Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@14:23:36 GMT

سد کوثر گچساران در آستانه سرریز شدن

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۹۸۲۵

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با اشاره به اینکه آخرین بار سال 1393 مخزن سد کوثر پر شده است ،گفت: هم اینک این سد تنها چهار میلیون متر مکعب تا سرریز شدن فاصله دارد . آفتاب‌‌نیوز : اکبر خدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۷۸ میلیون متر مکعب روان آب وارد سدکوثر شده است که در طول تاریخ بهره برداری از این سد از سال ۱۳۸۳ تاکنون بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در چند روز آینده با هدف مدیریت آب سد کوثر رهاسازی آب در این سد انجام می‌شود که لازم است مردم روستاهای اطراف آمادگی لازم را داشته باشند.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران ابراز داشت: در سال آبی جاری در این سد ۳۶۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره سازی ،۱۴۶ میلیون متر مکعب برای مصارف آشامیدنی، صنعت، کشاورزی و زیست محیطی رها شده است.
وی عنوان کرد: امسال ۱۵۰ میلیون متر مکعب با هدف مدیریت سد و پیشگیری از سرریز شدن رها شده و ۱۷ میلیون متر مکعب آب نیز تبخیر شده است.
خدری گنجایش مخزن سد کوثر را ۵۸۰ میلیون متر مکعب ذکر کرد و گفت: هم اینک میزان آب ذخیره شده در مخزن دریاچه سد کوثر به ۵۷۶ میلیون متر مکعب رسیده است.خدری اظهار داشت: ۶۷۷ میلیمتر باراندگی از ابتدای سال آبی تاکنون در حوزه آبریز سد کوثر ثبت شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که در سال آبی گذشته ۲۱۰ میلیمتر بارش در ایستگاه هواشناسی این سد به ثبت رسید.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵ متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد ۶۲۵ متر است.
آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.
سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.
قرار است آب آشامیدنی شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد هم از سد کوثر تأمین شود.
وی گفت: بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست سد کوثر در دشت لیشتر و منطقه خیرآباد از این سد آبیاری می‌شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گچساران سد کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کهیر شهرستان کنارک سرریز شد

به‌دنبال بارندگی‌های شدید در جنوب سیستان و بلوچستان، علاوه بر سد خیرآباد نیکشهر، سد کهیر در شهرستان کنارک نیز سرریز شد.

کد خبر 745486

دیگر خبرها

  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • سرریز شدن سد‌های جنوب سیستان وبلوچستان
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • تصاویری از سرریز شدن یک سد دیگر در سیستان و بلوچستان | حجم آب را ببینید + فیلم
  • سد کهیر سرریز شد + فیلم
  • سد کهیر شهرستان کنارک سرریز شد
  • سرریز شدن سد بستک در هرمزگان
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • آخرین وضعیت طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت ، سوق ، لنده و چرام از سد کوثر
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول