Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد: اهالی ندوشن آیین سنتی وداع با ماه مبارک رمضان را که هر سال پیش از ظهر آخرین جمعه این ماه پر برکت برگزار می‌شود را برپا می کنند.
با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه نزول قرآن، مؤمنین روزه دار این خطه ‌از دیار دارالعباده یزد پس از حدود یک ماه شب زنده‌داری با حضور در مسجد جامع آیین ویژه وداع با ماه مهمانی خدا را برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این آیین، ریش سفیدان و معتمدان محلی، بر بالای مناره مسجد شهر می‌روند و آیاتی از سوره مائده، بقره و اسراء را تلاوت می‌کنند. سپس اشعاری را در وصف وداع با ماه مبارک رمضان می‌خوانند که جمعیت حاضر در پایین مناره به آن پاسخ داده و تکرار می‌کنند. بخشی از این اشعار شامل ” دیر آمد و زود می‌روی ، ماه مبارک الوداع در نزد سبحان می‌روی، ماه مبارک الوداع در نزد یزدان می‌روی ، ماه مبارک الوداع” است. روزه دارانی که در پایین مناره یا پشت بام مسجد جامع حضور دارند نیز سه مرتبه این اشعار را تکرار می‌کنند و به این ترتیب آیین وداع با نزدیک شدن اذان ظهر پایان می‌یابد.
دست اندرکاران برگزاری این آیین می‌گویند: فلسفه وجودی این آیین دیرینه جدا از حفظ حرمت ماه رمضان ترویج این باور حقیقی است که ‌پایان این ماه مبارک از دست رفتن فرصت‌های استثنایی برای جلب رحمت الهی است.
این آیین که تنها در شهر ندوشن از برگزاری می‌شود، یک ساعت قبل از اذان ظهر آغاز و تا اذان ادامه دارد. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین

با حضور طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین فینال رقابت‌های جام رمضان اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین  برگزار گردید .

این رقابت‌ها که با حضور ۱۰ تیم و برگزاری ۲۴ مسابقه در ماه مبارک رمضان آغاز گردیده بود با برگزاری مسابقه فینال و رده‌بندی تیم‌های برتر خود را شناخت .

در فینال این رقابت‌ها که با حضور دکتر طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در سالن ناحیه شهری چوبیندر برگزار شد تیم سفیر قزوین موفق شد با غلبه بر تیم اتحاد به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

تیم اتحاد نیز دوم شد و تیم سفیر جوانان به مقام سوم این رقابت‌ها رسید.

در حاشیه این مسابقات طریقی از برگزاری منظم و منضبط این  مسابقات تقدیر و تشکر کرد و گفت رسیدگی به امورات فرهنگی و اجتماعی اتباع و مهاجرین خارجی در در اولویت امور این اداره کل می‌باشد.

در پایان مراسم اهدای کاپ و جوایز قهرمانی با حضور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند