Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قوچان؛ سعید فکوری عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در پی بارندگی های اخیر سطح شهرستان در 3 روستای قوچان بیش از 40 خانوار حادثه دیده بودند که توسط هلال احمر امداد رسانی شدند.

وی ادامه داد: اولین حادثه مربوط به روستای چیتگر در کیلومتر 15 محور فاروج به قوچان بود که نیروهای عملیاتی شعبه در ساعت 2 بامداد پنجشنبه 9 خرداد به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه آب از خانه این روستا انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکوری ادامه داد: تا به این لحظه بیشترین خسارت وارد شده به روستای یدک بود که تیم امداد و نجات شعبه در قالب چهار تیم عملیاتی در ساعت 21 دیشب 9 خرداد به این روستا اعزام شدند که در ارزیابی های اولیه 30 خانوار از سیل آسیب دیده بودند که با تلاش شبانه روزی امدادگران و نجاتگران هلال احمر قوچان عملیات تخلیه آب از 30 واحد مسکونی این روستا انجام و به بیش از 100 نفر از افراد حادثه دیده امدادرسانی انجام شده است.

رئیس هلال احمر قوچان عنوان کرد: همچنین یک تیم عملیاتی دیگر نیز به روستای عمارت اعزام شده اند و در حال حاضر ارائه خدمات به عشایر حادثه دیده از سیل را عهده دار هستند.

فکوری تصریح کرد: تا به این لحضه 15 شل آب معدنی و 150 عدد قرص نان جهت توزیع در بین عشایر عمارت ارسال شده و در روستای یدک از چهار دستگاه موتور پمپ و لجن کش جهت تخلیه آب منازل در روستای یدک و دو دستگاه دیگر در روستای چیتگر مورد استفاده قرار گرفته است و در این عملیات ها از شش دستگاه خودرو عملیاتی (آمبولانس، پیکاب، یونیماگ و غیره) مورد استفاده قرار گرفته و بیش از 30 نفر از پرسنل و امداد گران و نجاتگران این شعبه در عملیات ها حضور داشته اند

فکوری در پایان گفت: در حوادث اخیر ستاد مدیریت بحران شهرستان، راهداری، اتشنشانی، پلیس راه و اداره آب و برق شهرستان جهت سرعت بخشیدن به امداد رسانی ها نیز حضور داشته اند.

خبرنگار: سهیلا چترآبگون

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راه جمعیت هلال احمر خودرو سیل هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی

ایسنا/گلستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان‌ از امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل زده گلستانی همزمان با تشدید بارش‌ها خبر داد.

 رضا حاجیلری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در مجموع به ۱۱۲ نفر خدمات امدادی هلال احمر ارائه شده است.

وی بیان کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز (‌سه‌شنبه و چهارشنبه) در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گلستان افزود: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان،‌ رضا آباد، پل سیاه‌چو و سنگستان، در علی‌آبادکتول روستای مهدی‌آباد، در بندرگز روستای محمدآباد و در آق‌قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تاثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

حاجیلری خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌ احمر شهرستان‌های تحت تاثیر، برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به این که با دریافت گزارش های جدید آبگرفتگی، نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، اضافه کرد: عمده‌ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده و امدادرسانی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان (EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است.

 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر
  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد