Web Analytics Made Easy - Statcounter

مورینیو می‌گوید برای بردن توپ طلا باید جام ببرید. جام‌های مهم.

طرفداری - ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی می‌گوید عدم رویارویی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در فینال لیگ قهرمانان اروپا اگرچه یکی از حسرت‌های فوتبال دوستان است ولی شاید در نوع خود اتفاق خوبی باشد. البته مورینیو در حالی این حرف را می‌زند که مسی و رونالدو در فینال سال 2009 مقابل هم قرار گرفتند و این بارسا بود که با شکست منچستریونایتد قهرمان اروپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سایت گل، مورینیو می‌گوید:

اول از همه فکر می‌کنم این برای همه فوتبال دوستانه مایه درماندگی و ناامیدی است که هیچ وقت فینال لیگ قهرمان اروپایی میان مسی و رونالدو ندیدند! خیلی وقت‌ها امکانش وجود داشت ولی نهایتا رخ نداد. همیشه بر این اعتقاد بودم که این یک بی عدالتی بزرگ در حق آنها خواهد بود چون در چنین صحنه‌ای و دیداری، یکی می‌رود و جام گوش دراز را بالای سر می‌برد و دیگری با سری پایین زمین را ترک می‌کند. همیشه معتقدم این یک بی عدالتی بزرگ در حق هر دو خواهد بود. اینکه برترین بازیکنان دنیا در یک دهه اخیر در یک فینال به مصاف هم بروند و یکی از آنها مجبور باشد تلخی شکست را تحمل کند. به همین خاطر شاید رخ ندادن چنین فینالی اتفاق خوبی باشد. 

البته این اتفاق هنوز هم می‌تواند رخ بدهد. هر دو در باشگاه‌هایی هستند که قهرمانی اروپا را می‌خواهند. کسی میلش به غلبه بر دیگری و قهرمانی را کتمان نمی‌کند. البته که احتمال دارد شاهد فینالی با رویارویی مسی و رونالدو باشیم. کاملا کریستیانو را زیر نظر دارم. با دیدن وضعیت او در 34 سالگی به نظرم می‌تواند تا هر زمانی که خواست، در بالاترین سطح بازی کند.  معتقدم دلیل موفقیت‌های رونالدو به ذهنیت، جاه طلبی و ذات و DNA او برمی‌گردد. جاه طلبی، انگیزه و غرور شخصی چیزی نیست که شما بتوانید بخرید. این چیزها مادرزادی است و به نظرم رونالدو تا وقتی بازی می‌کند، همین طور خواهد بود. بازیکنانی واقعا خاص وجود دارد که به لحاظ ذهنی بی نقص هستند.

توپ طلا بعد از مسی-رونالدو؟ صلاح، ام باپه و نیمار هر سه نام‌های بزرگی هستند. نام‌های بزرگی منتظر هستند تا ببینند چه اتفاقی برای هیولاها می‌افتد. چند روز پیش یک نفر همین سوال را از من پرسید و گفتم وارث مسی و رونالدو باید یک برنده باشد. برنده کفش طلا، بهترین بازیکن دنیا، حتما باید یک برنده باشد. این چیزها اگرچه با استعداد فراوان، باکیفیت مثال زدنی اگر همراه با جام نشود، به دست نمی‌آید. اکنون وضعیت به گونه‌ای است که اگر یوونتوس قهرمان اروپا شده بود، توپ طلا را متعلق به کریستیانو می‌دانستیم. اگر بارسا قهرمان اروپا شده بود و لالیگا را هم برد، همه می‌گفتیم توپ طلا به مسی می‌رسد. فارغ از اینکه چه اتفاقی در کوپا آمریکا می‌افتد. حالا که آنها از لیگ قهرمانان حذف شده‌اند، از اینکه چه کسانی می‌توانند توپ طلا را ببرند، حرف می‌زنیم چون آنها نمی‌توانند. به همین خاطر است که همیشه گفته‌ام برای بردن توپ طلا باید ببرید و بازی‌های مهم را هم ببرید.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم

مکرون امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفت که اروپا باید نشان دهد که هیچ وقت تابع آمریکا نبوده و همچنین می‌داند که چطور با کشور‌های سایر مناطق جهان گفتگو کند.

مکرون ۴۶ ساله، در حالی که تنها سه سال از دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری‌اش باقی مانده و اکثریت پارلمانی خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است، می‌خواهد به منتقدان خود نشان دهد که انرژی و تفکر گذشته خود را همچنان دارد.

رئیس جمهور فرانسه با توجه به اینکه ۷ سال گذشته خواستار استقلال اروپا شده است، تایید کرد که اتحادیه اروپا به همه چیزی که وی می‌خواسته دست پیدا نکرده، اما با این حال پیشرفت قابل توجهی را در اتحاد و استقلال داشته است.

وی در یک نشست با عنوان «اروپای پر رونق» در دانشگاه سوربن بیان کرد: یک خطر وجود دارد که اروپای ما می‌تواند نابود شود. ما برای رویارویی با خطرات تجهیز نیستیم.

مکرون همچنین هشدار داد که فشار‌های نظامی، اقتصادی، تجاری و سایر مشکلات می‌تواند اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور را تضعیف و متلاشی کند.

رئیس جمهور فرانسه در مورد وضعیت جنگ اوکراین نیز اضافه کرد که نباید اجازه داد روسیه در اوکراین پیروز شود.

او خواستار تقویت ظرفیت امنیت سایبری اروپا، روابط دفاعی نزدیک‌تر با انگلیس پس از برگزیت و ایجاد یک آکادمی اروپایی برای آموزش پرسنل نظامی عالی رتبه شد.

مکرون توضیح داد: هیچ دفاعی بدون صنعت دفاعی وجود ندارد. ما دهه‌ها سرمایه گذاری ناکافی داشته‌ایم. اروپایی‌ها باید ترجیح دهند که تجهیزات نظامی اروپایی را بخرند. ما باید بیشتر و سریعتر و با عنوان اروپایی‌ها تولید کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر رئال مادرید در ضربات پنالتی (2012/4/25) / فیلم
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 مقابل بارسلونا در نیوکمپ (2012/4/24) / فیلم
  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸