Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه دارو دفتر خدمات‌ تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: در سنوات اخیر، هیچ تغییری در ضوابط ارایه دارو به بیماران‌ دیابتی تحت پوشش بیمه سلامت در جهت محدود نمودن یا کاهش تعهدات ایجاد نشده است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ نوشین جزایری اظهار کرد: داروهای بیماران دیابتی برابر فهرست داروهای مورد تعهد سازمانهای بیمه گر پایه و با توجه به ضوابط مربوطه در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران دیابتی برای کنترل بیماری از داروهای خوراکی و یا تزریقی استفاده می‌کنند.

وی افزود: درهمین رابطه اشکال دارویی متنوع و متفاوتی از انسولین‌های تزریقی مشتمل بر ویال و یا قلم‌های تزریقی از سوی مراکز طرف قرارداد با پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

رئیس گروه دارو دفتر خدمات‌ تخصصی سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: داروهای بیماران دیابتی جزو پرهزینه‌ترین داروها برای سازمان بیمه سلامت است، به طوری که هزینه پرداختی بابت انسولین‌های قلمی، اولین رتبه را در هزینه‌های دارویی این سازمان به خود اختصاص داده است.

جزایری تصریح کرد: سهم سازمان بیمه سلامت برای انسولین‌های قلمی درسال 97 بیش از 235 میلیارد تومان بوده اما با وجود رشد فزاینده هزینه‌ها، ضوابط ارایه داروها از سال 96 تاکنون تغییری نکرده و در ضوابط ارایه خدمت، هیچ محدودیتی اعمال نشده است؛ ارایه انسولین‌های قلمی منوط به ارایه مدارک و مستندات پزشکی دال بر بیماری دیابت است و این انسولین‌ها تا سقف 7 عدد در ماه بدون محدویت و بیش از آن با تایید کمیته علمی تخصصی قابل پرداخت است.

رییس گروه دارو دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه درسال 97 بیش از 195 هزار بیمه شده این سازمان از انسولین‌های قلمی استفاده کرده‌اند اظهار کرد: امروزه با شیوع به نسبت بالای بیماری دیابت درکشور، اقدامات پیشگیرانه ازجمله اصلاح شیوه زندگی، بیش از پیش ضرورت خواهد داشت.

بازنگری در بسته خدمات بیمه سلامت با هدف پوشش داروهای ضروریزندانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرنددفترچه بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر رایگان صادر می‌شود

انتهای پیام/

R1538/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط داروی شیمیایی بیمه سلامت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داروی شیمیایی بیمه سلامت داروی شیمیایی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک


دکتر محمد غلام نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در موسسات طرف قرارداد، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، داروخانه و خصوصا در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلا به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.
دکتر محمد غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روز‌های آینده برطرف شود.
وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصا از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلا تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سماناه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری *۱۶۶۶# هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را سوال و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲