Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، در طول چند سال گذشته بحث مجازات های جایگزین حبس بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و همین موضوع سبب شده پای افرادی که خطاهای کوچک انجام می دهند، به زندان باز نشود.

علاوه بر این و با توجه به اینکه حکم بیشتر این افراد به ارائه خدمات عمومی ختم می شود، به نوعی خدمتی هم به سایر شهروندان جامعه ارائه می شود و به این صورت زمینه ای فراهم می گردد تا توانمندی این افراد به صورت رایگان مورد استفاده دیگران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی افراد هم از سوی قضات به فعالیت های فرهنگی و حتی کتابخوانی محکوم می شوند تا به این وسیله جرمی که مرتکب شده اند را دیگر انجام ندهند.

از جمله این موارد، جوان تفتی است که بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی کرده بود و حکم دو ماه حبس وی به آموزش دروس مختلف به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد تبدیل شد.

محمدحسن وراثی رئیس کمیته امداد شهرستان تفت در این مورد با بیان اینکه رسیدگی به امور محرومان و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود برای خدمت بهتر به مددجویان تحت حمایت در دستور کار این نهاد قرار دارد، اظهار داشت: مجازات فردی که به اتهام رانندگی بدون گواهینامه به تحمل دو ماه حبس تعزیری محکوم شده بود به ارائه خدمت به نیازمندان تبدیل شد.

وی تصریح کرد: به‌موجب دادنامه‌ای که از سوی یکی از شعبه‌های دادگاه کیفری شهرستان تفت به کمیته امداد ارسال شد، مجازات حبس تعزیری فردی که بدون گواهینامه در حال رانندگی بود به انجام 30 ساعت خدمات عمومی رایگان به‌صورت تدریس دروس فیزیک، شیمی و ریاضی برای دانش آموزان تحت حمایت این نهاد تبدیل شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان تفت بابیان اینکه اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی نقش مؤثری در رشد ایمانی و تقویت و تحکیم باورها و ارزش‌های دینی مددجویان تحت حمایت و مصون‌سازی خانواده‌ها در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان دارد، گفت: سال گذشته 1360 مددجوی تحت حمایت این نهاد از برنامه‌های مختلف فرهنگی کمیته امداد تفت بهره‌مند شدند.

وی افزود: طی این مدت 290 مددجوی تحت حمایت از اردوهای آموزشی و زیارتی در قالب طرح شوق زیارت استفاده کردند و عازم کربلای معلا، پیاده‌روی اربعین حسینی، مشهد مقدس و قم شدند، 83 میلیون تومان در این زمینه هزینه شد.

وراثی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزش خانواده با موضوعاتی همچون شناخت آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، اخلاق، قرآن و نماز برای 900 نفر از مددجویان تحت حمایت با اختصاص22 میلیون تومان از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در سال 97 بود.

وی گفت: در این مدت 58 میلیون تومان نیز برای هزینه‌های لوازم‌التحریر، پوشاک، شهریه، خوابگاه و ایاب و ذهاب به 170 نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد تفت پرداخت شد.

قطعا در صورتی که نسبت به اجرای درست بحث مجازات‌های جایگزین حبس توجه شود، نه تنها زمینه کاهش جرایم به وجود می‌آید بلکه افراد هم به دلیل پرونده‌های گوناگون به زندان نمی‌روند و جلوی آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی در کشور گرفته می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده دانش آموزان و دانشجویان فیزیک کمیته امداد کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

به گزارش قدس آنلاین از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه این کانون از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... را شامل می‌شود.

برهمین اساس این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارائه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است.

همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای ارزشمند موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارائه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش موثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ واقع شده است.

دیگر خبرها

  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف:رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد /رئیس ستاد، وزیر کشور است /از طرح نور حمایت می کنیم اما از مأموران متخلف نه!
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد