Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با طی شدن فرایند بازنشستگی و خروج سرباز معلمان تا پایان مهر ماه امسال پنج هزار و ۲۶۰ معلم این استان از چرخه تعلیم و تربیت خارج می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین، علی ابری افزود: بازنشستگی این تعداد نیروی انسانی می تواند برای این مجموعه مشکل آفرین باشد اما برنامه ریزی ها برای مدیریت این شرایط در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تعداد ۷۴۲ نیروی جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی به مجموعه آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بررسی ها نشان می‌دهد برای آغاز سال تحصیلی در مهر ماه ۹۸ به ۷۴ هزار و ۵۰۰ معلم در استان نیاز است که باتوجه به آمار موجود در شرایط فعلی ۱۲ هزار و ۵۰۰ معلم کم داریم.

وی افزود: برنامه ریزی برای تامین نیروی انسانی از محل خرید خدمات و موارد مشابه در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در حال انجام است.

استان خراسان رضوی هم اکنون با یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز حدود ۹درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تحت پوشش خود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازنشستگی معلمان سرباز معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ غلامعلی حداد عادل درنشست ملی مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی افزود: درباره مدارس غیردولتی در کشور ما اختلاف نظر وجود دارد و بحث و مناقشه هست. بعضی وجود مدارس غیردولتی را مغایر با عدالت آموزشی می‌دانند، بعضی آن‌ها را به حال کشور مفید می‌دانند. به نظر من این موضوع بستگی به نظر موسسان دارد.

اگر شخصی مدرسه‌ای تاسیس و به آن به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه کند و کاری به کار ملت و کشور نداشته باشد، این با عدالت آموزشی نمی‌خواند. اما اگر قصد از این مشارکت و تأسیس این باشد که ما به فرزندان این آب و خاک مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آنها، رسیدگی کنیم در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و حتی عدالت آموزشی موثر باشند. 

وی ادامه داد: ما به هر فرزندی از ایران زمین به عنوان یک استعداد و سرمایه نگاه کنیم، بنای ما این باشد که حتی یک نفر ضایع نشود، اگر چنین نگاهی داشته باشیم ایران ما به سرعت پیشرفت خواهد کرد. شخصی امکانات دارد و هزینه تحصیل فرزندش را می‌دهد، در نتیجه این یک صرفه‌جویی است و آموزش و پرورش آن هزینه را صرف فرزندی می‌کند که توانایی ندارد. 

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: ما باید برای این نظام نیرو تربیت کنیم. هر فرزندی در هر گوشه‌ای از ایران زمین یک سرمایه است، شهیدسلمیانی از یک روستایی از کرمان برخواسته است که با ذره‌بین هم روی نقشه نمی‌توان آن روستا را پیدا کرد، اما این‌گونه تربیت شدند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اگر مدرسه غیردولتی تاسیس می‌کنیم باید افراد را طوری تربیت کنیم که علم و سوادی که فرامی‌گیرند را در خدمت این ملت و این کشور قرار دهند.

حدادعادل افزود: هیچ راهی برای پیشرفت واقعی و درازمدت کشور غیر از تربیت نیروی انسانی وجود ندارد، تربیت نیروی مومن و عالم، این کاری است که همه وظیفه داریم انجام دهیم و خود را جدا از جریان اصلی آموزش و پرورش ندانیم، کار کنیم و کمک کنیم. 

وی در پایان تاکید کرد: باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم و با تربیت نیروی انسانی «ما می‌توانیم» را تقویت کنیم.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • استخدام بیش از ۴ هزار مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است