این بار در حرم حس و حال خاصی دارد. سه روز قرار است خودم باشم و با خدای خودم. این فرصت برای همه ما همیشه مهیا نیست، پس باید قدر آن را دانست. وی خاطرنشان می‌سازد: هر گروه یک سوره را انتخاب و در این سه روز آن را تلاوت می‌کنند. در معنی آن تدبر کرده و سپس به تفسیر آن می‌پردازیم. از دیگر برنامه‌های خوب این اعتکاف مشاوره‌های خانوادگی، تحصیلی و اخلاقی است که به اعتقاد من در این اعتکاف فرصت خوبی برای مشاوره هم هست.

این دانش‌آموز می‌گوید: اینجا از فضای مجازی و همه اتفاقات دنیا دور هستیم و فرصت خوبی برای عبادت و حس و حال خوب فضای معنوی است. نسترن محمدزاده، دانش‌آموز کلاس دهم رشته علوم انسانی هم می‌گوید: زیارت گروهی و رفتن پشت پنجره فولاد حس خاصی داشت. ریحانه خسروی هم می‌گوید: گاهی آن‌قدر سرگرم مسائل روزمره زندگی می‌شویم که گویی از اعتقاداتمان ناخودآگاه فاصله می‌گیریم. اعتکاف فرصت دوباره برای یادآوری همین فاصله‌ها و دوباره پیدا کردن خودمان است.   وی بیان می‌کند: اینجا یک تجربه زندگی دسته‌جمعی را هم خواهیم داشت که به نظر من برای هر کدام ما لازم است. زهرا حیدری هم می‌گوید: آن قدر اعتکاف جذاب است که هر بار آن را تجربه کنی ابعاد بهتر آن را درمی‌یابی. اینجا استفاده درست از زمان و برنامه‌ریزی را یاد می‌گیریم. وی که دانش‌آموز یکی از مدارس امام رضا(ع) است، اظهار می‌دارد: اینجا با غذای حضرت روزه می‌گیریم و افطار می‌کنیم و این افتخار کمی نیست.

 ۱۴ سال تجربه اعتکاف

در همین حال معاونت خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره برگزاری اعتکاف دانش‌آموزان دختر در حرم مطهر می‌گوید: اعتکاف در ماه مبارک رمضان از ۱۴ سال گذشته تاکنون از طرف اتحادیه برگزار می‌شود. سیده مرضیه خرسندی می‌افزاید: اعتکاف‌ها یک سال برای دانش‌آموزان پسر و یک سال برای دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود. امسال ۲۵۰ دانش‌آموز دختر در دوره اول و دوم متوسطه به همراه ۳۰ نفر از کادر و سرگروه‌های معتکف  در این مراسم شرکت می‌کنند. وی درباره نام این اعتکاف (بهار در بهشت) نیز توضیح می‌دهد: بهار کنایه از بهار قرآن که اشاره به ماه مبارک رمضان است، دارد و همچنین نوجوانی دانش‌آموزان که بهار زندگی آن‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری است و بهشت، منظور حرم امام رضا(ع) و خانه خداست.

 حس آرامش

از حرم که بیرون می‌آیم، می‌دانم آرامش برای همه آن‌هایی که به سمتش می‌آیند وجود دارد. می‌دانم هر کسی به اندازه‌ای که بخواهد می‌تواند دستان پر و احساسی زیبا از  محضر امام میهمان‌نوازمان با خود به همراه ببرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعتکاف حرم مطهر رضوی اعتکاف دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، به همت ستاد برگزاری مراسم مذهبی شهرستان سروستان ، دانش آموزان دهه هشتاد و نودی از مدارس شهر سروستان با حضور در زمین چمن مجموعه ورزشی شهید حاج قاسم سلیمانی ، سرود سلام فرمانده را همخوانی کردند.

 این مراسم از شبکه خبر و شبکه فارس به صورت زنده و مستقیم پخش شد. 

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان
  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • تجلیل از مسئولان و دست‌اندرکاران اعتکاف در قزوین
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است