Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سیامک ایپکچی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سرپرست آزمایشگاه سازه بعنوان مدیر پروژه تستهای ادوات ریل راه آهن با اشاره به مطالعات این دانشگاه در زمینه رفتار ادوات روسازی ریلی گفت: این مطالعات در آزمایشگاه سازه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ظرفیت ۳۰ تن در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انجام این نوع آزمایش‌ها برای اولین بار است که در داخل کشور انجام می‌شود، یادآور شد: آزمایش‌های مرتبط با ادوات روسازی خطوط ریلی تا قبل از آن در آزمایشگاهی در شهر مونیخ کشور آلمان اجرایی می‌شد که با راه اندازی آزمایشگاه تست روسازی ادوات ریلی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این تست‌ها در داخل کشور اجرایی می‌شود.

ایپکچی با تاکید بر اینکه ادوات روسازی ریلی خطوط راه آهن بعنوان یکی از پرکاربردترین سیستم‌های حمل و نقل کشوری، اظهار کرد: تست این نوع ادوات بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم نسبت به عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنیم و مطمئن باشیم که این ادوات ظرفیت‌های لازم را دارند.

ایپکچی با بیان اینکه این تست‌ها تا قبل از این با هزینه‌های چند هزار یورویی در خارج از کشور انجام می‌شد، ادامه داد: با همکاری محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همکاری بخش خصوصی و دولتی در صنعت راه آهن کشور موفق به بومی سازی این آزمایشگاه در داخل کشور شدیم و توانستیم امکان انجام تست‌های مرتبط با این ادوات را در کشور فراهم کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه با راه اندازی این آزمایشگاه، کلیه تست‌های ادوات روسازی ریل راه آهن در آزمایشگاه سازه این دانشگاه اجرایی می‌شود، گفت: این دسته از آزمایش‌ها بر طبق استاندارد BS EN ۱۳۱۴۶ شامل ۹ آزمایش می‌شود که تست‌هایی چون آزمایش‌های خستگی، مقاومت محوری و شرایط محیطی سخت از جمله آن است.

به گفته وی در این آزمایشگاه، تست‌هایی چون اندازه گیری مقاومت الکتریکی، مقاومت محوری، پیچشی، ضربه و تست خستگی انجام می‌شود.

ایپکچی با تاکید بر اینکه نتایج به دست آمده از این تست‌ها می‌تواند بعنوان مرجعی برای صحت عملکرد ادوات روسازی ریلی در کشور محسوب شود اظهار کرد: بر این اساس مجموعه‌های صنعتی می‌توانند با اطمینان زیاد به این آزمایش‌ها اتکا کنند.

این محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه با راه اندازی این آزمایشگاه دیگر نیازی به انجام تست‌های ادوات روسازی ریلی در کشورهای دیگر نیست، اضافه کرد: برخی از تجهیزات این آزمایشگاه چون دستگاه تست شرایط محیطی سخت و تست مقاومت الکتریکی ریلی از سوی محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

کد خبر 4630997 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر محققان ایرانی قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است

محسن پوراحمدی مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد گفت: همجواری افغانستان با گذرگاه دوغارون یک فرصت طلایی برای حضور فعالان اقتصادی این کشور همسایه در منطقه به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت، در بخش‌های مختلف نهایت استفاده را برد.

او افزود: هم اکنون سرمایه گذران افغانستانی برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه‌های معادن، توریسم درمانی، هتل‌داری، نفت و گاز در منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد با اشاره به این که معبر زمینی دوغارون مهمترین پل ارتباطی ایران با برخی از کشور‌های آسیای میانه است، ادامه داد: حضور در بازار‌های جهانی از طریق افغانستان از مهمترین اهدافی است که با ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون به دنبال آن هستیم که برای محقق شدن این مهم باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد که این خود منجر به افزایش سطح مبادلات ایران با کشور‌های همسایه خواهد شد.

پور احمدی بیان کرد: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده در منطقه دوغارون باید به دنبال تسهیلگری و روان‌سازی همه فعالیت‌های اقتصادی آن ببود که خود، نقش زیادی در رفع موانع و مشکلات پیش رو دارد.

او تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری دوغارون و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در آن باید برای رونق اقتصاد و معیشت خانواده‌های مرزنشین مفید و سودمند باشد که نقش مرزنشینان در تامین امنیت پایدار مثال زدنی است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد با بیان این که محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم است تاکید کرد: شکوفایی مناطق مرزی و محروم یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم است که ساکنان آن بتوانند از خدمات و امکانات متوازن دولت در همه بخش‌ها استفاده کنند.

پوراحمدی اظهار کرد: همه مسئولان و دستگاه‌های متولی در حوزه ایجاد منطقه آزاد دوغارون به دنبال این هستند تا مردم خطه مرزی تایباد از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند و اثرات آن در بخشی از اقتصاد و تامین معیشت آنان دیده شود.

او افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون در سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار پیش بینی شده که به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به شروع عملیات ساخت و ساز مرحله نخست آن هم اکنون فقط در ۲۵۷ هکتار در نظر گرفته شده که به دنبال شناسایی مشکلات و رفع آنها هستیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد ادامه داد: در ساخت مرحله نخست این منطقه حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم در منطقه دوغارون مشغول به کار خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • سامانه مهارت افزایی اسکلینو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد