Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@05:47:47 GMT

آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۴۳۳۵

آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن

قرار است امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن آغاز شود. طرحی که بر اساس آن ۲۰۰ هزار مسکن در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده شهری ساخته می شود. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران بانک مسکن کلنگ آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید اندیشه به زمین زده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس طرح وزارت راه و شهرسازی قرار است امسال و سال آینده 400 هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه ساخته شود. سهم شهرهای جدید  از این تعداد  200 هزار واحد مسکونی است و شرکت بازآفرینی شهری ایران و بنیاد مسکن به ترتیب متولی ساخت 100 هزار مسکن در بافت های فرسوده و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت هستند.

مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی دو روز پیش درباره برنامه دولت برای بخش مسکن گفته بود: طرح دولت برای ساخت مسکن کافی نیست، اما خوب است، برای عملیاتی شدن آن باید دولت و بخش خصوصی مشارکت کنند.

وی افزود: ساخت و تکمیل عملاً یک تا 1.1 میلیون واحد شروع شده و با واگذاری حدود 500 هزار واحد مسکن مهر و 400 هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی و 200 هزار مسکن روستایی تکمیل خواهد شد.

وی درباره جزئیات طرح هم گفت: بحث، بحث مشارکت است، زمین را دولت می‌آورد و سرمایه را بخش خصوصی و قرارداد طبق سهم مشارکت دو طرف بسته می‌شود و در این راه از همه ظرفیت‌های قانونی برای تسهیل کار استفاده می‌کنیم اما کار غیرقانونی و خلاف مقررات نمی‌کنیم و هر جا هم که ظرفیت قانونی وجود دارد اما از آن استفاده نمی‌شود به ما منعکس کنند تا جهت حل آن اقدام شود.­

به گزارش تسنیم، بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران اقتصاد مسکن با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزارت راه و شهرسازی برای اجرایی کردن برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن بر این باورند که این طرح حداقل از دو سال آینده روی بازار تاثیرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، دوشنبه ۲۷ فروردین آئین واگذاری ۳۳ هزار و ۶۸۳ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور به شکل ویدیوکنفرانسی و با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.

این واحدهای مسکونی به همت کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث و به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت واگذار شده است.

?سهم استان خراسان رضوی از این افتتاح، میزان ۲۱۰۵ واحد مسکونی بود که با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امدام امام ( ره) استان و به نمایندگی از کل واحدهای استان در شهر خواف با دستور ریاست جمهور واگذار شد.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۰۳۹ واحد مسکن کمیته امداد ‌در استان هرمزگان
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • واگذاری بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • مراسم واگذاری ۸۰۹ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در آذربایجان‌غربی
  •  آئین واگذاری ۸۰۹ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در آذربایجان‌غربی 
  • ۱۶۰۲ واحد مسکونی ‌به‌ مددجویان کمیته امداد خوزستان واگذار شد
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان به ۵۹ درصد رسید
  • آغاز واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم
  • درخواست وزارت راه از متقاضیان نهضت ملی مسکن ؛ زودتر پول ها را پرداخت کنید !