Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@21:28:32 GMT

آسیب پذیری بیش از 1 میلیون کامپیوتر ویندوزی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۹۷۲۳

آسیب پذیری بیش از 1 میلیون کامپیوتر ویندوزی

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ غول نرم افزاری دنیا چندی قبل آسیب پذیری مهمی را در سرویس ریموت دسکتاپ ویندوز کشف کرد که به مهاجمین اجازه می دهد کدهای مخرب را از راه دور روی کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز اجرا کنند. این آسیب پذیری که قابلیت انتشار از طریق تبدیل شدن به کرم را هم دارد، می تواند به منظور باج خواهی مورد سوء استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واناکرای یکی از باج افزارهایی بود که به روش فوق انتشار یافت و در سال 2017 میلیاردها دلار خسارت بر جای گذاشت.

حمله مهاجمین به سرورهای سازمانی، تعداد دستگاه های آسیب پذیر را چند برابر می کند

بسته امنیتی مایکروسافت حدود سه هفته قبل و در قالب آپدیت های Patch Tuesday منتشر شد. اگرچه هنوز هیچ نشانه ای مبنی بر حمله هکرها با استفاده از این آسیب پذیری منتشر نشده اما همچنان خطر در کمین کاربران است. مایکروسافت مطمئن است که اکسپلویتی برای سوء استفاده از این حفره امنیتی وجود دارد و تقریباً یک میلیون دستگاه متصل به اینترنت در معرض خطر هستند. البته اگر مهاجمین بتوانند به سرورهای سازمانی نفوذ کنند، این رقم به مراتب بیشتر خواهد بود و تمام دستگاه های متصل به شبکه آلوده می شوند.

نقص امنیتی فوق که با کد CVE-2019-0708 و نام BlueKeep شناخته می شود، یک آسیب پذیری بحرانی است که در کامپیوترهای مجهز به ویندوز اکس پی و سیستم عامل های سرور مایکروسافت وجود دارد. از این حفره امنیتی می توان برای اجرای کد در سطح سیستم و کسب دسترسی کامل به منابع و اطلاعات استفاده کرد. بدترین نکته اینجاست که حفره امنیتی از راه دور هم قابل دسترس است.

به گفته مایکروسافت، ویندوز 8 و ویندوز 10 چنین مشکلی را ندارند اما با توجه به اینکه هنوز تعداد زیادی کامپیوتر با ویندوز اکس پی در سطح جهان فعال هستند، باید موضوع را جدی گرفت. برای هکرهای زبده، توسعه بدافزار با استفاده از این آسیب پذیری فقط به چند ساعت زمان نیاز دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینترنت دلار سیستم عامل ویندوز هکرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسراییل مصداق بارز یک رژیم دیوانه وبی‌رحم است/مسئولیت‌پذیری تهران

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: «زینب اکتاو»، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه مدنیت ترکیه در گفت‌وگوی اختصاصی با سرویس انگلیسی خبرگزاری مهر، با تاکید بر اینکه ایران طبق مقررات بین‌المللی حق دفاع از خود را دارد، گفت که در تل‌آویو رژیمی دیوانه و فاقد هرگونه مسئولیت‌پذیری حاکم است.

پروفسور اکتاو در این گفت‌وگوی اختصاصی به بررسی تحولات اخیر و عملیات تنبیهی تهران علیه تل‌آویو که در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، پرداخت.

وی در واکنش به تلاش رسانه‌های غربی برای توصیف اقدام تلافی‌جویانه ایران تحت عنوان تجاوز، تاکید کرد: ترکیه، افکار عمومی و دولت آنکارا، حمله اسراییل به سفارت ایران در دمشق را قویا محکوم کردند. ایران طبق مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل، قطعا حق دفاع از خود را دارد.

استاد روابط بین‌الملل در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه مدنیت استانبول در واکنش به عدم هدف گرفتن غیرنظامیان از سوی ایران در مقایسه با قتل عام رژیم صهیونیستی در غزه، تصریح کرد: دلیل این تفاوت اساسا با این واقعیت ارتباط دارد که در اسراییل رژیمی دیوانه و بی‌رحم حاکم است اما دولت تهران منطقی و مسئولیت پذیر است.

گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌ شب با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به جنایت‌ رژیم صهیونیستی در زمینه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، از آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت اراضی اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

کد خبر 6078207

دیگر خبرها

  • پس از کروم، مرورگر ویوالدی هم به نسخه آرم ویندوز آمد
  • توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
  • اموزش فرمت کردن فلش مموری، رم و هارد لپ تاپ
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • اسراییل مصداق بارز یک رژیم دیوانه وبی‌رحم است/مسئولیت‌پذیری تهران
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • پیروزی انقلاب مرهون اطاعت پذیری بدنه ارتش از امام بود
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها